Nokia 8310 og MA-600
Fra : Holmes

Dato : 14-12-01 09:55

Hej Alle!

Jeg har indtil i går haft en Nokia 8210, og ejer også en MA-600 med tilhørende Handset Manager-program (fra mobileaction.com), til
at opdatere telefonens kalender, ringetoner og logos mv. fra min PC.

Jeg har så købt en Nokia 8310, og der virker min MA-600 ikke...

Er der nogen der har erfaring med noget tilsvarende? Forslag?

For dem, der ikke kender MA-600 kan det siges, at det er en infrarød tingest, som man kobler på en com-port, og som kan koble på
8210'eren via IR signalet fra Snake 2-player

Jeg forestiller mig, at problemet kan være at arkitekturen i nokia 8310 er anderledes, så der bare ikke er *lavet* en version af
Handset Manager, der passer til?
Adressebogen er jo fx anderledes opbygget, så at man nu kun har et 'visitkort' pr kontaktperson, hvor man kan tilføje hjemme-,
mobil- og arbejdsnummer plus email- og web-adresse.

Jeg vil meget gerne høre om nogen har oplevet det samme.
Især vil jeg gerne høre fra én, der har *løst* problemet

De bedste hilsener
Holmes

Fra : Jacob Olsen

Dato : 14-12-01 11:16

jeg har samme konf. som dig. 8310 og MA-600

jeg vil da lige prøve at sætte det til imorgen, og se om
det virker hos mig.!!

/Jacob

Fra : Holmes

Dato : 14-12-01 12:22

Kanon. Jeg kunne heller ikke få nokias PC suite til at funke.

Men ok....DET har jeg faktisk fundet noget, der ligner en løsning på:

Fremgangsmåde under Windows XP Pro:

STEP1:
Under [Control Panel -> Add hardware]
vælges [Yes I have already connected the hardware].
i bunden af rulleboksen vælges [Add a new hardware device]
-> [Install the hardware ... manually... (advanced)]
-> i rulleboksen vælges [infrared devices]
-> [Standard Infrared Port (Serial cable using IrDA Protocol)]
-> derefter tænker den lidt over det, og du skal vælge den com-port, din MA-600 sidder på

STEP2:
Under [Start -> Administrative tools -> Computer Management]
vælges [device manager], og under [Infrared devices] vælges properties på den enhed du lige har tilføjet.
Under fanebladet [IrDA Settings] sættes [Maximum Connection Rate] til 9600.

Herefter kan MA-600 anvendes sammen med Nokia PC Suite 4.3
Nokia PC suite 4.3 kan hentes her
http://www.forum.nokia.com/main/1,6668,5_5,00.html

Så må vi jo bare glæde os til en Handset Manager, der virker med 8310'eren

Take care
Holmes