biografer og slikposer :(
Fra : Anders Houmark

Dato : 13-12-01 16:07

Hejsa.. lige et lille surt opstød fra mig..

Sidst jeg var i biografen var jeg inde og se Harry Potter, ja jeg ved godt
det er en "børnefilm", men der var altså også mange ældre mennesker som var
inde og se den, vi tog en forestilling der først gik kl. 21.
Alligevel sidder urimeligt mange mennesker og fedter med deres åndsvage
slikposer, *KRAXTTTS* "fumle fumle.."

Det er da for irriterende og jeg har tænkt på at ringe ned til direktøren
for biografen og foreslå om han ikke kan lave udlevering af papbægre/æsker
ligesom dem der er cola i, og så tvinge folk til at hælde deres slik derop
i... Og så ville jeg lige høre om nogle af jer ved om den ordning kører i
nogle biografer, og om det virker godt nok?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : dentro

Dato : 13-12-01 16:25

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i
en meddelelse

> i... Og så ville jeg lige høre om nogle af jer ved om
den ordning kører i
> nogle biografer, og om det virker godt nok?

Jeg har engang været i biografen (i Horsens?), hvor de
udleverede små gennemsigtige plasticposer, af en slags
plastic som ikke sagde noget. Det var MEGET dejligt!
Helt fri for irriterende lyde....

Ud over denne idé synes jeg også man skulle lade være
med at bruge sugerør med knæk, for der larmer også af h
til når de bliver hevet op og ned gennem den der
plasticring.

/dentro

Fra : Andrew

Dato : 13-12-01 16:32

Jeg har ikke oplevet det i biografer, men i teatret får man udleveret en
tyndt plasticpose, i hvert fald i Århus Teater.

Jeg er helt enig med dig, det er ufatteligt som sådan en lille pose kan
irritere en.
Det er trods alt filmen man er kommet for at se, slik kan man spise der
hjemme (i øvrigt er det slet ikke sundt!!!).
I det mindste må man selv finde ud af at anskaffe sig en pose der ikke
larmer så usandsynligt meget som sådan en matadormikspose (Pingvin-poserne
er nu de værste!).

Mvh Anders

Fra : Esben

Dato : 13-12-01 22:17

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke oplevet det i biografer, men i teatret får man udleveret en
> tyndt plasticpose, i hvert fald i Århus Teater.

Ok, det troede jeg var en brækposer.

--
Esben

Fra : Jesper

Dato : 18-12-01 21:54

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message
> Alligevel sidder urimeligt mange mennesker og fedter med deres åndsvage
> slikposer, *KRAXTTTS* "fumle fumle.."

Jeg oplevede det i går til Dr. Strangelove, hvor der sad en terrorist to
pladser fra mig som som var for optaget af at finde nederste lakrids, til at
han opdagede jeg stirrede ondt på ham. Måske man skulle lave sådan en lille
reklamefilm a la den der minder om at slukke for mobilen, for at minde folk
om at hælde Haribo ned i deres gnitrefri, filtforede bukselomme inden
filmstart?

/Jesper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-12-01 21:55

"Jesper" <no@mail.dk> writes:

> Jeg oplevede det i går til Dr. Strangelove, hvor der sad en terrorist to
> pladser fra mig som som var for optaget af at finde nederste lakrids, til at
> han opdagede jeg stirrede ondt på ham.

Skide være med terroristen, dette spørgsmål er langt mere interessant:

Hvor så du Dr. Strangelove?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 18-12-01 23:06

Hej !

Peter B. Juul wrote:
> Hvor så du Dr. Strangelove?

Den har repremiere i Århus for tiden, i Øst For Paradis...... mener
faktisk også at der er et par forestillinger i Folketeatret også, men
skal ikke kunne sige det..........

Har også tænkt mig at benytte mig af det, selvom DVD'en nærmest er
slidt igennem ;)

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-12-01 23:06

On Tue, 18 Dec 2001 23:06:09 +0100, Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk>
wrote:

> [...]
>skal ikke kunne sige det..........
>
>Har også tænkt mig at benytte mig af det, selvom DVD'en nærmest er

Jeg så den til forpremiere igår.
Fremragende!! Lyd og billede opjusteret, men stadig den samme
klassiker.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-12-01 23:13

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> writes:

> Den har repremiere i Århus for tiden, i Øst For Paradis...... mener
> faktisk også at der er et par forestillinger i Folketeatret også, men
> skal ikke kunne sige det..........

Æv. Nå. Man kan håbe at Gloria får fingeren ud og låner ØfP's kopi.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-12-01 15:24

> Æv. Nå. Man kan håbe at Gloria får fingeren ud og låner ØfP's kopi.

Så skal det da vist blive til en midnatsforestilling for så vidt jeg ved
er de gået over til kun at vise deres egne indkøbte film i deres normale
program.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-12-01 16:34

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Så skal det da vist blive til en midnatsforestilling for så vidt jeg ved
> er de gået over til kun at vise deres egne indkøbte film i deres normale
> program.

Og det er slut med midnatsfilm fra januar.

Men Strangelove kommer op i Vester Vov-Vov.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Mads Pedersen

Dato : 19-12-01 22:17

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Men Strangelove kommer op i Vester Vov-Vov.
Hvornår, hvornår, hvornår?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-12-01 23:27

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP Gloria]

> Og det er slut med midnatsfilm fra januar.

Det var dog en ubehagelig nyhed. Hvorfor?

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-12-01 01:38

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> Det var dog en ubehagelig nyhed. Hvorfor?

Fordi det har de besluttet i Gloria.

Ham jeg snakkede med dernede da jeg var nede for at gen-gense "De
forsvundne børns by" sagde, at det havde en del at gøre med at der tit
kun var 2-3 stykker til forestillingerne.

De vil fortsætte med "A nightmare before christmas" og "Blade Runner"
på det traditionelle tidspunkt omkring jul, ser det dog ud til.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-12-01 11:49

> [...]
>
> De vil fortsætte med "A nightmare before christmas" og "Blade Runner"
> på det traditionelle tidspunkt omkring jul, ser det dog ud til.

Det er i det mindste noget, men jeg kommer nu til at savne de mange, glade
gensyn, jeg har fået igennem årene. På den anden side, så HAR programmet vel
også længe været præget af repetition? Jeg kan huske dengang, de pludseligt
smed hele Alien-serien op over tre uger. Se det var en dejlig ting.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-12-01 09:33

> Fordi det har de besluttet i Gloria.

Jeg spurgte en af operatørerne i går og han bekræftede at de ville
stoppe med de daglige midnatsforestillinger men det ville højst
sandsynligt ikke være helt slut. Men fremover vil der nok kun være
midnatsforestillinger på udvalgte tidspunkter f.eks. regnede han med at
der stadig var en god mulighed for midnatsforestillinger fredag og
lørdag om ikke andet. Mener også han sagde søndag eller torsdag men er
ikke sikker hvilken en af dem

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 22-12-01 11:59

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der stadig var en god mulighed for midnatsforestillinger fredag og
> lørdag om ikke andet. Mener også han sagde søndag eller torsdag men er

Ok. Det virker meget forståeligt. Det er trods alt i weekenden, flest har
mulighed for den slags. Der skal jo også være økonomi i at have en operatør
rendende.

MVH
Jens

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 22-12-01 14:17

Jens Thomsen skriver:

> [...]
> mulighed for den slags. Der skal jo også være økonomi i at have en operatør

Kunne man ikke være så venlig at lave en ny tråd, når man i kampens hede
fuldstændig har skiftet emne ?

God jul

JC

Fra : Tenzel Kim

Dato : 25-12-01 22:03

Jørgen Carlsen wrote:

> Kunne man ikke være så venlig at lave en ny tråd, når man i kampens hede
> fuldstændig har skiftet emne ?

Nu har denne tråd udviklet sig og ganske naturligt skiftet emne flere
gange. "Slikposer -> Dr. Strangelove -> Gloria -> Midnatforestillinger".
Det sker nu engang fra tid til anden (rimelig ofte rent faktisk), men
lad os da bare få den tilbage til emnet.

Der bliver nok ikke de store problemer med knitrene slikposer i Gloria
til midnatforestillingerne nu da de er blevet indstillet

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-12-01 14:42

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Jeg spurgte en af operatørerne i går og han bekræftede at de ville
> stoppe med de daglige midnatsforestillinger men det ville højst
> sandsynligt ikke være helt slut.

Lyder godt. Selv om det tit var tirsdag eller onsdag jeg smuttede
derind.

Uden at vide det forestiller jeg mig, at det nyhedsbrev de udsendte
hvor de sagde "slut med det" har medført ret mange forespørgsler.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 19-12-01 16:39

> Æv. Nå. Man kan håbe at Gloria får fingeren ud og låner ØfP's kopi.

Vester Vov Vov har repremiere på Kubricks knaldperle den 25. december. Til
gengæld har Gloria repremiere på Marcel Carnés fantastiske Paradisets børn
fra 1945. Og hvis man ikke kan få nok af Peter Sellers, så er der repremiere
på The Party/Kom og vask min elefant/Birdy Nam Nam til januar

venlig hilsen
Jesper
www.cinemazone.dk

Fra : Jesper

Dato : 18-12-01 23:16

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Skide være med terroristen, dette spørgsmål er langt mere interessant:
>
> Hvor så du Dr. Strangelove?

Folketeatret i Århus! Det var herligt at kunne se Dr. Merkwürdigliebe med
kramper i armen på det store lærred

--Jesper

Fra : Mads Pedersen

Dato : 18-12-01 23:20

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Skide være med terroristen, dette spørgsmål er langt mere interessant:
>
> Hvor så du Dr. Strangelove?

Mindes at have hørt/læst noget om at Cinemateket viser den en dag i
december/januar...

Mvh Mads

Fra : Mads Pedersen

Dato : 18-12-01 23:34

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mindes at have hørt/læst noget om at Cinemateket viser den en dag i
> december/januar...

Har lige været inde at checke....huskede forkert Sorry

Mvh Mads

"He's not the Messiah...he's a very naughty boy!"

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 19-12-01 15:02

> Hvor så du Dr. Strangelove?

Den havde repremiere i Odense d. 12.12 (bare en forestilling), med
introduktion af mr Bogart himself! Han fortalte os at i hans julespecial af
Bogart (1. juledag) vil han genanmelde den - kan i selv gætte hvad den får?
-
Nicolai

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-12-01 16:10

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk>
> Den havde repremiere i Odense d. 12.12 (bare en forestilling), med
> introduktion af mr Bogart himself! Han fortalte os at i hans julespecial af
> Bogart (1. juledag) vil han genanmelde den - kan i selv gætte hvad den får?

Ja.

Bogart snobber for vildt over gamle film.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 19-12-01 16:21

Selvfølgelig Peter

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Stefan Holm

Dato : 19-12-01 20:30

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> Bogart snobber for vildt over gamle film.

Så skulle du bare se ham, når han anmelder gamle, australske
film. Hvis Crocodile Dundee blev genudsendt, ville den mindst få 6
hatte.

--
"How about a prime number? They're kind of romantic."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-12-01 00:27

Stefan Holm skrev:

> Så skulle du bare se ham, når han anmelder gamle,
> australske film. Hvis Crocodile Dundee blev genudsendt,
> ville den mindst få 6 hatte.

Så var det søren-jenseme godt, at de lod Søren Høy anmelde Crocodile
Dundee 3. (Ja, ja - filmen er i sig selv ikke så gammel, men det er
Hogan altså!)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jakob Madsen

Dato : 18-12-01 22:31

> [...]
folk
> om at hælde Haribo ned i deres gnitrefri, filtforede bukselomme inden

Er der ikke lavet sådan en med Mr. Bean?

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk