/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Professionel ISP - Song Networks, erfaring~
Fra : news@


Dato : 13-12-01 14:23

Hej Alle

Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
at undgå det !.

Vi har en fast linie til nettet 2mbit/s digitalt kredsløb hos UUNET.
Nu har de lige hævet deres priser igen, og er efterhånden *ret* dyre.

Jeg er derfor ude og kigge på markedet.
Vores Inet er meget vigtigt, så det skal være en professionel
leverandør.

Tidligere har jeg påstået at det kun var Uni2, TDC og UUNET der kunne
være interessant. Specielt Euroconnect havde jeg hørt meget om at de
oversolgte deres linier....

I denne omgang har jeg dog også modtaget et tilbud fra SongNetworks.
Jeg ville gerne høre om hvordan folks erfaringer er med dem.
De har jo opkøbt Euroconnect, men derfor kan det jo godt være på et
andet niveau !

Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.

mvh
Lasse

 
 
Simon Skals (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-12-01 14:34

It seems news@ wrote:
>Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
>at undgå det !.

Du synes ikke selv, du lægger op til det ved at tale ned til folk
på den facon?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Lasse Wieslander (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 13-12-01 15:31



On Thu, 13 Dec 2001 13:33:44 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:
>It seems news@ wrote:
>>Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
>>at undgå det !.
>
>Du synes ikke selv, du lægger op til det ved at tale ned til folk
>på den facon?

Hmmm, okay, det kan du have ret i.
Det var bare et spr hvor man nemt kan komme til "jeg kan ikke lide
dem, de er dumme"...

Baklager hvis nogen følte sig talt ned til - det var ikke min
mening...


Flemming Lynggaard (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 13-12-01 14:32


"news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> wrote in message
news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
> Hej Alle
>
>
> I denne omgang har jeg dog også modtaget et tilbud fra SongNetworks.
> Jeg ville gerne høre om hvordan folks erfaringer er med dem.
> De har jo opkøbt Euroconnect, men derfor kan det jo godt være på et
> andet niveau !
>
> Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.

Hey, hm ja vi benytter pt song og gør alt for at slippe væk fra dem, vi kom
fra uni2 til song, og flytter nu til Colt som virkeligt virker seriøse.

Vi har ufattligt mange nedbrud hos song, de mener vidst at når der skal
udføres normal service så skal det ske inden for normal tid ?!? De er alt
for langsomme til at fejlrette, og der har endnu ikke gået en uge uden
nedbrud, det er for useriøst. Har hørt en fugl synge om at deres gode
netfolk har forladt skuden til fordel for andre firmaer.

Men spg gerne hvis du har spørgsmål..

Hygge

Flemming



Peter B. Juul (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 13-12-01 14:48

news@<nospam>wieslander.dk (Lasse Wieslander) writes:

> Tidligere har jeg påstået at det kun var Uni2, TDC og UUNET der kunne
> være interessant. Specielt Euroconnect havde jeg hørt meget om at de
> oversolgte deres linier....

_Alle_ oversælger deres linier. Det er sådan man driver forretning.

Det er der ikke noget galt i. Så længe linierne aldrig er overfyldte,
hvilket er noget helt andet, er det et sundhedstegn, at man
oversælger.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

Martin (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 13-12-01 15:25

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3r8pzs03r.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> news@<nospam>wieslander.dk (Lasse Wieslander) writes:
>
"klip"
>
> _Alle_ oversælger deres linier. Det er sådan man driver forretning.
>
> Det er der ikke noget galt i. Så længe linierne aldrig er overfyldte,
> hvilket er noget helt andet, er det et sundhedstegn, at man
> oversælger.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
> The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
> I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
> for myself. O/ \O
>
Så er det bare at finde ud af hvem der oversælger deres linjer
mest ? men det finder vi nok aldrig ud af

mvh

Martin Damberg




Lasse Wieslander (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 13-12-01 15:34

On Thu, 13 Dec 2001 15:25:02 +0100, "Martin" <damberg@fjern-ohkk.dk>
wrote:

>Så er det bare at finde ud af hvem der oversælger deres linjer
>mest ? men det finder vi nok aldrig ud af

Ja, eller hvem der oversælger deres linier *for meget*.
Det er jo sådan noget dejligt blødt upræcist spørgsmål...

Lasse

Martin Højriis Krist~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-12-01 18:21

"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
news:3c18bc06.60746849@news.dk.uu.net...
> >Så er det bare at finde ud af hvem der oversælger deres linjer
> >mest ? men det finder vi nok aldrig ud af
> Ja, eller hvem der oversælger deres linier *for meget*.
> Det er jo sådan noget dejligt blødt upræcist spørgsmål...

Nej, hvis man har adgang til info om linjernes belastningsgrad er det
ganske enkelt at se om de er oversolgt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Simon Skals (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-12-01 18:24

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>> Ja, eller hvem der oversælger deres linier *for meget*.
>> Det er jo sådan noget dejligt blødt upræcist spørgsmål...
>
>Nej, hvis man har adgang til info om linjernes belastningsgrad er det
>ganske enkelt at se om de er oversolgt.

Kan du komme med et eksempel på en ISP, der giver en sådan
statistik, der rent faktisk er brugbar?

Underforstået at det selvfølgelig er meget sjovt at se på en
graf, som viser, at linjen til Provider Noget ikke er
overbelastet, men at det ikke hjælper et hak, hvis man oplever
congestion på en af de mellemliggende strækninger.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Martin Højriis Krist~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-12-01 18:35

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna1hp1i.ekv.spam@www.gid.dk...
> >> Det er jo sådan noget dejligt blødt upræcist spørgsmål...
> >Nej, hvis man har adgang til info om linjernes belastningsgrad er det
> >ganske enkelt at se om de er oversolgt.
> Kan du komme med et eksempel på en ISP, der giver en sådan
> statistik, der rent faktisk er brugbar?

Nej, men i teorien er det ret enkelt at se om en linje er oversolgt.
Jeg synes ikke at spørgsmålet er "blødt og upræcist". Det er bare lidt
svært at svare på.
(det var min pointe)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Simon Skals (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-12-01 18:46

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>Nej, men i teorien er det ret enkelt at se om en linje er oversolgt.

Nej - du kan ikke se, om en udbyder har solgt accessstrækninger
med en samlet båndbredde, der svarer til 1/1000 af den transport-
strækning, som de pågældende kunder skal deles om.

Hvis du med "oversolgt" mener overbelastet, så har du ret, men
jeg synes ikke, at man skal bruge de to udtryk synonymt.

En linje kan sagtens være voldsomt oversolgt uden at være
overbelastet, hvis man ved oversolgt forstår, at den samme
båndbredde er blevet solgt flere gange.

>Jeg synes ikke at spørgsmålet er "blødt og upræcist". Det er bare lidt
>svært at svare på.

Ja, det er vanskeligt. For overbelastet er jo heller ikke bare
overbelastet. En linje kan fx være periodisk voldtsomt over-
belastet med det resultat, at forbindelsen er ubrugelig i disse
tidsrum, men et andet scenarie er, at en forbindelse med jævne
mellemrum er marginalt overbelastet i længere perioder med øget
delay til følge, omend forbindelsen stadig er anvendelig.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Martin Højriis Krist~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-12-01 18:49

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna1hqan.ekv.spam@www.gid.dk...
> Hvis du med "oversolgt" mener overbelastet, så har du ret, men
> jeg synes ikke, at man skal bruge de to udtryk synonymt.

Nejnej.. Debatten gik på oversolgt *for meget*

> >Jeg synes ikke at spørgsmålet er "blødt og upræcist". Det er bare
lidt
> >svært at svare på.
> Ja, det er vanskeligt. For overbelastet er jo heller ikke bare
> overbelastet. En linje kan fx være periodisk voldtsomt over-
> belastet med det resultat, at forbindelsen er ubrugelig i disse
> tidsrum, men et andet scenarie er, at en forbindelse med jævne
> mellemrum er marginalt overbelastet i længere perioder med øget
> delay til følge, omend forbindelsen stadig er anvendelig.

Begge dele er IMHO et resultat af at man har oversolgt *for meget*

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Allan Olesen (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 15-12-01 02:33

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Nejnej.. Debatten gik på oversolgt *for meget*

Overoversolgt?

(Nej, ROT13 hjælper ikke.)


--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Peter B. Juul (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 13-12-01 15:49

"Martin" <damberg@fjern-ohkk.dk> writes:

> > _Alle_ oversælger deres linier. Det er sådan man driver forretning.
> >
> > Det er der ikke noget galt i. Så længe linierne aldrig er overfyldte,
> > hvilket er noget helt andet, er det et sundhedstegn, at man
> > oversælger.
> >
> > --
> > Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
> > The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
> > I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
> > for myself. O/ \O
> >
> Så er det bare at finde ud af hvem der oversælger deres linjer
> mest ? men det finder vi nok aldrig ud af

Det er komplet irrelevant.

Så længe linierne ikke er overfyldt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"
I speak only 0}._.{0 -K. Schumacher
for myself. O/ \O

Deaster (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 13-12-01 20:19


"news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> skrev i en meddelelse
news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
> Hej Alle
>
> Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
> at undgå det !.
>
> Vi har en fast linie til nettet 2mbit/s digitalt kredsløb hos UUNET.
> Nu har de lige hævet deres priser igen, og er efterhånden *ret* dyre.
>
> Jeg er derfor ude og kigge på markedet.
> Vores Inet er meget vigtigt, så det skal være en professionel
> leverandør.
>
> Tidligere har jeg påstået at det kun var Uni2, TDC og UUNET der kunne
> være interessant. Specielt Euroconnect havde jeg hørt meget om at de
> oversolgte deres linier....
>
> I denne omgang har jeg dog også modtaget et tilbud fra SongNetworks.
> Jeg ville gerne høre om hvordan folks erfaringer er med dem.
> De har jo opkøbt Euroconnect, men derfor kan det jo godt være på et
> andet niveau !
>
> Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.
>

Vi er rigtigt utilfredse med dem, og prøver at skifte til noget andet, evt.
shdsl hos CC er der nogen som har erfaring med det?
Song har alt for tit nedbrud, og flowstops midt på dagen, de par gange jeg
har skrevet mails til dem vedr. problemerne, er de ikke blevet besvaret, så
jeg kan ihvertfald ikke anbefale dem.



--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk




Martin (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 13-12-01 20:46

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
news:9vaur0$2979$1@news.cybercity.dk...
>
> "news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> skrev i en meddelelse
> news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
"klip"
>
> Vi er rigtigt utilfredse med dem, og prøver at skifte til noget andet,
evt.
> shdsl hos CC er der nogen som har erfaring med det?
> Song har alt for tit nedbrud, og flowstops midt på dagen, de par gange jeg
> har skrevet mails til dem vedr. problemerne, er de ikke blevet besvaret,

> jeg kan ihvertfald ikke anbefale dem.
>
>
>
> --
> Mvh Jesper (Deaster)
> På usenet repræsenterer jeg mig
> selv og ikke Microsoft.
> Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk
>
>
Hvad står der i jeres SLA omkring disse ting ?.
Hvis de ikke overholder de ting som de (Song) har lover i SLA'en så må
de jo stå til ansvar for det.

mvh

Martin Damberg



Kasper Mejlgaard (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 14-12-01 13:25

It seems Martin wrote:
> Hvad står der i jeres SLA omkring disse ting ?.
> Hvis de ikke overholder de ting som de (Song) har lover i SLA'en så må
> de jo stå til ansvar for det.

Typisk for man blot et vis del af sin ydelse tilbage, og det kan man rent
faktisk ofte ikke bruge til så meget, hvis det man havde brug for var at
være online.

--
Kasper Mejlgaard, TCC Frascati

Flemming Lynggaard (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 13-12-01 21:03


"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message
news:9vaur0$2979$1@news.cybercity.dk...
>
> "news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> skrev i en meddelelse
> news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
> > Hej Alle
> >
> > Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
>> > Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.
> >
>
> Vi er rigtigt utilfredse med dem, og prøver at skifte til noget andet,
evt.
> shdsl hos CC er der nogen som har erfaring med det?
> Song har alt for tit nedbrud, og flowstops midt på dagen, de par gange jeg
> har skrevet mails til dem vedr. problemerne, er de ikke blevet besvaret,

> jeg kan ihvertfald ikke anbefale dem.
>

Prøv colt-telecom.dk hvis det skal være seriøst, de er utroligt seriøse (og
har pengene at være det med)

Hygge

F



Deaster (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 14-12-01 11:47

>
> Prøv colt-telecom.dk hvis det skal være seriøst, de er utroligt seriøse
(og
> har pengene at være det med)
>

Tak det lyder spændende.



--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk


>
>



Lasse Wieslander (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 21-12-01 12:11

On Thu, 13 Dec 2001 20:19:03 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:
>Vi er rigtigt utilfredse med dem, og prøver at skifte til noget andet, evt.
>shdsl hos CC er der nogen som har erfaring med det?
>Song har alt for tit nedbrud, og flowstops midt på dagen, de par gange jeg
>har skrevet mails til dem vedr. problemerne, er de ikke blevet besvaret, så
>jeg kan ihvertfald ikke anbefale dem.

Det tyder også på at de er ved at dø

"Song Networks tæt på afgrunden

Tele-og dataudbyderen Song Networks er kraftigt på vej mod konkurs.
Selskabet følger dermed konkurrenterne, som også har det svært.

Læs mere på:

http://www.mediawatch.dk/externallink/sn.asp?type=nyheder&art=8861"

Jens (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-12-01 23:42

"news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> skrev i en meddelelse
news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
> Hej Alle
>
> Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
> at undgå det !.
>
> Vi har en fast linie til nettet 2mbit/s digitalt kredsløb hos UUNET.
> Nu har de lige hævet deres priser igen, og er efterhånden *ret* dyre.
>
> Jeg er derfor ude og kigge på markedet.
> Vores Inet er meget vigtigt, så det skal være en professionel
> leverandør.
>
> Tidligere har jeg påstået at det kun var Uni2, TDC og UUNET der kunne
> være interessant. Specielt Euroconnect havde jeg hørt meget om at de
> oversolgte deres linier....
>
> I denne omgang har jeg dog også modtaget et tilbud fra SongNetworks.
> Jeg ville gerne høre om hvordan folks erfaringer er med dem.
> De har jo opkøbt Euroconnect, men derfor kan det jo godt være på et
> andet niveau !
>
> Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.

Jeg har blandet erfaring med SONG. Én af mine kunder kører Internet og deres
faste forbindelser via SONG. Forbindelserne er meget stabile og virker
teknisk iorden, og de har sjældent nedbrud (Der var lige et her for nogle
dage siden som tog 1-2 timer, men det gjaldt hvis ikke kun SONG, men også
andre leverandører da det var nogle kabler der blev gravet over), ca. 1-2 om
året af kort varighed. De har kørt på SONG siden 1997 (dengang var det
Euroconnect).
Noget andet er deres service/administration, det vælter rundt og de kan ikke
hitte rede i noget som helst. De oplevede f.eks. at de skulle have
opgraderet en linie. SONG bestilte TeleDK som kom og installerede en ny
linie ved siden af den eksisterende som var den der skulle opgraderes i
hastighed.
Til orientering så ligger firmaet i Århus, Odense og Brøndby. Århus er
blevet koblet på SONG's nyligt nedgravede fibernet.

Jens



Jesper Matthiesen (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Matthiesen


Dato : 15-12-01 16:40

Hej !

Hvad bruger du primært internetadgangen til ? Er det primært mail eller har
du en WEB server som bare SKAL være tilgængelig altid ?

Vi har linier fra henholdsvis Song og Orange. Formålet med to leverandører
har netop været redundans. Mht. Song har vi gode erfaringer. Vi oplever
meget få fejl og dem der har været, har været af kort varighed og det har
ikke været svært at få Song til at tage action på problemet. Orange har
derimod været utroligt tunge at danse med, men de har vist læst skriften på
væggen og har indstillet salget af faste linier.

Hvis dit primære behov er web-server drift - har du så overvejet at få
hostet din server ude af huset. Hostingfirmaerne er som oftest storkunder
hos IPS'erne og den service de får, ligger nok et stykke over hvad vi som
småkunder kan forvente.

Med venlig hilsen
Jesper Matthiesen


"news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> wrote in message
news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
> Hej Alle
>
> Jeg har et spørgsmål som der kan gå mudderkastning i, men please prøv
> at undgå det !.
>
> Vi har en fast linie til nettet 2mbit/s digitalt kredsløb hos UUNET.
> Nu har de lige hævet deres priser igen, og er efterhånden *ret* dyre.
>
> Jeg er derfor ude og kigge på markedet.
> Vores Inet er meget vigtigt, så det skal være en professionel
> leverandør.
>
> Tidligere har jeg påstået at det kun var Uni2, TDC og UUNET der kunne
> være interessant. Specielt Euroconnect havde jeg hørt meget om at de
> oversolgte deres linier....
>
> I denne omgang har jeg dog også modtaget et tilbud fra SongNetworks.
> Jeg ville gerne høre om hvordan folks erfaringer er med dem.
> De har jo opkøbt Euroconnect, men derfor kan det jo godt være på et
> andet niveau !
>
> Nogle erfaringer, evt også med andre end de 4 førnævnte.
>
> mvh
> Lasse



Henrik Aarfeldt (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 15-12-01 20:34


"Jesper Matthiesen" <jesper@nice2know.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1b6d2b$0$188$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> Orange har
> derimod været utroligt tunge at danse med

Hvorledes ?

>men de har vist læst skriften på
> væggen og har indstillet salget af faste linier.

Det er ikke Orange.dk der har bestemt disse ændringer ( midlertidigt
kundestop )

Mvh HAA.
www.ultraviking.dk/disclaimer




Martin Højriis Krist~ (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-12-01 20:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1ba5c5$0$93441$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> www.ultraviking.dk/disclaimer

projectile (which can include, but not be limited to... lasers

Aha.. Altså folk der kaster lasere mod dig?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 15-12-01 22:40


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c1babcc$0$47278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c1ba5c5$0$93441$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > www.ultraviking.dk/disclaimer
>
> projectile (which can include, but not be limited to... lasers
>
> Aha.. Altså folk der kaster lasere mod dig?

Aha....du er ikke Trekkie/StarWars-fan ?

Mvh HAA:



Martin (16-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 16-12-01 14:32

"Jesper Matthiesen" <jesper@nice2know.dk> wrote in message
news:3c1b6d2b$0$188$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej !
>
> Hvad bruger du primært internetadgangen til ? Er det primært mail eller
har
> du en WEB server som bare SKAL være tilgængelig altid ?
>
> Vi har linier fra henholdsvis Song og Orange. Formålet med to leverandører
> har netop været redundans. Mht. Song har vi gode erfaringer. Vi oplever
> meget få fejl og dem der har været, har været af kort varighed og det har
> ikke været svært at få Song til at tage action på problemet. Orange har
> derimod været utroligt tunge at danse med, men de har vist læst skriften

> væggen og har indstillet salget af faste linier.
>
> Hvis dit primære behov er web-server drift - har du så overvejet at få
> hostet din server ude af huset. Hostingfirmaerne er som oftest storkunder
> hos IPS'erne og den service de får, ligger nok et stykke over hvad vi som
> småkunder kan forvente.
>
> Med venlig hilsen
> Jesper Matthiesen
>
>
> "news@ wieslander.dk (Lasse Wieslander)" <nospam> wrote in message
> news:3c189f52.53399324@news.dk.uu.net...
"klip"
>
>
Vi har Orange som fastnet-udbyder og de små fejl vi har fundet hos dem
er blevet rettet indenfor kort tid. Måske også fordi vi har fået fat i de
rigtige mennesker der over, who knows ;)

Synd hvis Orange opgiver deres fastnet-produkter.

mvh

Martin Damberg
www.vejen-net.dk




Lasse Wieslander (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 21-12-01 12:14

On Sat, 15 Dec 2001 16:39:59 +0100, "Jesper Matthiesen"
<jesper@nice2know.dk> wrote:

>Hej !
>
>Hvad bruger du primært internetadgangen til ? Er det primært mail eller har
>du en WEB server som bare SKAL være tilgængelig altid ?
>
Hejsa

Vores behov er ind og udgående mail + ind og udgående web.
Der er ofte deadlines, hvor ordre der kommer via mails skal være
ekspederet videre inden klokken 10, for at kunne nå det - nedbrud kan
dermed have MEGET store omkostninger.

Jeg tror ikke at vi ligefrem vil gå efter redundante linier, da det er
lige overkill, men en god stabil interned udbyder med LAV LAV nedetid
kan gøre det.

Vi bruger pt UUNET; men de er efterhånden blevet *for* dyre, de er fx
50% dyere end UNI2, som jeg mener er sammenlignelig ...

Lasse

Martin Højriis Krist~ (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-12-01 21:39

"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
news:3c2318d7.8910061@news.dk.uu.net...
> Vores behov er ind og udgående mail + ind og udgående web.
> Jeg tror ikke at vi ligefrem vil gå efter redundante linier, da det er
> lige overkill, men en god stabil interned udbyder med LAV LAV nedetid
> kan gøre det.

Et par ISDN'er (evt alternativt fremført) og i sidste ende et par
GPRS-moduler kan give dig ualmindelig høj sikkerhed og er jo
tilstrækkelig til sende et par mails i nødsfald

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Lasse Wieslander (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 11-01-02 11:02

On Fri, 21 Dec 2001 21:39:19 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
>news:3c2318d7.8910061@news.dk.uu.net...
>Et par ISDN'er (evt alternativt fremført) og i sidste ende et par
>GPRS-moduler kan give dig ualmindelig høj sikkerhed og er jo
>tilstrækkelig til sende et par mails i nødsfald

Jep, men ikke så stabilt til indgående mails, der jo kommer til
serverens IP...

Mest af alt gik mit spr på at vurdere hvilke udbydere men kan vælge
hvis man ønsker en professionel erhvervsleverandør.

Lasse

Jens (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 11-01-02 19:30

"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3eb78c.92766641@news.dk.uu.net...
> On Fri, 21 Dec 2001 21:39:19 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
> <usenet@makr.dk> wrote:
>
> >"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
> >news:3c2318d7.8910061@news.dk.uu.net...
> >Et par ISDN'er (evt alternativt fremført) og i sidste ende et par
> >GPRS-moduler kan give dig ualmindelig høj sikkerhed og er jo
> >tilstrækkelig til sende et par mails i nødsfald
>
> Jep, men ikke så stabilt til indgående mails, der jo kommer til
> serverens IP...

Ja, og så har man selvfølgelig husket at have en backup mail server såfremt
det skulle gå galt.
De fleste fornuftige ISP'ere tilbyder servicen.

Jens



Lasse Wieslander (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 17-01-02 16:47

On Fri, 11 Jan 2002 19:29:41 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
>> On Fri, 21 Dec 2001 21:39:19 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
>> <usenet@makr.dk> wrote:
>>
>> >"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:3c2318d7.8910061@news.dk.uu.net...
>> >Et par ISDN'er (evt alternativt fremført) og i sidste ende et par
>> >GPRS-moduler kan give dig ualmindelig høj sikkerhed og er jo
>> >tilstrækkelig til sende et par mails i nødsfald
>>
>> Jep, men ikke så stabilt til indgående mails, der jo kommer til
>> serverens IP...
>
>Ja, og så har man selvfølgelig husket at have en backup mail server såfremt
>det skulle gå galt.
>De fleste fornuftige ISP'ere tilbyder servicen.


ja, det gør de og selvfølgelig bruger vi det.
Pointen i denne tråd var
   Jeg sagde "den bruges fx til indgående mails, men ordre der
skal være behandlet inden en fast deadline, altså vigtigt men nok
overkill med redundante linier".
   Jeg fik svaret "at med isdn og evt gprs skulle man altid kunne
sende et par mails hvis linien var nede"
   Jeg sagde "ja, men det virker jo ikke på indgående mails." Og
hvis man har mx service så ligger de hos din ISP, så bliver de jo
stadig ikke pushed in i vores mailserver hvis vores linie er nede og
vi surver via en gprs/isdn/whatever

Lasse

Jesper Nielsen (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 11-01-02 19:51

> Mest af alt gik mit spr på at vurdere hvilke udbydere men kan vælge
> hvis man ønsker en professionel erhvervsleverandør.

Hvis du har et stort budget, kan Global Crossing bestemt anbefales. Uni2 er
også gode.

--
Mvh. Jesper



Lasse Wieslander (17-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Wieslander


Dato : 17-01-02 16:51

On Fri, 11 Jan 2002 19:51:20 +0100, "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk>
wrote:
>> Mest af alt gik mit spr på at vurdere hvilke udbydere men kan vælge
>> hvis man ønsker en professionel erhvervsleverandør.
>Hvis du har et stort budget, kan Global Crossing bestemt anbefales. Uni2 er
>også gode.
>

Takker, jeg har også kigget nærmere på Colt Telecom - og det ser ret
fornuftigt ud. Og de er umiddelbart billigere end UNI2 samt UUNET.

Lasse

PS er der nogen der har prøvet erhvervs FWA - fx webpartner....

Martin Højriis Krist~ (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-01-02 11:31

"Lasse Wieslander" <news@nospam.wieslander.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3eb78c.92766641@news.dk.uu.net...
> >Et par ISDN'er (evt alternativt fremført) og i sidste ende et par
> >GPRS-moduler kan give dig ualmindelig høj sikkerhed og er jo
> >tilstrækkelig til sende et par mails i nødsfald
> Jep, men ikke så stabilt til indgående mails, der jo kommer til
> serverens IP...

Så har man bare en sekondær MX hos en server-host

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste