Netscape spørgsmål
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-12-01 12:17

Hejsa..

Jeg har gennem tiderne prøvet mange forskellige news og email
klienter, men jeg vender altid tilbage til min Netscape 4.7. Det
har nok en del med vane at gøre, men skoen passer bare når jeg er
tilbage i NS. En ting jeg savner er dog muligheden for at starte
newsdelen og emaildelen op hver for sig. Jeg har sådan en "you've
got mail" ting der siger lyde når jeg modtager mail, men er jeg
igang med at arbejde mig gennem flowet i en nyhedsgruppe, ville
det være rart om jeg kunne starte emaildelen af NS op i et andet
vindue, det kan jeg ikke lige hitte ud af. Nogen gode forslag??

Hov, glemte at sige jeg kører win2000, det skulle ikke undre mig
om linuxversionen af NS kan finde ud af det, det hjælper bare ikke
mig..

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Lone Koefoed Hansen

Dato : 13-12-01 15:27

> det være rart om jeg kunne starte emaildelen af NS op i et andet
> vindue, det kan jeg ikke lige hitte ud af. Nogen gode forslag??

jeg kan med win2000 og NS4.7 bare klikke på ikonet nede i højre hjørne,
hvor man kan vælge mellem hhv. navigator, email, news, adressebog og
composer. Så starter det jeg klikker på i et nyt vindue.

mvh
Lone

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-12-01 16:58

Lone Koefoed Hansen wrote:

> jeg kan med win2000 og NS4.7 bare klikke på ikonet nede i højre hjørne,
> hvor man kan vælge mellem hhv. navigator, email, news, adressebog og
> composer. Så starter det jeg klikker på i et nyt vindue.

Se det kunne jeg ikke få til at virke før jeg opdagede feltet
"Double-clicking a folder or a newsgroup opens it in a new window"
og satte hak i det. Tænk at jeg har savnet det så længe og har
haft det hele tiden..

Tak for feedbacken..

Fra : Mark Vinfeldt Nielse~

Dato : 14-12-01 11:55

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg har sådan en "you've got mail" ting der siger lyde når jeg modtager mail

Det kunne jeg også gerne tænke mig. Hvordan får du netscape til det? Jeg
har også set på en vens computer, at der kom et ikon nede ved siden af
uret, når han får mail. Men han ved ikke hvordan han har fået netscape
til det...

Er der nogen der kan hjælpe ??

mvh Mark Vinfeldt Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-01 13:14

Mark Vinfeldt Nielsen wrote:

> Det kunne jeg også gerne tænke mig. Hvordan får du netscape til det?

Jeg bruger ikke Netscape til det, men det betyder ikke at den ikke
kan. Kigger du i din Netscape mappe i windows' startmenu har du
nogle andre små programmer, bl.a. Netscape Mail Notification der
klarer tricket..

Personlig bruger jeg MailCall til det, den har de lækre features
at den med et tal viser mig hvor mange mails der venter, jeg
tilbydes muligheden for at checke de indkomne mails ud i tekstform
inden jeg lader Netscape åbne dem (lækker ting i virustider) og så
kan man lave en del filtre der sorterer ting fra.
<http://www.zdnetindia.com/downloads/internet/info/77403.html>
skaffer dig en kopi hvis du vil prøve det.

Der er et hav af små uafhængige programmer der kan holde øje med
din mailbox for dig, så hvis ikke du bryder dig om ovennævnte to
muligheder, så leder du bare lidt med google..

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 14-12-01 13:29

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> writes:

> [...]
> kan. Kigger du i din Netscape mappe i windows' startmenu har du
> nogle andre små programmer, bl.a. Netscape Mail Notification der

Under netscape 6.2 og mozilla 0.9.4/6 er det noget der er opsat automagisk.

> tilbydes muligheden for at checke de indkomne mails ud i tekstform
> inden jeg lader Netscape åbne dem (lækker ting i virustider) og så

Nu /kan/ netscape jo ikke køre noget uden din egen indblanding. Så at
få en virus er ikke aktuelt. Det er i hvert fald sådan jeg har
forstået det i netscape-grupperne. Jeg er heller ikke blevet ramt af
virus på noget tidspunkt mens der har cirkuleret diverse inficerede
mails her på stedet. Jeg tror ikke jeg er mere heldig end andre, men
at det skyldes at Netscape/mozilla ikke rammes.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.rk-speed.dk http://fiduso.dk http://sunsite.auc.dk/dk-tug

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-01 16:13

Brian Elmegaard wrote:

> Under netscape 6.2 og mozilla 0.9.4/6 er det noget der er opsat automagisk.

Er det ikke kun sålænge programmet er åbent? Mail Notification og
MailCall kører uden at jeg behøver have Netscape åbent.

> Nu /kan/ netscape jo ikke køre noget uden din egen indblanding. Så at
> få en virus er ikke aktuelt. Det er i hvert fald sådan jeg har
> forstået det i netscape-grupperne.

Den nyeste stribe af vira kommer fra folk der kender en, dvs. man
er tilbøjelig til at åbne mailen for at se hvad det drejer sig om.
Indeholder mailen så en fil med et systemnavn, har Outlook den
fatale fejl at den tænker "den kører jeg sgu lige for dig.." uden
at man selv behøver gøre noget aktivt. Netscape plejer at spørge
"Der er vedhæftet filen xxx.yyy, vil du åbne den eller gemme den
på disken?" og det er derfor man, som du er inde på, skal gøre
noget aktivt selv.

Mailcall viser mailens sourcekode i ren tekst. Vira, makroer og
andet snavs bliver præsenteret som binære filer. HTML emails
bliver vist som html-kode, og almindelige mails får de danske tegn
vist som noget ISO værk. Mailens header bliver også vist i ren
tekst, så man kan danne sig et indtryk af om det er spam eller ej.
Det er ikke så læsevenligt, men man kan danne sig et overblik over
om mailen er værd at hente og sålænge det bliver behandlet som ren
tekst er der ingen virusrisiko.

> [...]
> mails her på stedet. Jeg tror ikke jeg er mere heldig end andre, men
> at det skyldes at Netscape/mozilla ikke rammes.

Helt sikkert. Jeg har fået tilsendt et par vira, men har altid
opdaget dem. Jeg tror såmænd ikke Netscape er så meget sikrere end
andre programmer, men når en virusprogrammør kan vælge mellem at
ramme 100 millioner eksemplarer af Outlook (som er notorisk for
ringe sikkerhed) eller 100.000 brugere af Netscape, så er det da
mest oplagt at gå efter det udbredte program med alle
sikkerhedshullerne. Kombiner det med den antipati mange har mod MS
og mønstret er tydeligt. Det sikreste er at bruge noget ukendt og
gerne simpelt.

Fra : Mark Vinfeldt Nielse~

Dato : 28-12-01 15:28

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> inden jeg lader Netscape åbne dem (lækker ting i virustider) og så
> kan man lave en del filtre der sorterer ting fra.

Nu har jeg hentet Mailcall, som umiddelbart virker meget fint, men jeg
kan ikke finde den rigtige sti til netscape mailprogrammet, så jeg kan
komme ind i mailprogrammet uden at skulle ind i netscape navigator
først. Er der nogen der ved, hvad filen som åbner mailprogrammet hedder??

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-01 20:47

> [...]

> komme ind i mailprogrammet uden at skulle ind i netscape navigator
> først. Er der nogen der ved, hvad filen som åbner mailprogrammet hedder??

Du er nødt til at lave et lille julenummer da mailcall ikke vil
lade dig indtaste en kommandolinie direkte.

Start notepad, skriv:

netscape.exe -mail

Vælg file, save as.. skifte til C:\Program
Files\Netscape\Communicator\Program\ (eller hvor du nu har
netscape.exe liggende) og kald filen post.bat i stedet for txt som
den foreslår. Gem i formatet Text Document, ANSI som den foreslår
dig.

Herefter fortæller du mailcall at den skal starte C:\Program
Files\Netscape\Communicator\Program\post.bat

Det er en lille smule bøvlet, men det virker.

Fra : Mark Vinfeldt Nielse~

Dato : 30-12-01 15:04

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> Files\Netscape\Communicator\Program\post.bat
>
> Det er en lille smule bøvlet, men det virker.

Mange tak, nu virker det.

vh Mark

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 14-12-01 20:18

Mark Vinfeldt Nielsen skriver:

> [...]
> har også set på en vens computer, at der kom et ikon nede ved siden af
> uret, når han får mail. Men han ved ikke hvordan han har fået netscape

Rediger - præferencer - post og nyhedsgrupper
Sæt flueben i "afspil lyd, når meddelelse ankommer"
Det burde give den ønskede effekt

Så vidt jeg ved, kan lyden ændres i Windows, for W98 er det:
Start - indstillinger - kontrolpanel - lyde
Vælg en lyd under "besked om ny e-mail"

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen