Død skærm og powermac
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-12-01 22:55

Hej alle. Jeg har længe haft en Performa 6400 stående med en Applevision
1710 skærm. Jeg har også haft en G3 opgraderet PowerMac 7600 stående, denne
har jeg nogle gange brugt med en 14" skærm jeg også har haft stående. Jeg
besluttede mig så for at skille mig af med 6400'eren, for så at tilslutte
min Applevision og PowerMac 7600 sammen. Da jeg havde set disse to sammen
tændte jeg for min Powermac, men der kom intet billede på skærmen. Efter at
have prøvet skærmen på min gamle 6400 kan jeg konstatere at den er død. Jeg
kan også konstatere at (formentligt) grafikkortet i min 7600 er dødt, for
den virker ikke længere med min 14" skærm.

Konstaterer jeg rigtigt? Eller kan nogle af delene reddes?

Mvh Mark

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-12-01 23:07

In article <9vdsf2$ev1$1@news.cybercity.dk>,
"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote:

> Konstaterer jeg rigtigt? Eller kan nogle af delene reddes?

Det åbenlyse man altid glemmer: Tjek strømkablet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-12-01 23:10

> Det åbenlyse man altid glemmer: Tjek strømkablet.

Det har jeg dog tjekket :).

Mvh Mark

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-12-01 23:11

In article <9vdtas$g04$1@news.cybercity.dk>,

> Det har jeg dog tjekket :).

Hvordan?

Du har også været i gang med reset af PRAM?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-12-01 23:57

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote in message

> Hvordan?
>
> Du har også været i gang med reset af PRAM?

Jeg har prøvet to forskellige strømkabler (ud over det der blev brugt ved
meltdown). Jeg har også zappet PRAM, ja. Ligeså har jeg zappet NVRAM.

Mvh Mark

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-12-01 00:18

In article <9ve02t$kff$1@news.cybercity.dk>,
"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote:

> Jeg har prøvet to forskellige strømkabler (ud over det der blev brugt ved
> meltdown).

Og hullet i væggen?

> Jeg har også zappet PRAM, ja. Ligeså har jeg zappet NVRAM.

Fino.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 15-12-01 02:40

> Og hullet i væggen?

Det virker med min gamle comp :).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 23:14

Mark S. Rasmussen <mark@tv.dk> wrote:

> Konstaterer jeg rigtigt? Eller kan nogle af delene reddes?

zap NVRAM (boot -> 3x alt-cmd+r+p) og PRAM (boot -> 1x alt-cmd+r+p). Det
er muligvis fordi den forkerte skærm opløsning/dybde er lagret i
PRAM/NVRAM (kan ikke huske i hvilken opløsningen lagres).

Jeg husker stadig min fustration over min netop udpakkede G3dt hverken
ville vise et skærmbillede på min gamle 14" appleskærm der havde været
brugt på en P6200 eller en 15"AV der havde været brugt på en 6400.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 14-12-01 23:59

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> [...]
> ville vise et skærmbillede på min gamle 14" appleskærm der havde været
> brugt på en P6200 eller en 15"AV der havde været brugt på en 6400.

Jeg har testet min Applevision skærm på den gamle 6400'erer (som fungerer
upåklageligt), og den kan jeg heller ikke få til at skaffe et billede. Jeg
kan heller ikke få nogensomhelst respons fra skærmen når jeg prøver at
tænde/slukke den, både med comp og uden comp tilsluttet.

Jeg har også prøvet en anden skærm på 7600'eren, her kommer der heller ikke
noget billede. Der kommer derimod billede hvis jeg sætter den nye skærm til
6400'eren.

Mvh Mark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-12-01 03:07

Hej Mark

Jeg har selv den samme kombination 1710 + PM 7600, og der var nogle lignende
problemer, da vi byggede lidt om på 7600'eren, hvor vi brugte en 14" trinitron
skærm for ikke at skulle flytte den store tunge skærm også. Den stod længe og
'tænkte', så blev skærmen bare blank, men da jeg havde zappet PRAM og startede
uden udvidelser, kom den da igang, og siden har der ikke været problemer.

Er der lys i tænk/skuk-knappen på skærmen, når du tænder den? Hvis der ikke er
lys i knappen, så kan det være sikringen i skærmen, der er stået af, eller det
værst tænkelige, at det er strømforsyningen. 1710 er jo kendt for at have
netop den fejl, at strømforsyningen ikke er blandt de stærkeste. Men hvis
strømkablet er som på min, så skal den skubbes godt ind i stikket bag på
skærmen, og den skal lige som gå i et lille hak, for at den sidder som den
skal.

- Hvordan har du forbnundet skærmen til computeren? har du husket at sætte det
vedhængende ADB stik i keyboard stikket bag på computeren og keyboardkablet
til srærmen? Og har du udv. '~AppleVision' i din udvidelsesmappe.

Tag skærm og strømkabler fra computeren og tryk på startknappen på selve
computeren og lad den stå 10-15min. for at neutralisere den og fjerne evt.
statisk elektricitet, der kan 'spærre' for en signalvej. Sæt så sættet sammen
igen og prøv igen, om den vil starte op og vise billede. Prøv evt. med udv.
slået fra (shift nede under start). Virker det heller ikke, prøv så at resette
bundkortet med den lille resetknap på selve bundkortet.

mvh. Erik Richard

"Mark S. Rasmussen" wrote:

> [...]
> noget billede. Der kommer derimod billede hvis jeg sætter den nye skærm til

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)