Træhuse
Fra : Anders Møller Jensen

Dato : 14-12-01 10:39

Er der nogle som kan anbefale gode bygherre af træhuse. Hvis nogen har
kendskab til gode nyhedssider som behandler emnet (træhuse) så vil jeg også
grene have tip om det.

Anders

Fra : jrnmeyer

Dato : 16-12-01 22:00

"Anders Møller Jensen" skrev d. 14-12-01 10:39 dette indlæg :
> Er der nogle som kan anbefale gode bygherre af træhuse. Hvis nogen har

> kendskab til gode nyhedssider som behandler emnet (træhuse) så vil jeg
> [...]

Hej Anders,
Et godt velrenomeret firma er "Kalmar Huse i bramminge.
http://www.kalmar-huse.dk/indexdk.asp

Der er også "Panbo Huse" i Vejle
http://www.panbo.dk/

Du skal vælge om du søger bygget et sommerhus eller helårsbeboelse. Nye
træhuse skal følge regler der svarer til helårsbeboelse, men der kan
være forskel i arealfordelingen.

Hvis du vil have en håndværker der kan bygge efter dit ønske, så tag ud
i sommerlandet og se hvem der er ved at bygge, tit er det en lokal
håndværker der er ved at bygge et hus der så skal sælges året efter. Han
vil måske kunne hyres til din opgave.

Du kan søge megen god inspiration over træhuse af forskellig ophav,
Finske, Svenske og Canadiske
ved "Byggecemntrum" i Middelfart og København
http://www.byggecentrum.dk/

Med venlig hilsen
jrnmeyer

http://www.kandu.dk/

Fra : Villy Skov

Dato : 17-12-01 12:44

Vi har netop bygget et www.trelleborg.dk hus, det er et ok hus. Vi
valgte det fordi de giver mulighed for "medbyg". Har kan man vælge at
selv færdiggøre dele af huset, f.eks. kun de 67 m2 der er på
førstesalen. men jeg tror nok trelleborg er i den dyre ende hvad
træhuse angår.

Ulempe ved træhuse kan være at lokalplanen ikke tillader træhuse, det
var tilfældet hvor vi havde købt grund. Men der er mulighed for at
lægge et lag puds uden på træet, så skal man heller ikke male meget.
Huset er det samme.

/villy