Skærme
Fijala 3554
Sony Multiscan A230
Fra : Thïngmand

Dato : 14-12-01 09:10

Jeg skal lave mig en ny spille/surf computer, der skal stå i stuen, så
derfor skal der selvfølgelig være en flot/god skærm til.

Jeg har forelsket mig i en Sony Multiscan A230
http://www.sony-cp.com/eng/displays/fd-trinitron/a-series/a230/content.html

- både pga. design og de lækre specs. Er der der har erfaringer med denne
skærm (eller serien)?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-12-01 09:23

Hej

Må jeg anbefale en fladskærm? Den pynter nok lidt mere i stuen og har
ikke nær så stor støvtiltrækningskraft som en almindelig skærm. En 15"
fladskærm har næsten samme viewable størrelse som en 17" CRT. Uanset
model så vil billedet være skarpt som bare pokker og du slipper
fuldstændig for konvergensfejl. 15" TFT'ere kører normalt 1024x768 i
native opløsning. Jeg har set dem fra 3000,- og op. Hvis du bor i
nærheden af den tyske grænse kan du måske med fordel hente den i
tyskland - jeg har set dem ned til 599DM.

mvh
Karsten

Fra : Thïngmand

Dato : 14-12-01 11:29

> Må jeg anbefale en fladskærm?

Det har selvfølgelig været med i overvejelserne, men da det primært er 3D
spil, den skal bruges til er LCD udelukket...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-12-01 11:37

Hej

Thïngmand wrote:

> Det har selvfølgelig været med i overvejelserne, men da det primært er 3D
> spil, den skal bruges til er LCD udelukket...

Hmm - Jeg sidder med en 17" fladskærm og 3D spil - nu er mit spørgsmål
så lige hvorfor de ikke skulle sammen?

Det er rigtig at gamle skærme kunne have lidt fnidder med spil, men det
er fortid.

Med venlig hilsen
Karsten Feddersen

Fra : Jonas A. Nilsson

Dato : 14-12-01 12:48

>Det er rigtig at gamle skærme kunne have lidt fnidder med spil, men det er
fortid.

Der er stadig TFT skærme der ikke egner sig til spil, for at finde en skærm
der egner sig til hurtige 3D spil er det vigtigt at kigge på skærmens
svartid som opgives i ms.
En svartid på 30 ms og derunder vil være at foretrække.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-12-01 12:11

Hej

Jonas A. Nilsson wrote:

> [...]
> svartid som opgives i ms.
> En svartid på 30 ms og derunder vil være at foretrække.

Hmm - Nu er min også splinterny på markedet - så vi må kunne konkludere at man skal holde sig fra 'ældre' modeller. Den har 40ms og jeg har forsøgt at få efterslæb på, men det er ikke lykkedes - og det skal måske siges at det er en af de billigste 17" så prisen behøver ikke afspejle skærmens formåen.

Mvh
Karsten

Fra : Jonas

Dato : 14-12-01 13:48

> [...]
er en af de billigste 17" så prisen >behøver ikke afspejle skærmens formåen.

Ok så lad os konkludere det. Jeg er selv ved at købe en 17" TFT skærm og da
det lyder som om du er ret glad for din skærm og den ikke koster en formue
så ville jeg blive glad for oplysninger om hvilken skærm der er tale om.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-12-01 13:25

Hej

Jonas wrote:

> [...]
> så ville jeg blive glad for oplysninger om hvilken skærm der er tale om.

Det er en ADI S710 - må endelig ikke forveksles med ADI L712. Den er
meget ny og derfor reklamerer ikke alle forhandlere med den, men dem som
har ADI har også denne her model. Du kan finde lidt mere oplysninger om
den på http://www.adi.nl, men bemærk at nogle af informationerne på
hjemmesiden er forkerte (fx skærmarealet).

Ellers vil jeg anbefale dig at lave en søgning på mit navn og ADI S710,
så vil du finde en række indæg med min holdning - link til søgning
http://groups.google.com/groups?q=%22Karsten+Feddersen%22+%22ADI+S710%22&hl=en&btnG=Google+Search

Men kort fortalt er jeg meget tilfreds med skærmen.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 14-12-01 14:41

> Hmm - Jeg sidder med en 17" fladskærm og 3D spil - nu er mit spørgsmål
> så lige hvorfor de ikke skulle sammen?

Hvis jeg havde uanede midler havde jeg købt en 42" plasma skærm

Kan vi blive enige om at man ikke kan få en TFT skærm der egner sig til 3D
spil, til de 2800,- Sony'en koster?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-12-01 15:01

Hej

Thïngmand wrote:

> Hvis jeg havde uanede midler havde jeg købt en 42" plasma skærm
>
> Kan vi blive enige om at man ikke kan få en TFT skærm der egner sig til 3D
> spil, til de 2800,- Sony'en koster?

Umiddelbart ja, men min 17" lå i den helt billige ende og da 2800,- ikke
er så langt fra den den billige 15" ende, så vil jeg ikke umiddelbart
afvise det, men det måtte komme an på en prøve.

Der er måske nogen her i gruppen der er i besiddelse af en 3000 kroners
15" TFT der kan afkræfte eller bekræfte vores lille teoretiske snak.