Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
optimal tvout kabel.
Fra : JokeSten

Dato : 13-12-01 15:49

hejsa
Jeg er bruger mit tvout meget til dvd/divx og kunne derfor godt tænke mig at
få bedst mulig kvalitet.
I øjeblikket bruger jeg et compositkabel af 15 meter (et 5meters 75 ohms
kabel(almindelig audio) og et 10 m DVDkit kabel, der er samlet med en
muffe), og ikke overraskende er der nogle små grå streger på mit tv når jeg
ser film (skyldes nok muffen. Stregerne bevæger sig stille og roligt ned
over skærmen).
Jeg prøvede på et tidspunkt at rulle tv'et helt hen til computeren og
derefter forbinde dem med et 1m S-VHS kabel og kvaliteten var perfekt.
Jeg gik så ud og købte et S-VHS kabel på 20 m, og resultatet var at
kvaliteten stank ! (meget dårligere en med mit nuværende 2 delte
compositkabel). Jeg byttede kablet til et andet men resultatet var det
samme.(mit tv understøtter svhs). Den dårlige kvalitet skyldes måske den
svhs->SCART box ? Men jeg brugte den samme box ved 1 m som ved 15 m! .

Hvordan kan jeg få det bedst mulige tv-out kabel. Jeg er ligeglad om det er
compsit eller svhs, bare at det er 15 m (computeren står i et skab.)
Hvil kvaliteten blive bedst hvis jeg købte et special lavet 15m
(S-vhs ->scart kabel) på http://av-connection.dk/ til 250 kr (behøver ikke
audio) Eller ville kvaliteten blive bedre hvis jeg købte 15m god kvalitet
coaxial kabel og lavede et composit kabel ? Hvad synes/tror i ? Hvad siger
jeres erfaringer ?

Kan det tænkes at mit grafik kort er for 'svagt' til kunne bruge et 15 m
tvout kabel ? (Mit grafikkort er et gammelt leadtek TNT2 pro men synes nu
at outputet til tv'et er ok). Jeg vil helst vente med at købe nyt grafikkort
til det tidspunkt hvor jeg vil opgraderer hele maskinen.

Alt info/hjælp/meninger vil jeg sætte utrolig stor pris på :)

JokeSten

BTW : bruger tvtool

spec:
650 mhz Athlon
256 mb sd-ram
leadtek TNT2 pro 16 mb
300 w psu.
24 gb hd
win2k/w98se/mandrake linux 8.0

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-12-01 16:08

> [...]
> audio) Eller ville kvaliteten blive bedre hvis jeg købte 15m god kvalitet
> coaxial kabel og lavede et composit kabel ? Hvad synes/tror i ?

Jeg bruger et almindeligt antennekabel på ca. 8 meter til composit.
Jeg har ikke problemer med streger eller lignende.

> Kan det tænkes at mit grafik kort er for 'svagt' til kunne bruge et 15 m
> tvout kabel ? (Mit grafikkort er et gammelt leadtek TNT2 pro

Det tror jeg ikke er et problem. Mit er et asus v3400 (tnt) og det
har ingen problemer imho.

> BTW : bruger tvtool

Ditto.

/Jakob

Fra : JokeSten

Dato : 14-12-01 00:19

>Jeg bruger et almindeligt antennekabel på ca. 8 meter til composit.
>Jeg har ikke problemer med streger eller lignende.
ok spanks :)..
Nogle der bruger et kabel på 15 meter ? ... Nogle som kan se forskel på
composit og svhs ?

Igen alt info/hjælp/meninger vil jeg sætte utrolig stor pris på :)

JokeSten

Fra : Ronni

Dato : 14-12-01 09:32

Der plejer ikke er være nogle problemer større kvalitetstab på S-Video
kabler på under 30 meter, såfremt det naturligvis har den rigtige impedans
og er skærmet ordentligt. Jeg bruger selv et på 15 m. og har ingen
problemer. Forskellen på alm. composit og S-Video er dog rimelig markant, du
får meget bedre kontrast med S-Video kablet; da lyset og farvene er splittet
op i hver deres leder.
Forskellen på om man bruger det 4-polede S-Video stik i TV'et eller Scart
stikket er kun de 2 forskellige interfaces og fører til samme punkt inde i
TV'et, så det betyder ikke noget.

Mvh. Ronni Søby
www.AV-Connection.dk

Fra : JokeSten