Downloading af stor fil [650 M]
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-12-01 18:06

http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=00514&platfo
rm=osx&method=sa/gnu-darwin-cd-beta2.2-ppc.cdr

kan man downloade en stor samling gratis software til MacOS X. Faktisk
650 M, som man ikke har fået med på CD-ROM.

Men. Når jeg forsøger at downloade det i IE, går det altid galt. Længst
er jeg kommet med 450 M af de nødvendige 650 M.

Samtidig er adressen ikke en URL, så man kan ikke bestille filen gennem
CyberCitys service.

Er der nogen der har en løsning? Jeg bruger faktisk ADSL.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : tom dissing

Dato : 14-12-01 18:39

Et skud i tågen kunne være at give IE 200 MB mere Ram !?
Går IE ned midt i det hele, eller stopper det hele blot. ( PRØVEDE SELV..
KØRER Kun 17-25 k ned!! ret langsomt !)
Tom
PS
Hvad er det for noget software, det kunne være jeg også gerne lige ville
hente noget !?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 19:50

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Hvad er det for noget software, det kunne være jeg også gerne lige ville
> hente noget !?

unix software, hold dig fra det

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-12-01 23:44

> unix software, hold dig fra det

UNIX software, lige som al MacOS X software. Prima kvalitet.

Den vil sandsynligvis indeholde den bedste database til MacOS X
[PostgreSQL], den alternative gratis Office-pakke, XWindows [kræver
3-knaps mus] og masser af andre ting.

Fra : Jesper

Dato : 14-12-01 18:58

> [...]

> CyberCitys service.
>
> Er der nogen der har en løsning? Jeg bruger faktisk ADSL.

Brug et download program som iGetter. iGetter er via en plugin
integreret med browseren.

http://www.igetter.net/

--
Jesper.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 19:50

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> På
>
> http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=00514&platfo
> rm=osx&method=sa/gnu-darwin-cd-beta2.2-ppc.cdr

hent den fra "sourceforge" istedet:

<http://prdownloads.sourceforge.net/gnu-darwin/gnu-darwin-cd-beta2.2-ppc
> [...]

> Men. Når jeg forsøger at downloade det i IE, går det altid galt. Længst
> er jeg kommet med 450 M af de nødvendige 650 M.

brug curl eller installer wget.

> Samtidig er adressen ikke en URL, så man kan ikke bestille filen gennem
> CyberCitys service.
>
> Er der nogen der har en løsning? Jeg bruger faktisk ADSL.

jeg vil ikke anbefale dig gnu-darwin da den overskriver en del af
Apple's installation, brug istedet fink <http://fink.sourceforge.net/>
som installers i et seperat bibliotek og i øvrigt er langt bedre
gennemtestet.

På macslash og lignende steder anbefales det at man holder sig fra
gnu-darwin. Fink bruger debians pakkeværktøjer til binære samt finks
eget til kildekode.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 14-12-01 23:44

> jeg vil ikke anbefale dig gnu-darwin da den overskriver en del af
> Apple's installation,

Den står nævnt på Apples MacOS X-hjemmeside ?

> brug istedet fink <http://fink.sourceforge.net/>
> som installers i et seperat bibliotek og i øvrigt er langt bedre
> gennemtestet.

Jeg forsøger mig frem .

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-01 02:22

> Den står nævnt på Apples MacOS X-hjemmeside ?

Der er meget software som er nævnt på Apple's hjemmeside - det har ikke
betydning for kvaliteten.

Fakta er at GNU-Darwin reelt en komplet darwin installation (inkl.
bootbar CD), og du bør holde den fra din mac OS X installation. Den
overskriver dele af Apples installation, iøvrigt er der mange af
pakkerne der ikke virker, kvaliteten er langt dårligere end kvaliteten
af de pakker som er i "stable" hos fink.
Selv en række af pakkerne i "unstable" hos fink er bedre end GNU-Darwin.

postgrl, mysql, freeX86 (også rootless) er også i fink distributionen.

> Jeg forsøger mig frem .

Du bør vel også tjekke kilder inden du hoveløst går i gang med at
installere software?

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 15-12-01 10:55

> [...]
> af de pakker som er i "stable" hos fink.
> Selv en række af pakkerne i "unstable" hos fink er bedre end GNU-Darwin.

Det er stadig ikke lykkedes at downloade GNU-Darwin, mens fink
installationsprogrammet er downloaded uden problemer.

> Du bør vel også tjekke kilder inden du hoveløst går i gang med at
> installere software?

Jeg regner alligevel med at skulle til at slette og reinstallere på den
harddisk partition [40 G] som jeg har installeret først 9.2, derefter X
UK og nu X DK oveni, da det ikke virker ordentligt. Så der ville ikke
ske synderligt ved det.

Jeg har partitioneret den interne harddisk på 60 G i tre partitions. Én
på 700 K til skabelse af CD-ROMer, én på 20 G til dokumenter m.v., og så
altså én til resten.