biledskift i frontpage 2002
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-01 16:58

Har anskaffet et eksemplar af FrontPage 2002, men savner en
funktion som fandtes i 2000 - jeg ved ikke om den faktisk findes
i 2002 under en anden betegnelse - det drejer sig om
billedskift, sådan at forstå, at når jeg satte et billede ind i
FP2000 kunne jeg få det til at skifte med et anden efter nogle
sekunders varihed og tilbage igen, men jeg kan ikke finde den
tilsvarende funktion i FrontPage 2002 - er det fjernet dér?

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-12-01 17:56

Vælg billedet. Format | Dynamic HTML Effects.

Fra : Jigipe

Dato : 13-12-01 19:31

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sekunders varihed og tilbage igen, men jeg kan ikke finde den
> tilsvarende funktion i FrontPage 2002 - er det fjernet dér?

Hej Arne,
Hvis du har Adobe Image ready, (eller lignende) så lav det som en gif. Det
er mit bud, eftersom at jeg kun kører FP2000 aner jeg intet om 2002 .. Image
ready er et hammer fedt program .. og hører med til Adobe Photoshop 5.5 ..

Jimi

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-12-01 19:38

"Jigipe" <jimi@gilbert2000.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
2002 .. Image
> ready er et hammer fedt program .. og hører med til Adobe

Det er lavet som en giffil og jeg har også forsøgt Karlsens
råd - desværre virker det kun, når man fører en mus over - hvis
jeg ønsker at det skal ske automatisk -f.eks. hver 10 sekund -
så ser det ikke ud til at det kan gøre det i FP2002, medens det
var muligt i FP2000 - derfor: er funktionen til automatikken
fjernet?

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-01 20:56

Thu, 13 Dec 2001 19:37:42 +0100, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@ahw.dk>:

>så ser det ikke ud til at det kan gøre det i FP2002, medens det
>var muligt i FP2000 - derfor: er funktionen til automatikken
>fjernet?

Jeg kunne heller ikke lige finde det i FP 2002, hvad hedder
funktionen eller, hvor er det i FP 2000 (jeg har aldrig brugt
den, så jeg ved ikke lige, hvor den skulle være).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-12-01 07:42

Til det bruges en animeret GIF. Let at lave i f.eks. Paint Shop Pro.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-01 11:51

> Til det bruges en animeret GIF. Let at lave i f.eks. Paint
Shop Pro.

Ja, det tror jeg du har ret i, men mon ikke at Joan Larsens
forslag er "bedre" - hun spørger om det ikke er funktionen
reklamebanner, jeg leder efter - og det tror jeg hun har ret i
(selvom jeg endnu ikke har afprøvet det) -men tusind tak
alligevel for mange gode råd og forslag. Det er rart at der
stadig er dygtige folk, der gider at hjælpe os andre uden andet
end at få tak for det!

Arne H. Wilstrup

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-12-01 17:51

> [...]
> forslag er "bedre" - hun spørger om det ikke er funktionen
> reklamebanner, jeg leder efter - og det tror jeg hun har ret i

Hej Arne

Selvom der er sådan en auto-funktion i FP, så kan det nu alligevel være
praktisk at lave det som en anim.gif - først og fremmest fordi folk så kan
uploade dit banner (med animering) på deres egen hjemmeside... (men det er
du måske ikke interesseret i?).

Mvh. Camilla

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-01 21:18

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
folk så kan
> uploade dit banner (med animering) på deres egen hjemmeside...

Ikke forstået - kan du ikke se billedskiftet i din browser på
www.alternakoret.dk . Her skulle billedet af nogle korsangere
gerne skifte med et billede af et nodepapir med nogle noder.

--
ahw

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-12-01 22:19

> [...]
> www.alternakoret.dk . Her skulle billedet af nogle korsangere
> gerne skifte med et billede af et nodepapir med nogle noder.

Jo, jeg kan såmænd sagtens se effekten - men det jeg mente var, at typisk
skal et banner benyttes som reklame for ens side (fx har jeg selv lavet et
banner og lagt på min side, som jeg gerne vil have at folk downloader og
lægger på deres egen side, med link tilbage...), og så er det jo ikke særlig
fikst at ha' lavet et, som består af to (eller flere) gif'er, der er sat
sammen af en automatisk funktion i FP, i stedet for at de får én gif-fil,
der er lavet som en animeret gif i et dertil indrettet program (som i øvrigt
følger med i FP - ihvertfald 98).

Men jeg kan se, at dit "banner" ikke er et reklame-banner - og så er det nok
lidt ligegyldigt hvordan du har fået animationen til at virke

Mvh. Camilla

Fra : Joan Larsen

Dato : 14-12-01 07:40

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> jeg kan ikke finde den
> tilsvarende funktion i FrontPage 2002 - er det fjernet dér?

Det må være Webkomponenten 'Reklamebanner' du efterlyser

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne