Var det skovtrolde, der var ude for at fin~
Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 11:43

Det spørgsmål var der nok mange der ville have spurgt sig selv om, hvis de
var faret vild i skoven igår aftes. Men det var det ikke, det var bare
Motortosserne der var på jagt efter et juletræ. Vstartede med at lede i et
stykke skov, hvor der lige var blevet fældet en masse træer. De dumme
skovarbejdere havde glemt at tage et træ med sig, som lå tværs over vejen.
Det gav de grønne Motortosser lidt problemer, men vi kom da over.

Så kørte vi lidt vidre af nogle grusveje, og selv om Tosse Søren havde taget
GPS med, og TossePerP havde en rute på et kort, så kunne vi ikke finde vej
gennem plantagen, så vi endte mellem en masse store træer som ikke kunne
bruges til jul. Det gjorde nu ikke så meget, for så kørte vi bare ud til
Madum sø for at lede.

Først prøvede vi om vi kunne finde et træ tæt ved søbreden, men TosseSøren
bemærkede at der var meget vådt for fødderne, og hans erfaring sagde ham at
juletræerne heller ikke bryder sig om at gro hvor der er vådt, så vi vendte
om. Så fandt vi en sti langs søen, og blev enige om at der måtte man da
kunne finde et træ, men stien var fuld af glatte rødder, mudder og blade så
vi glemte helt at kigge. Klog af skade kørte vi om på den anden side af
søen, og fandt nogle hjulspor fra en lastbil, så kunne vi jo bare følge dem,
for den bil havde ganske sikkert været ude og hente juletræer. TossePerP var
ikke så vild med at køre i sporene, så vi opgav projektet og kørte over i en
anden del af skoven.

Vi tænke at det måske kunne være godt med lidt professionel hjælp, så vi var
på vej op til skovfogedens hus, men vi ombestemte os, og blev enige om at
rigtige Tosser selv finder deres juletræ. Men lige med et, var vi ude af
skoven igen. Og da vi ikke var langt fra TosseFarTorbens hus, så kunne vi
lige køre omkring og spørge om han vidste hvor der stod et fint træ. Det
vidste han nu ikke, men vi fik da noget mad og snakket lidt om blues musik
og knallerter.

På vej hjem, blev vi enige om at vi kunne prøve at lede i Rebild bakker, for
så kunne vi jo få lidt overblik og måske udpege et fint træ derfra. Vi fandt
en rigtigt fin vej op ad en af bakkerne, hvor der var mudder, blade og
messre af grene og stammer over stien. TossePerP havde dog lidt problemer
med styretøjet på DT'eren. For DT'eren synes hele tiden den ville køre uden
for stien og op ad stejle skrænter. Det ville TossePerP dog ikek finde sig
i, så han hoppede resulut af DT'eren og lod den fortsætte på egen hånd. Vi
fandt nu heller ikke noget træ på toppen af bakken, så vi kunne lige så godt
køre ned igen, og det var faktisk meget sværere.

Med de dårlige erfaringer fra skoven forsøgte vi at finde et træ ude på en
eng, men der var kun en håndfuld hjorte og da TosseSøren kørte hen for at
spørge dem om vej, løb de i hver sin retning, så det blev vi ikke meget
klogere af.

Nu var vi ved at være trætte af at lede efter juletræ, så vi bestemte os for
at køre hjem med uforrettet sag. Vi gjorde do et sidste forsøg, med på den
vej havde en stor skovmaskine taget alle de gode træer, og tilmed efterladt
nogle dybe spor, så dem var vi nød til at følge, selv om det var lidt svært.

Men vi gør nok et ekstra forsøg på at finde et træ juleaften's dag.

TosseMads

Fra : Søren L Hansen

Dato : 15-12-01 13:47

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vidste han nu ikke, men vi fik da noget mad og snakket lidt om blues musik

Ja det er da i den grad en hyggelig juleskik at finde træ selv! Hvis vi
tager "Mads Lunds Motortosse-test" testen fra den anden dag og tilsætter
effekten "KULHAMRENDE MØRKE" til spørgsmålene, så skal jeg nok liiiige sige
at det er spændende at være med...

Nu vi er ved bluesmusikken, I AFTEN lørdag spiller de fede finske Wentus
Blues Band på Skråen i Aalborg, og en del af motortosserne er til stede,
bl.a. mig der også er bluestosse, og har hyret finnerne efter jeg så dem på
Mosten Race day sidste år...TossePerP og TosseMikkel kommer osse... uha
uha...
Mosækken starter kl 21...

Søren
bluesmand@motortosse.dk
www.aalborgbluesforum.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-12-01 17:55

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bl.a. mig der også er bluestosse, og har hyret finnerne efter jeg så dem

> Mosten Race day sidste år...TossePerP og TosseMikkel kommer osse... uha

Satans, jeg må ikke...
Men 26. dec. spiller Snotlers i Randers, med Chapper (knoldhopper af bedste
karat) i front. Var det måske noget?

Rittig