Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop låser?
Fra : hss

Dato : 15-12-01 00:33

Hej NG.

Jeg sidder med Photoshop og nogen gange låser skidtet fuldstændig. Læste at
PS bruger meget hukommelse, så med mine 256 mb reserverede jeg 85% til PS
inde i dens setting.

Det hjalp ZIP. Så skiftede jeg styresystem til WIN2000 fra ME. Lige meget
hjælper det. Systemet låser ubehjælpeligt fast og må genstartes hver gang.
Prøvede om jeg kunne finde et mønster og det så tilsyneladende ud til at det
var når jeg bruget Magic Wand. Så fik jeg et fif om at oprettet en 1x1 pixel
og gemme den en gang imellem for at resette noget hukommelses et eller
andet. Det virkede på den måde at den låste ikke ved Magic Wand men bare
noget andet.........!

Jeg er desperat - er der nogen der ved en masse om opsætning eller har en
ide om hvad det kan være? Kan det være noget hardware, eksempelvis
grafikkort (Asus V3400 TNT)?

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : m.poll

Dato : 11-12-01 04:44

Hej Henrik

Nu ved jeg ikke hvad du har af maskine og Harddisk.
Har du sat din scratch fil i PS til ikke at være på det samme drev som du
har din windows swapfil.
Hvis du har mulighed for det så lav et drev på 1-2 GB som du kun bruger til
PS scratch fil.

Med venlig hilsen
Martin.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-12-01 12:16

"m.poll" <ccc56280@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> har din windows swapfil.
> Hvis du har mulighed for det så lav et drev på 1-2 GB som du kun bruger

Er der ikke noget med at PhotoShop har en tendens til at lave 4 "backup" af
det man arbejder med, eller er det noget jeg har fået galt i halsen ?

Kim Larsen

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 17:19

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:

> Er der ikke noget med at PhotoShop har en tendens til at lave 4 "backup" af
> det man arbejder med, eller er det noget jeg har fået galt i halsen ?

4 backup?
Den har jeg godt nok ikke hørt før, men der har været snak om
at Photoshop forbruger ca. 3-4 gange så meget scratchdiskplads
som størrelsen på den fil(er) man pt. har åbnet i Photoshop.
Kan det ske at være det du tænker på?

Madsen.

Fra : hss

Dato : 15-12-01 19:18

Har sat scratsdisk op. Har fire forskellige diske (partitioneringer) hvor
den største har restplads på 1,5 Gb. Troede det gik fint, men den gør det
stadigvæk.

Henrik

PS.: Er der andre specielle opsætninger?

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 19:37

"hss" <karup@e-box.dk> skrev:

> PS.: Er der andre specielle opsætninger?

Jeg tvivler stærkt på at det udelukkende er Photoshop som er
problemet. Kører du med nyeste drivere til dit hardware og er
driverne skrevet til Win2000?
Kører du med nyeste version af Photoshop? (6.01)
Oplever du ikke problemer med at computeren fryser i andre
programmer end Photoshop?
Hvad siger Logbogen i Win2000? (hvis du da stadig kører med
Win2000.)
Har du opgraderet WinME med Win2000 eller har du installeret
Win2000 på en tom harddisk?

Madsen.

Fra : hss

Dato : 15-12-01 19:40

Det skal lige siges at jeg er vendt tilbage til WinME. Kun det evt. tænkes
at en grafikdriver skal opdateres?

Det er PS 6.0.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 19:45

"hss" <karup@e-box.dk> skrev:

> Det skal lige siges at jeg er vendt tilbage til WinME. Kun det evt. tænkes
> at en grafikdriver skal opdateres?

Jeg har før oplevet problemer med drivere til grafikkort som har
fået Photoshop til enten at låse eller at skærmbilledet går fuld-
stændig i kaos.
Jeg begriber blot ikke at du er gået tilbage til WinME, men det
er jo så dit valg. :)

> Det er PS 6.0.

Prøv version 6.01.
<http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows>

Madsen.

Fra : hss

Dato : 15-12-01 19:53

Jeg gik tilbage til WinME for at se om det blot var et tilfælde, og fordi
jeg fik noget bøvl med USB til Win2000.

Prøver at opdatere mit grafikkort og så vender jeg tilbage og giver en
melding.

Tak for dine tips ind til da.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 15-12-01 19:59

"hss" <karup@e-box.dk> skrev:

> Jeg gik tilbage til WinME for at se om det blot var et tilfælde, og fordi
> jeg fik noget bøvl med USB til Win2000.

Det kunne sikkert godt løses med en opdatering eller noget i den
stil. Prøv evt. <news:dk.edb.system.ms-windows>

> Tak for dine tips ind til da.

Velbekom.

Madsen.