isolering i udstødning??
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-12-01 20:08

halløj i gruppen!

jeg ahr købt mig en brugt next der trænger en afkoksning, så den får en gang
dansk vand og lidt.. det er ikke noget problem!

men hcad med dæmperen, der er noget isolering i, hvad skal man skifte det ud
med?? bare almindelig glasuld/rockwool?? eller hva'?
hjælp, jeg er ikke inde i alt det shit med udstødninger...

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t

Fra : RpR

Dato : 13-12-01 20:41

> [...]
> med?? bare almindelig glasuld/rockwool?? eller hva'?
> hjælp, jeg er ikke inde i alt det shit med udstødninger...

Glasuld er fint.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-12-01 20:54

> Glasuld er fint.

Det har bare en tendens til at brænde hurtigere ud. Man kan købe dæmper uld
hos de fleste mc forhandlere...

Mvh Tommy Fer

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-12-01 20:58

"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

mente jeg nok =)

> Det har bare en tendens til at brænde hurtigere ud. Man kan købe dæmper
uld
> hos de fleste mc forhandlere...

hvor meget hurtigere? er det noget der har noget at sige..? det gør ikk mig
noget hvis jeg skal skifte det f.eks hver ½ år... men det kommer vel oz an
på hvor meget man kører, ikk??

tror bare jeg fyrer en gang glasuld i, så må vi se hvor langt det holder..
ellers kan jeg vel tuske mig til lidt dæmperuld hos min morbror =)

Fra : RpR

Dato : 13-12-01 22:09

> Det har bare en tendens til at brænde hurtigere ud. Man kan købe dæmper
uld
> hos de fleste mc forhandlere...

De dæmpere jeg har pakket med glasuld holder nu ret godt!
Ompakkede en jeg kenders Next udstødning sidste vinter, og den larmer ikke
mere end dagen jeg stoppede det i. Det originale uld der sidder i Tecnigas'
potter er til gengæld noget værre møg, rent ud sagt. De fleste har intet
tilbage efter en måned eller to.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-12-01 22:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Tecnigas'
> potter er til gengæld noget værre møg, rent ud sagt. De fleste har intet

ham jeg købt mit rør af sagde den havde kørt ca 500, og der er squ ikk ret
meget uld tilbage... men man får jo bekendt hvad man betaler for!

Fra : RpR

Dato : 14-12-01 06:54

> ham jeg købt mit rør af sagde den havde kørt ca 500, og der er squ ikk ret
> meget uld tilbage... men man får jo bekendt hvad man betaler for!

Tror de er pakket med lommeuld fra fabrikken ;]

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Madsen

Dato : 14-12-01 09:59

On Thu, 13 Dec 2001 22:08:35 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

> [...]
>potter er til gengæld noget værre møg, rent ud sagt. De fleste har intet

Hej

Må jeg bryde ind med et ?

Jeg har en Speedake og fik en Tecnigas Basic udstødning på for
halvandet år siden. Jeg må indrømme at jeg intet aner om den
slags, men vil det sige at lydpotten i sådan en udstødning er pakket
med noget som dæmper lyden ?

Jeg synes efterhånden at den larmer ret meget. Er det noget jeg
kan gøre noget ved ? F.eks. udskifte det gamle uld med noget nyt

Og i så fald, hvordan gør man og hvor meget glasuld skal der bruges ?

På forhånd tak

Mvh Madsen

Fra : RpR

Dato : 14-12-01 14:35

> Jeg synes efterhånden at den larmer ret meget. Er det noget jeg
> kan gøre noget ved ? F.eks. udskifte det gamle uld med noget nyt

Basic bruger en anden form for støjdæmpning end Next potten. Basic er et
helt lukket system som du ikke kan pille i, jeg kan heller ikke forestille
mig at der bliver anvendt uld til dæmpning af sådan en. Mener det er noget
keramisk materiale.

En ekspansionspotte som f.eks. Next har ingen dæmpning i selve udstødningen,
men kun i den seperate dæmper der typisk er placeret ovenpå
ekspansionskammeret.
Se billedet her:
http://www.tecnigas.com/modelo_NEXT.htm

--