hjælp til apache!!!
Fra : poppe

Dato : 13-12-01 22:44

kan man få et program til at køre ved siden af apache, som gør at man kan
se hvem der er inde på ens hp??
eller mare se om der er nogle??

den køre på en win2000dk pro

--
POPPEakaD19S
www.poppe.dyndns.dk

Fra : Martin Mann

Dato : 15-12-01 21:54

Ikke umiddelbart... Jeg forstår godt dit spørgsmål, men http fungerer
ikke sådan at man er 'inde' på en side, men at en klient (din browser,
el. telnet server.com:80) laver en forespørgsel på en given fil (f.eks.
index.html). Så på den måde er der ikke nogen der er 'inde' på din
server. Den eneste mulighed er, at have et program til at overvåge din
apache log file, og se hvilke IP'er der henter hvilke sider (Der kunne
f.eks. stå "192.168.0.10 GET /index.html HTTP/1.1" ).

Jeg kender ikke umiddelbart nogle windows prog der gør dette, men hvis
man f.eks. kørte en un*x el.lign., og havde meget tid, kunne man skrive
"tail -f /stien/til/din/apache/log/access_log" og dermed følge med i
hvad der bliver hentet fra din server. Denne indgangsvinkel er måske
ikke så bevendt hvis du hoster sider med hits som slashdot el.lign ;)

Mvh
Martin Mann

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 16-12-01 14:48

"Martin Mann" <news@poundbang.dk> wrote:

> [...]
> apache log file, og se hvilke IP'er der henter hvilke sider (Der kunne
> f.eks. stå "192.168.0.10 GET /index.html HTTP/1.1" ).

Det er nu ikke helt rigtigt, som oftest holdes forbindelsen i tilfælde af at
der skal hentes flere sider, eller billeder.

http://httpd.apache.org/docs/keepalive.html
http://www.io.com/~maus/HttpKeepAlive.html

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Martin Mann

Dato : 17-12-01 20:43

smæk til mig ;)

Mvh
Martin Mann

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 18-12-01 00:27

>Denne indgangsvinkel er måske ikke så bevendt hvis du hoster sider med hits
som slashdot el.lign ;)

Ikke for at genere hverken dig eller poppe, men tror du poppe aner hvad
slashdot er baseret på hans indlæg i tråden?

--
Tonny
- der nok jævnligt laver et par linier i apache-loggen på slashdot.

Fra : poppe

Dato : 18-12-01 23:36

det ved jeg ikke!!