Virtual GameStation på 500 MHz iBook... gå~
Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 13-12-01 16:40

Davs i gruppen,-

Jeg overvejer kraftigt at give familien en fælles 10.995-i-Fredgaad-iceBook.
Spørgsmålet går på, om Connectix Virtual Game Station (vistnok v. 1.4) vil
fungere godt nok på maskinen? I så fald vil den jo kunne gøre det ud for en
SonyPSone incl. 5"-LCD-skærm, bootchip m.m., ligesom man kan få en Gameboy
Advance-emulator til Mac... Med 2,5 kkr sparet på en PSone/skærm er iBooken
jo nede i en fornuftig penge, så det frister en del hér op til jul...

Altså,- Nogle erfaringer med VGS (Gran Turismo, Tekken o.s.v.) på lille
iceBook!?

MVH

Klaus L.

Fra : tom dissing

Dato : 13-12-01 17:00

For at kunne afvikle CVG connetix Virtual Gamesstation skal der være et ATI
grafikkort i computeren.
Er der det, burde det fungere.
Jeg har hørt at det kræver minimum G3 maskiner, da apple først i disse
monterede ATI Rage Pro (128 bit) kort !?
Og CVG afvikler GT2 fint på f.eks en af de første - i farver - Ibooks..
Selv om at jeg må erkende at det går hurtigere på en 2x 500 G4..
CVG virker ikke med Nvidia grafikkort..OG softwaraen bliver formodentligt
ikke videreudviklet, da SONY har købt den.
PS
Det er heller ikke muligt at afvikle CVG på en mac med både Nvidia + et ATI
Rage Pro kort i!?
Tom
PPS
Der findes en lang række PC soft, der ydermere skulle kunne afvikle PSX2
spil.. ?!

On 13/12/01 16:40, in article
3c18cc58$0$67443$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Klaus Lauritsen"

Fra : Michael Holm

Dato : 13-12-01 20:18

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> PPS
> Der findes en lang række PC soft, der ydermere skulle kunne afvikle PSX2
> spil.. ?!
der skulle også være udvikling i gang til mac'en, skulle vist være klar
engang i det nye år... var inde på en hjemmeside med det for et par
måneder siden kan bare ikke huske hvor *<:O>

--
Michael Holm *<:O>
kiaikido@mac.com

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 14-12-01 00:40

Prøv at gå ind på hjemmesiden igen :)

Sony har lukket dem, de har en pæn lille gravsten på hjemmesiden nu,

Isaack

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-12-01 17:11

Klaus Lauritsen <klausNIXTHISlauritsen@hotmail.com> wrote:

> Jeg overvejer kraftigt at give familien en fælles 10.995-i-Fredgaad-iceBook.

En rigtig, rigtig god idé! :)

> Altså,- Nogle erfaringer med VGS (Gran Turismo, Tekken o.s.v.) på lille
> iceBook!?

Jeg har en bekendt der bruger CVG på sin 400 MHz Pismo - og det er
absolut brugbart. En iBook 500 MHz yder omtrent det samme (måske lidt
hurtigere) som en 400 MHz Pismo og begge har samme type grafikchip (ATI
128).

--
mojn, Jesper:

»hvem er den spade der har stjålet min cykel fra
busstationen torsdag d. 22 nov.?!«

Fra : John Lauritzen

Dato : 14-12-01 19:47

jmfink@mac.com,Ny-Internet writes:
>(ATI
>128
Er "ATY,Rage128k det samme"?
Det siger min iMacs systemprofil.
Venlig hilsen John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 20:19

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Er "ATY,Rage128k det samme"?
> Det siger min iMacs systemprofil

Ja

RagePro og Rage2 i de gamle wallstreet, imac og beige G3'ere kan også
bruges.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>