Levetid på sportsdæk
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-12-01 10:57

Hej DFM

Jeg er ved at skulle købe et nyt sæt dæk til næste sæson til min CBR 600 F2.

Jeg vill høre om der er nogen der kan sige noget fornuftigt om forskellen i
levetid på følgende dæk:
Pilot sport
BT010
D207
Sportec M-1

Der der nogen der har nogle gode links til dæk tests på nettet?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Kenneth T

Dato : 15-12-01 12:55

> Jeg vill høre om der er nogen der kan sige noget fornuftigt om forskellen
> [...]

Jeg har prøvet Bt10 og Pilot Sport på min 9R, og jeg kan helt sikkert bedst
lide Pilot Sport, de holder ganske simpelt længere samtidig med at de efter
min mening står omtrent lige så godt fast.
Det skal dog nævnes at jeg ikke bruger min MC på bane, men mest til sjov på
de danske landeveje & en smuttur til alperne engang imellem.

Max holdbarhed for mig på et bagdæk:
BT010 ca 6000km
Pilot Sport ca 7500km
(på sommerferie)

Kører man meget stærkt meget længe af gangen(eks de ca1000km gennem Tyskland
på autobahn) bliver bt010 slidt meget hurtigere flad end Pilot sport.

...Begge dæk kan selvfølgelig slides op på et par weekender hvis det er der
man vil, men det var jo ikke det du spurgte om:)

--
Venlig hilsen
Kenneth T

Fra : origo@earthling.net

Dato : 15-12-01 13:09

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> Jeg vill høre om der er nogen der kan sige noget fornuftigt om forskellen
> [...]

Jeg har ikke den store erfaring mht levetid på gatedekk, lengre. Jeg har dog
i det nneværende år benyttet BT010 og Pilot Sport på Nürburgring, typisk i
perioder med kaldt eller vått vær.

Pilot Sport har litt bedre grep enn BT010, men slipper mere brutalt.
Levetiden er god, men holder ikke helt mål med BT010. Men som sagt, dette er
på bane, og hvordan levetiden mellom de to er ved mere normal gatekjørsel,
vet jeg ikke.

BT010 er forøvrig et meget bra dekk, som kombinerer hurtig oppvarming med
fine styreegenskaper og mere enn brukbart grep. Et eksempel på at de står
godt nok fast for de fleste, ihvertfall til gatekjørsel, kan du få ved å ta
en titt på nedenstående videoer:
http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewVid=48&catId=3
Denne Blade var ustyret med BT010. Utendørstemperatur var 5 grader. Grep var
aldri et problem

http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewVid=59&catId=3
Den ZX9 jeg kjører sammen med, kjørte også på BT010. I forhold til R1'en,
som i denne video kjører med Pirelli Supercorsa, er det tydelig at det
mangler litt grep. Til et gatedekk å være, er det imidlertid mere enn
tilstrekkelig.

http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewVid=31&catId=3
Gixxeren i denne video kjører på et sett nesten nedslitte BT010 (dog BT011
foran). Temperaturen er 3 grader.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-12-01 16:40

On Sat, 15 Dec 2001 10:57:18 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Jeg vill høre om der er nogen der kan sige noget fornuftigt om forskellen i
> [...]

Hvis det er D207GP'erne du tænker på i den forbindelse så glem
det.Selv om det er et glimrende banedæk så er det nok lige lidt for
livligt og holdbarheden ikke god nok til gaden i forhold til f.eks
BT010 og Pilot Sport.

-M

Fra : Leo Leopol

Dato : 16-12-01 16:34

Jeg kører selv på en CBR 600 F4 og nogle siger jeg kører som en gammel dame
for jeg kan få 14000 km ud af et par Pilot Sport og 18000 km ud af et par BT
56 som er forgængeren til BT 010

men jeg kunne bedst lide at kører på Pilot sport hvorfor det ved jeg ikke
men jeg følte mig mere tryg.

Ole CBR 600 F4

www.kantanamc.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 16-12-01 16:53

On Sun, 16 Dec 2001 16:33:37 +0100, "Leo Leopol" <leopol@wanadoo.dk>
wrote:

>Jeg kører selv på en CBR 600 F4 og nogle siger jeg kører som en gammel dame
>for jeg kan få 14000 km ud af et par Pilot Sport og 18000 km ud af et par BT
>56 som er forgængeren til BT 010

Intet mindre end imponerende må jeg nok sige....er du sikker på at du
har den rigtige MC ??

>men jeg kunne bedst lide at kører på Pilot sport hvorfor det ved jeg ikke
>men jeg følte mig mere tryg.

Dækkenes Always Ultra,nu med (Honda) vinger.....Prøv det-prøv det .

Egentlig tror jeg ikke det betyder så meget om man vælger Pilot Sport
eller BT010,begge fine gadesportsdæk,D207GP er lidt for meget et
racedæk og Sportec'et er der vel næppe helt nok erfaringer med endnu.

-M
#88...500-700 km i et D207GP

Fra : RasmusZX9R

Dato : 17-12-01 11:27

> [...]
gammel dame
> for jeg kan få 14000 km ud af et par Pilot Sport og 18000 km ud af et

Ole,ole,ole!!!!
Næste år skal vi altså ud og køre lidt sammen...((-:
Jeg er stolt når jeg når op på 6000 km på mine Pilot Sport.
Håber I hygger jer ude i Kantana.
Hils alle og ønsk glædelig Jul og godt nytår.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/