Juridisk person?
Fra : Hansen#117

Dato : 14-12-01 15:39

Kan et frit og suverænt menneske nægte at acceptere benævnelsen 'juridisk person'
eller 'person' og/eller nægte at acceptere at blive omtalet/kontaktet vha CPR nr.?

Fra : Henning Makholm

Dato : 14-12-01 16:52

Scripsit "Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com>

> Kan et frit og suverænt menneske nægte at acceptere benævnelsen
> 'juridisk person' eller 'person'

Man kan nægte lige hvad man vil.

Desuden vil det være forkert at kalde et menneske for en juridisk
person. Et menneske er en fysisk person.

> og/eller nægte at acceptere at blive omtalet/kontaktet vha CPR nr.?

Du kan sagtens nægte at acceptere at andre skriver dit CPR-nummer på
breve til dig. Det er ikke sikkert at din nægten fører andet en
forhøjet blodtryk med sig.

--
Henning Makholm "What a hideous colour khaki is."

Fra : Hansen#117

Dato : 14-12-01 21:13

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> Scripsit "Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com>

> Man kan nægte lige hvad man vil.
>
> Desuden vil det være forkert at kalde et menneske for en juridisk
> person. Et menneske er en fysisk person.

Der er stor forskel på et 'menneske' og et 'frit og suverænt menneske'.

Fra : Peter G C

Dato : 14-12-01 21:46

"Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote in message

[klip]

> Der er stor forskel på et 'menneske' og et 'frit og suverænt menneske'.

Ikke i denne nyhedsgruppe. Enten er man fri eller også er man under tvang.

Kan du ikke specificere dit spørgsmål lidt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Hansen#117

Dato : 15-12-01 13:27

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote in message news:9vdoe3$c0b$1@sunsite.dk...
> "Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote in message
>
> [klip]

> Ikke i denne nyhedsgruppe. Enten er man fri eller også er man under tvang.

Korrekt

> Kan du ikke specificere dit spørgsmål lidt?

Se lidt længere ude i tråden

Hansen

Fra : Mickey

Dato : 14-12-01 16:59

"Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
person'
> eller 'person' og/eller nægte at acceptere at blive omtalet/kontaktet vha

du kan melde dig ud af samfundet...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Hansen#117

Dato : 14-12-01 19:47

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message news:9vd7k4$kam$1@egon.worldonline.dk...
> "Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> person'
> CPR nr.?
>
> du kan melde dig ud af samfundet...

Jo - det er bestemt en mulighed.....

I den forbindelse er det et faktum at jeg aldrig har meldt mig IND i samfundet. Men det
kan være at det er et formodet medlemsskab som er bindende - medmindre man påpeger sin ret
som frit menneske og som sådan tager konkrete skridt til at hævde sin ret.

Hvordan er nu det er med det, hvis man er tvunget medlem af en
forening/firma/virksomhed/regering/land, og ikke mindst IKKE har underskrevet nogen
overenskomst eller aftale om dette forhold. Hvad siger loven om kontrakter og aftaler om
dette, hvor man jo nærmest er ført bag lyset og tvangsindlagt? Det kan de kun gøre hvis
man er frataget sin myndighed.

Det er i denne forbindelse meget interessant hvad Black's Law Dictionary siger om
Artificial Persons. Her er en lille del: "Persons created and devised by human laws for
the purpose of society and government, as distinguished from natural persons. Corporations
are examples of artificial persons.

Fra : Mickey

Dato : 14-12-01 20:04

> [...]
påpeger sin ret
> som frit menneske og som sådan tager konkrete skridt til at hævde sin ret.

dine forældre meldte dig ind da du blev "meldt født" og fik et
personnummer...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
TDC har klippet min DNS (og min email)...

Fra : Hansen#117

Dato : 14-12-01 21:09

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message news:9vdiek$pu7$1@egon.worldonline.dk...
> [...]
> samfundet. Men det
> påpeger sin ret
>
> dine forældre meldte dig ind da du blev "meldt født" og fik et

Jo det er ligssom det jeg vil frem til.
Men nu er jeg blevet stor og har besluttet at jeg vil ikke være medlem mere. Nu skal vi
til at se hvor langt 'den frie verden' vil acceptere at man tilbagekalder sin ret til selv
at bestemme over sin egen naturlige frihed.
Der sker for meget som jeg ikke kan være med på, og støtte gennem mine bidrag gennem
offentlig afpræsning.

Husk at PERSONNUMRE er kunstige personer, oprettet af staten, ene og alene for at bedre
kunne kontrollere os 'frie' mennesker.

MVH
Hansen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-12-01 21:25

In article <1_sS7.130$ZF1.4584@news.get2net.dk>,
"Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote:

> Men nu er jeg blevet stor og har besluttet at jeg vil ikke være medlem mere.

Så kontakter du bare den lokale bedemand - og hop så over i dk.politik.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-12-01 21:39

On Fri, 14 Dec 2001 21:08:59 +0100, "Hansen#117"
<beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote:

>Men nu er jeg blevet stor og har besluttet at jeg vil ikke være medlem mere.

http://www.thecoder.dk/looney/art/udmeldelse.jpg

Dit poltiske ævl bedes du holde i "politisk ævl"-gruppen: dk.politik
(som der er sat FUT til)

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Peter G C

Dato : 14-12-01 21:48

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

[klip]

> http://www.thecoder.dk/looney/art/udmeldelse.jpg

*LOL*

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 14-12-01 21:48

"Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote in message

[klip]

> [...]
> offentlig afpræsning.
>
> Husk at PERSONNUMRE er kunstige personer, oprettet af staten, ene og alene

Kære Hansen

Dine indlæg hører nærmere til i news:dk.politik - i hvert fald ikke i denne
NG.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Hansen#117

Dato : 15-12-01 00:15

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote in message news:9vdogl$chh$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Kære Hansen
>
> Dine indlæg hører nærmere til i news:dk.politik - i hvert fald ikke i denne

Så så....rolig nu

Fra : Mickey

Dato : 14-12-01 22:59

> [...]
sin ret til selv
> at bestemme over sin egen naturlige frihed.

well, sig farvel til vand, strøm osv...

tror jeg vil følge de andres eksempel og futte til dk.politik

Fra : Hansen#117

Dato : 15-12-01 00:09

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message news:9vdsnf$voq$1@egon.worldonline.dk...
> "Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> mere. Nu skal vi
> sin ret til selv
>
> well, sig farvel til vand, strøm osv...

Hvad har det med sagen at gøre - et manglende CPR# er ingen hindring sålænge man betaler
sin gæld - heller ikke et lønarbejde m.m.
Venligst kom med et lovcitat der underbygger dine synspunkter.

> tror jeg vil følge de andres eksempel og futte til dk.politik

Som du selv vil - jeg har bare sat den tilbage for denne (muligvis sidste) replik.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-12-01 01:21

Hansen#117 skrev:

> Venligst kom med et lovcitat der underbygger dine synspunkter.

Du anerkender jo ikke de danske love, fx CPR-loven, så hvordan kan
lovcitater overbevise dig?

Fut: news:dk.politik

Thomas T.

Fra : Hansen#117

Dato : 15-12-01 13:22

"Thomas Thorsen" <tt@thomasSLETDETTEthorsen.dk> wrote in message

> Du anerkender jo ikke de danske love, fx CPR-loven, så hvordan kan
> lovcitater overbevise dig?

Der *kan ikke* formuleres en lov der hedder således:

Ethvert frit og suverænt menneske *skal have* tildelt personnummer, hvis vedkommende
menneske har valgt at bo indenfor et defineret geografisk område...... (parafraseret §3
fra Lov om Det Centrale Personregister).
Man kan ikke tvinge frie mennesker - men man kan tvinge slaver.

Derfor skrives der...'Enhver skal have tildelt personnummer..'...fordi vi *ikke* betragtes
som frie og suveræne mennesker. Hvis vi var frie mennesker, så kunne der ikke ved tvang
forlanges at man registreres og får tildelt sin kunstige person - et CPR#. Ergo: vi er
slaver.

Den danske stat *kan ikke* ved vold og magt tvinge frie mennesker til at være medlem af en
bestemt forening /person - og for derefter at tvinge dette tvungne medlem til at støtte
denne forening i alt hvad de foretager sig - ligegyldig hvor uenig man kan blive.
Det kan de derimod med slaver - hvilket er hvad der finder sted.

Regeringen vil fjerne fagbevægelsens ret til esklusiv-aftaler, men så vender de om og
anvender præcis den samme strategi ovenfor det 'frie' danske folk. Dette kan ikke forenes
med naturlig frihed og suverænitet.

I den danske lovgivning er de frie danske mennesker sjovt nok defineret som 'subjects' -
dvs de er defineret som underkastede og slaver af regeringen's bestemmelser.
Det frie og suveræne folk, danskerne - vælger sine medlemmer af regeringen - i det ligger
der at folket er sat OVER regeringen. Regeringen er sat til at ivaretage befolkningens
interesser - hvilket de ynder at sige inden et folketingsvalg - som tjenere sat til at
passe på en skat for deres mestre. Hvordan har det gået til at disse samme tjenere har
taget en position som overlords?

Hvis regeringen siger er sat til at ivaretage Danmarks interesser - dette er ikke det
samme som at ivaretage de frie menneskers interesser og ret til frihed. Det er nærmest
modsat - fordi man af sine tjenere får myriader af restriktioner og indskrænkninger af
vores frihed trukket ned over hovedet - under dække af at det skulle være for vores alles
bedste. Hvor ofte hører man ikke dette ordvalg?

Hvordan kan det hænge sammen at dette samme frie og suveræne folk i al lovgivning er
underkastet og ligefrem gjort til slaver af det juridiske system - også grundloven.
Rollerne er vendt om 180 grader - og folk går stadigvær rundt og tror de er frie. Som
Kissinger sagde: det der betyder noget er ikke hvad der siges, men hvad folk tror der
siges og menes.

Hvis du ikke mener dette er tilfælde - så prøv at gøre krav på din frihed - du bliver sat
i forvaring indtil du kommer på bedre tanker og indordner dig dine tjenere (sic).

Det juridiske system er der som vagthund. De skal vogte og bevare det bestående system og
passe på sådan at der ikke er nogen som undsiger sig sine slavepligter. Derfor koster det
en formue - man risikerer blive ruineret hvad enten man vinder eller taber i en retssag.
Der er selvfølgelig undtagelser - men autorisationen fra staten eller retten til HR hænger
som Damocles' sværd hvis man skulle gå for langt.

THE BIGGER THE LIE,
AND THE MORE OFTEN IT IS REPEATED,
THE MORE EASILY PEOPLE BELIEVE IT

Hvis de frie menneskers moral - ifølge vores tjenere - bliver laset i kanterne, så skal vi
opdrages i moralens hellige navn. Moral = hvad vores tjenere mener bedst kan holde
herre/slave forholdet i et jerngreb - bare med modsat fortegn. Men det er intet til hinder
for at indholdet af definition af moral skifter fra tid til anden så man kan aldrig vide
sig sikker.

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-12-01 13:35

In article <BfHS7.33$%K2.1126@news.get2net.dk>,
> [...]

> mennesker. Hvis vi var frie mennesker, så kunne der ikke ved tvang
> forlanges at man registreres og får tildelt sin kunstige person - et

Kan slaver frit flytte til et land uden personnumre?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-12-01 13:43

Hansen#117 skrev:

> Der *kan ikke* formuleres en lov der hedder således:

Jo, der kan. Kongen og Folketinget har den lovgivende magt, og loven er
ikke i strid med grundloven. Den er vedtaget af Folketinget og
underskrevet af monarken. Pikl et andet sted hen hvor retstilstanden er
anderledes hvis du har et problem med det.

Alt det andet bedes du holde i dk.politik hvis du absolut vil belemre
Usenet-brugere med dine fantasmer. Du får ingen sympati med din
fremturende adfærd i denne gruppe som beskæftiger sig med den
eksisterende retstilstand.

Thomas T.

Fra : Peter G C

Dato : 15-12-01 14:33

"Hansen#117" <beckerREMOVE-hansen@bigfoot.com> wrote in message

[klip]

FUT dk.politik

- og hold så dk.videnskab.jura uden for denne debat, tak.

Prøv dog at respektere det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mickey

Dato : 15-12-01 15:49

> Hvad har det med sagen at gøre - et manglende CPR# er ingen hindring
sålænge man betaler
> sin gæld - heller ikke et lønarbejde m.m.

Hvis du melder dig ud af samfundet mister du retten til alle offentlig
ydelser, vandværker og kraftværker, hospitaler osv, er for det meste
offentligt ejede!

http://www.thecoder.dk/looney/art/udmeldelse.jpg - der står det på!

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 15-12-01 12:27

Hansen#117 skrev i meddelelsen
> [...]

mine bidrag gennem
>offentlig afpræsning.
>
>Husk at PERSONNUMRE er kunstige personer, oprettet af staten, ene

Kære Hansen#117 !

Husk at juristers opgave er at være støttepædagoger for magthaverne,
og vil derfor forfægte CPR til enhver tid.
Jeg kan anbefale Jussi Merklin's bog fra 1980 "Demokratiet
undergraves oppefra".
Da han advarede imod hvad PERSONNUMMERET kunne medføre af
umyndiggørelse mv. var hans karriere i systemet slut, og ingen
jurister kom ham til hjælp.

Der er ikke plads til megen filosofi i denne gruppe.
Men med juridisk pindehuggeri går det bedre.

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen
Retsløses Venner
http://www.farman.dk/domstole

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-12-01 14:58

On Sat, 15 Dec 2001 12:26:33 +0100, "Jørn Rasmussen" <post@farman.dk>
wrote:

>Der er ikke plads til megen filosofi i denne gruppe.

Nej, selvfølgelig ikke. Det hører (for gud ved hvilken gang)
dk.politik til.

Her snakkes om de love, der nu engang er vedtaget, på godt og ondt.

Fra : Hansen#117

Dato : 15-12-01 16:40

> Nej, selvfølgelig ikke. Det hører (for gud ved hvilken gang)
> dk.politik til.
>
> Her snakkes om de love, der nu engang er vedtaget, på godt og ondt.

Har forstået - men er uenig i censuren herinde som siger at man ikke kan gøre indsigelser
mod de vedtagne love.
Og hvorfor nu det?
Jo det er fordi det vedkommer mig som menneske - disse love har - på godt og ondt - en
vis indflydelse på mit liv.

Hansen