Hornet 900
Fra : Søren Pedersen

Dato : 13-12-01 12:20

En hornet koster ca. 65000 kr i Tyskland..

Hvad vil det så koste at få den indregistreret i Danmark ??

Søren

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-12-01 12:26

Jeg vil gætte på omkring 175.000 kr

Da en MC til 60.000 koster 160.000 på dk-plader, det er tyveri.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 12:36

On Thu, 13 Dec 2001 12:19:39 +0100, Søren Pedersen
<lmdslpe@ericsson.dk> wrote:

>En hornet koster ca. 65000 kr i Tyskland..
>
>Hvad vil det så koste at få den indregistreret i Danmark ??

Nemt spørgsmål,det er der ingen der kan svare på ,da den slet ikke er
kommet til DK endnu....Vent dog til den kommer til DK og se hvad
Honda-DK kommer frem til hvis den kommer på programmet altså,men det
gør den vel temmelig sikkert ?!? Et sandsynligt prisleje er omkring
170-180.000

-M

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-12-01 12:58

Jeg mener at have læst at den netop ikke kommer på programmet i DK !!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-12-01 13:08

Fandt lige dette på MC-basen:

"Den sidste virkeligt interessante gademotorcykel-nyhed, CB 900 F Hornet,
der forventes at blive en mega salgssucces i alle lande omkring Danmark,
kommer desværre slet ikke til Danmark. Hos Nellemann mener man ikke, at
danskere vil spendere 160.000 kr. på en sportsmaskine uden kåbe".

Det giver vist svar på alle spørgsmål ;ol)

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 13:25

On Thu, 13 Dec 2001 13:08:10 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Det giver vist svar på alle spørgsmål ;ol)

Umiddelbart ja ),og så alliwl,hvis den bliver en kæmpe succes i
andre lande,mon så ikke,jeg ville lige vente lidt og se tiden an,det
er før set at en importør har skiftet mening.Skal man selv importere
en helt ny model,så bliver det i hvert fald en dyr fornøjelse i
forhold til en off. importeret....

Og Honda importerer jo også SP-1,som der jo heller ikke er mange
kunder til,er det ikke _en_ der er solgt til indreg. ,men okay den
købes jo nok mest til race (og prøveplader førhen ) ).

-M

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-12-01 15:54

Jeg har da set en enkelt SP1 på plader. Men det kan være det er den eneste

Jeg ville også vente og se tiden an, med lidt held vil prisen uden afgift
komme under de 65.000

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 16:22

On Thu, 13 Dec 2001 15:53:59 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har da set en enkelt SP1 på plader. Men det kan være det er den eneste

Der kan jo godt være kommet mere end 1 nu,måske 2 ,men da TN havde
en til test lånte de den eneste der var indreg. på daværende tidspunkt
og der er næppe kommet mange til siden .

>Jeg ville også vente og se tiden an, med lidt held vil prisen uden afgift
>komme under de 65.000

Problemet er også, hvis der slet ikke er nogen DK-modeller som T&S kan
sammenligne med hvis de skulle afgiftsfastsætte den.Så kan man vist
godt regne det som sikkert at de ikke sætter prisen lavt ).

-M

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-12-01 13:30

til 160kkr kan man jo også få en splinter ny vtr1000 eller en cbr600

Lasse
MBK 7 GEAR

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 13:37

On Thu, 13 Dec 2001 13:29:42 +0100, "Lasse Lundberg"
<lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>til 160kkr kan man jo også få en splinter ny vtr1000 eller en cbr600

Det kan du sige,men det er jo ikke 2 sammenlignelige størrelser heller
vel...Den skal vel sammenlignes med Fazer1000'eren som Yamaha har på
programmet til 180.000 og set i det lys er 160.000 vel "billigt"...de
første tests jeg har set af Hornet900'eren rater den højere end
Fazeren i funfactor....Man kan så se'fø'li sige at der heller ikke
bliver solgt så mange af dem (Fazer1000) som vel er lidt af et flop
salgsmæssigt

-M

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-12-01 15:58

Men det er jo ikke en Hornet

Du kan jo også købe 3 stk GS500...

--
Mvh.
Henrik (der ikke kunne lade være)

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-01 00:06

Bike skriver i deres seneste blad følgende om CB 900 Hornet:

"Honda CB 600 F Hornet er en af Europas populæreste motorcykler, og i mange
lande - blandt andet Italien - dominerer den gadebilledet. Så succesen
følges op med en storebror. Honda tager udgangspunkt i motoren fra FireBlade
årgang 98-99, men sænker kompressionen og mildner knasterne for at opnå
bedre response i det mellemste område - og ændrer topstykket, så der kan
blive plads til et moderne indspøjtningsanlæg under det forstærkede Mono
BackBone-stel.

Motor: 4-cyl, 4-takts, DOHC, vandkølet, 919 ccm, 110 hk/9000 o/m, Topfart
240 Farve: blå, sort, sølv Pris: ENDNU UKENDT

"Endnu Ukendt" ?

Hos de cykler man VED ikke bliver importeret - har man istedet skrevet:
Markedsføres ikke.. og bladet er fra d. 12/12... Det må da betyder at den
BLIVER importeret?? ... Man kan da håbe...

MVH
Allan Rasmussen, motorcyklist

Fra : Armand

Dato : 14-12-01 16:57

Allan <luise SNABEL-A mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
den
> BLIVER importeret?? ... Man kan da håbe...

Jeg tror ikke engang at Honda-importøren i skrivende stund er helt
sikker på om de tager den hjem eller ej, hvorfor bike må vide endnu
mindre :-/

Kigge man ældre årgange igennem og MC-Revy, er mange modeller nævnt i
deres første produktionsår; men ikke året efter hvor det var klarlagt at
de ikke blev importeret!
Nærmeste eksempel herpå er GPZ 750 R, som for nyligt blev nævnt herinde.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-01 03:02

> Jeg tror ikke engang at Honda-importøren i skrivende stund er helt
> sikker på om de tager den hjem eller ej, hvorfor bike må vide endnu
> mindre :-/

Tjoo... Der er på side 18 og 19 en stor artikel om netop CB 900'ern, lidt
spildte krafter hvis ikke den kommer... Så kunne de jo ligeså godt ha' lavet
en artikel om Buell - MZ Baghira eller en anden cykel der ikke bliver hevet
hertil - det virker lidt skørt... Men kommer CB 900'ern til landet, så vil
jeg godt love importøren at jeg nok skal henvende mig hos en af hans
forhandlere og få en prøvetur... Men købe den... Nope... Ikke før vores nye
regering har fået sat afgifterne ned... (og dagpengene

Hvad synes i forresten om den der nye Sachs Roadster 800...

Mvh
Allan, motorcyklist på sy'fyn...

Fra : bo

Dato : 15-12-01 12:23

> Hvad synes i forresten om den der nye Sachs Roadster 800...
> Mvh
> Allan, motorcyklist på sy'fyn...

tjae, det er jo bare en suzuki vx800 i ny styling ... har en kammerat med
en, og det er den samme motor fra intruder 800'en, som har været uændret
siden 90/91. driftsikker og godt bundtræk, ikke en supersport maskine, men
snusfornuftig og dejlig at køre.
hvis den er prissat fornuftigt vil den være et godt alternativ til den nye
bulldog.

vi var en smut rundt i europa i sommers på henholdsvis hans vx800 og min
intruder 750, og der var ikke problemer med at køre over 4000 kilometer på
10 dage, småfrisk alpekørsel og kedelig tyskertouring, no problems. eneste
anke er at de er gearet lidt lavt, så ved motorvejskørsel over 120-130 er
det ikke ligefrem tomgangs v2 der præger oplevelsen.
bo v - vs750

Fra : Armand

Dato : 16-12-01 13:41

> [...]
godt ha'
> lavet en artikel om Buell - MZ Baghira eller en anden cykel der ikke

- - - - OG ér det: Spild hhv. skørt!!!
Bike deler journalister og artikler med såvel UK og S -magasinet,
hvorved at man fint kan levere prøvekørsler/tests af modeller der ikke
eksisterer i DK, endsige kommer på programmet.
Tag det blot som en slags fyldstof!!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-01 21:24

> [...]
> hvorved at man fint kan levere prøvekørsler/tests af modeller der ikke
> eksisterer i DK, endsige kommer på programmet.

Ja ja Armand Jeg mener stadig at det er fuldkommen latterligt at teste
en cykel vi alligevel ikke få adgang til. Jeg gider ikke give knap 70,- kr
for et blad, der ikke giver mig nogle relevante test - Jeg gider ikke sidde
og fylde mit hoved med unødvendigt fyldstof...

Nå!

Mvh
Allan, HardCoreAbsoluteExtremeBikeRider, Sy'fyn...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-12-01 23:42

"Allan" <luise SNABEL-A mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> for et blad, der ikke giver mig nogle relevante test - Jeg gider ikke
> sidde og fylde mit hoved med unødvendigt fyldstof...

Brok dig hellere over dem som sørger for at mc'en bliver for dyr til os!

> Nå!

Nå selv!
Du kan vel bare ignorere testen, hvis der ikke er plads til den i dit hoved
Jeg har da ikke noget imod at få en mc-test istedet for en reklame.

--
mvh Jes Vestervang - gaaab |-)
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-01 23:10

> Brok dig hellere over dem som sørger for at mc'en bliver for dyr til os!

Jeg laver stort set ikke andet. Håber at den nye regering når at få taget
den gamle B42 med i den nye finanslov. Jeg tvivler dog. Lad os så håbe at de
laver et ordentligt gennemarbejdet forslag til næste år... Gerne med en
fritagelse for afgift af 125 ccm'erne - uden begrænsning på hk'erne - eller
i hvertfald med en begrænsning der ligger højere end den de fik i Norge...
(12 Kw, så vidt jeg husker)...

> Nå selv!
> Du kan vel bare ignorere testen, hvis der ikke er plads til den i dit
hoved...

Ha! Der er skam lidt plads til overs, men vil egentlig gerne fylde det med
noget relevant...

> Jeg har da ikke noget imod at få en mc-test istedet for en reklame.

Hellere en reklame i stedet for ligegyldige test af cykler vi alligevel ikke
kan købe, for så at få bladet en ti'ere billigere...

Med Venlig Hilsen
Allan, der lige har svejset Jawa-stål-stellet, med rustfri-elektroder - fuck
det ser ud! (havde ikke andre)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-12-01 23:21

"Allan" <luise SNABEL-A mail.tele.dk> wrote in message
> Hellere en reklame i stedet for ligegyldige test af cykler vi alligevel
ikke
> kan købe, for så at få bladet en ti'ere billigere...
Jeg finner det så absolutt interessant å lese tests av maskiner som ikke
blir importert til DK. Det er tross alt mulig å importere selv.

JS

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-12-01 23:43

> Jeg laver stort set ikke andet.

That's the spirit! Jeg vidste det egentlig godt, men jeg syntes nu
alligevel at du trængte til en irettesættelse

> [...]
> fritagelse for afgift af 125 ccm'erne - uden begrænsning på hk'erne -
> eller i hvertfald med en begrænsning der ligger højere end den de fik i

Jeps, lad os håbe... mmm..håbe-håbe...mmmhåbe-håbe...mmmm...

> Ha! Der er skam lidt plads til overs, men vil egentlig gerne fylde det med
> noget relevant...

Vi har åbenbart en lidt forskellig opfattelse af hvad der er relevant

> [...]
>
> Med Venlig Hilsen
> Allan, der lige har svejset Jawa-stål-stellet, med rustfri-elektroder -

Ahem! Du snakker om "ligegyldige test af cykler vi alligevel ikke kan
købe", men en mand der svejser stellet i en gammel jawa har vel alligevel
næppe råd til nogen af de testede mc'er, right?
Gotcha!

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-01 20:14

> Vi har åbenbart en lidt forskellig opfattelse af hvad der er relevant

Det er vel MIG der sætter reglerne for hvad JEG synes der er relevant?

> Ahem! Du snakker om "ligegyldige test af cykler vi alligevel ikke kan
> købe", men en mand der svejser stellet i en gammel jawa har vel alligevel
> næppe råd til nogen af de testede mc'er, right?

GAMMEL JAWA!!?? - Den er fra 96 - jeg har haft den fra ny - og nu har den
trillet 90.000 km - så jeg tænkte det var på tide at få svejset den op de
steder hvor det var ved at gå fra hinanden!

Og da jeg kører på en "gammel" jawa - har jeg NETOP råd til at købe stort
set alle de testede cykler... Men der er også noget der hedder
prioritering.... Nu skal vi ikke for meget ind i min privat økonomi - men
ved siden af min interesse for motorcykler, skal der også være råd til hus,
windsurfing, computer samt diverse andre små-interesser (henunder
værkstedet - som også er gået hen og blevet temmelig dyrt)... Nå!

Og lad så vær' med at kalde min Jawa gammel!
Vær du glad for den ikke har set dit indlæg - den plejer ellers at læse med
over skulderen - men nu er den som sagt på hospitalet... Hvad ville du synes
om, hvis jeg svinede din "dame" til!?? nå!

Med Venlig Hilsen
Allan, motorcyklist...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-12-01 20:51

> med

> Det er vel MIG der sætter reglerne for hvad JEG synes der er relevant?

Hmm, det virker da til at jeg burde tage over!

> GAMMEL JAWA!!?? - Den er fra 96 - jeg har haft den fra ny - og nu har den
> trillet 90.000 km

Den er da gammel når den har trillet så langt!

> - så jeg tænkte det var på tide at få svejset den op de
> steder hvor det var ved at gå fra hinanden!

Den slags gør nyere mc'er ikke.... i de flestes hænder anyways

> [...]
> hus, windsurfing, computer samt diverse andre små-interesser (henunder
> værkstedet - som også er gået hen og blevet temmelig dyrt)... Nå!

Her ser det da også ud til at jeg skal tage over! Lidt fornuft er der
nogen der mener er nødvendigt (syge stoddere :), men at at køre Jawa, det
er da det jeg vil betegne som 100% overkill. Så hellere indgå et kompromis,
hvor der er lidt flere penge til køreglæde

> Og lad så vær' med at kalde min Jawa gammel!

Du har en _gammel_ Jawa! *gnæk-gnæk*

> Vær du glad for den ikke har set dit indlæg - den plejer ellers at læse
> med over skulderen

Det må da være en smule belastende

> - men nu er den som sagt på hospitalet...

Ligesom alle de andre gamle

> Hvad ville du synes om, hvis jeg svinede din "dame" til!?? nå!

Tjaeh, jeg er ved at sælge hende, så det må du selv kunne regne ud
Arrj, hun er da en lille fiks sag, hun prutter dog lidt hvis ikke hun får
sprit nok på denne tid af året

> Med Venlig Hilsen
> Allan, motorcyklist...

Du mener jawa-ist
*dukker mig og løber i dækning*

--
mvh Jes Vestervang - på vej til at buste sin økonomi 99%
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-01 22:49

Ååhh! Jeg gider næsten ikke blive ved med det her... men jeg ka't la' vær'!

> Den er da gammel når den har trillet så langt!

Ja ja! Man måler jo en motorcykels alder på antal km. - Når TopDanmark
spørger "Hvor gammel er din cykel" svarer jeg da helt naturligt "90.000 km."

> Den slags gør nyere mc'er ikke.... i de flestes hænder anyways

Hmn! Så vidt jeg kan se kører du på bøttejern - så jeg ved ikke om du skulle
snakke så højt!

> [...]
> er da det jeg vil betegne som 100% overkill. Så hellere indgå et
kompromis,
> hvor der er lidt flere penge til køreglæde

Jeg har da kørt på mange forskellige maskiner, da stort set hele min familie
kører mc. Lige fra MZ 250'er til Bøttejern GSF 1200 - Sidstnævnte har jeg
trillet endda nogle kilometer på - men det er da ikke de turer jeg husker -
men de mange ture til Tjekkiet på Jawa'en - de sidder da i baghovedet og er
da garanteret også dem jeg vil huske den dag jeg sidder på plejehjemmet og
tænker tilbage... Jeg får skam masser af køreglæde...

> Du mener jawa-ist
> *dukker mig og løber i dækning*

Pas du på makker! På arbejde kalder de mig "overarmen" - og jeg har let
adgang til at finde ud af hvor du bor..

> mvh Jes Vestervang - på vej til at buste sin økonomi 99%
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> BøtteJern GSXR250 - soon to be BøtteJern 600

Mvh
Allan, motorcyklist...

Fra : Jens U

Dato : 18-12-01 22:39

Allan ...

>Pas du på makker! På arbejde kalder de mig "overarmen" - og jeg har let
>adgang til at finde ud af hvor du bor..

*LOL*

Jes har lært af sin erfaring her i dfm,
han har kun offentlig gjort den i hans salgs annonce i dmpm.

Listen med boytoy, blå løg og sms er Jes vel også på
var der ikke noget med 125 frisk kørsel ingen pap og røde øre )

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-12-01 00:39

Jens U wrote:

> Jes har lært af sin erfaring her i dfm,
> han har kun offentlig gjort den i hans salgs annonce i dmpm.

*fnis* Ja, jeg har da ikke bragt det på bane uden grund

> Listen med boytoy, blå løg og sms er Jes vel også på
> var der ikke noget med 125 frisk kørsel ingen pap og røde øre )

Damn, jeg troede alle havde glemt det Nå, men om ikke andet, så fik jeg
da nogle stykker op af stolene
Men nu er det fortid og der er vist en ganske betragtelig del af
skribenterne herinde der har gjort det samme
....om jeg har fortrudt det? Tjaeh, der skete jo ingenting, så deet.

--
mvh Jes Vestervang - med flere lyssky hemmeligheder

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-12-01 00:51

"Allan" <luise SNABEL-A mail.tele.dk> wrote:

> Ååhh! Jeg gider næsten ikke blive ved med det her... men jeg ka't la'
> vær'!

Samme her ...og det er da også så hyggeligt

> Ja ja! Man måler jo en motorcykels alder på antal km. - Når TopDanmark
> spørger "Hvor gammel er din cykel" svarer jeg da helt naturligt "90.000
> km."

S'føli

> Hmn! Så vidt jeg kan se kører du på bøttejern - så jeg ved ikke om du
> skulle snakke så højt!

Det eneste der er sprækker i min gixxeren er i bagsvingeren Heh...

> Jeg har da kørt på mange forskellige maskiner, da stort set hele min
> familie kører mc.

Heldige ski'erik, hele min familie er en stor flok burister. Nogle med
mc-pap, men uden mc er det jo ikke meget værd :-/

> Lige fra MZ 250'er til Bøttejern GSF 1200 - Sidstnævnte
> har jeg trillet endda nogle kilometer på

Hva' synes du om den?

> - men det er da ikke de turer jeg
> husker - men de mange ture til Tjekkiet på Jawa'en - de sidder da i
> baghovedet og er da garanteret også dem jeg vil huske den dag jeg sidder
> på plejehjemmet og tænker tilbage...

Helt sikkert. Men alligevel tror jeg da at du må indrømme at du hellere
ville have taget turen på banditten, ikke?
Men det er da helt rigtigt at oplevelsen / minderne ikke bliver mere værd
af at blive oplevet på en finere mc. De bliver nok egentlig mere intense...
jeg kan sgu godt forestille mig en intens fornemmelse i røven efter en tur
til ch tur/retur

> Jeg får skam masser af køreglæde...

Ingen tvivl om det Men når du bruger din mc så meget, hvorfor
prioriterer du så ikke nogle flere penge til den?

> Pas du på makker! På arbejde kalder de mig "overarmen" - og jeg har let
> adgang til at finde ud af hvor du bor..

Overarmen - det var da ham der betjenten de nævnte i radioavisen idag
....men han kom vist kun med trusler mod vidnerne

Hæ!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-01 23:04

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Den slags gør nyere mc'er ikke.... i de flestes hænder anyways

Sikke da noget fordrukkent sludder!
Nu er min Honda jo heller ikke helt ung længere, men den har også været
knækket 17 gange efterhånden, så det stel ser noget arret ud - og det er
endda stel nr. 2, for det første knak så galt at det ikke kunne reddes.
Sektioner af stellet har jeg ligefrem måttet udskifte med nogle stykker
akselstål.

Jeg vil skam gerne demonstrere. Lån mig din cykel, og jeg lover du får den
tilbage i mindst to stykker

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-12-01 00:41

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke da noget fordrukkent sludder!

Det var netop med dig og de andre motortosser, ctd rr osv. i tankerne at
jeg tilføjede "i de flestes hænder"

> [...]
> endda stel nr. 2, for det første knak så galt at det ikke kunne reddes.
> Sektioner af stellet har jeg ligefrem måttet udskifte med nogle stykker

*lol* Men pyt, hvis det er det der skal til, så er det jo det eneste
rigtige

> Jeg vil skam gerne demonstrere. Lån mig din cykel, og jeg lover du får den
> tilbage i mindst to stykker

Jeg stoler på dig Ingen grund til at demonstrere

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 17-12-01 04:03

> [...]
sidde
> og fylde mit hoved med unødvendigt fyldstof...

Jamen du har da ret!
Men 900'er Hornet-testen står med sikkerhed ikke alene :-/
Jeg mener at have set en Voxan testet imod et par andre V2'ere, og den
er omend endnu mere eksotisk
Blad selv tilbage i udgaverne og find flere eksempler!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-12-01 17:06

Søren Pedersen <lmdslpe@ericsson.dk> skrev i en
> En hornet koster ca. 65000 kr i Tyskland..
> Hvad vil det så koste at få den indregistreret i Danmark ??

Sammenlign med andre modeller til samme pris, og som er tilgængelige
herhjemme - Og læg så lidt ekstra til - derved at T&S ikke har
sammenligningsgrundlag at vurdere efter og sikkert går tæt efter din
købspris, hvilken er dyrere end en dansk ellers ville koste unden afgift

I tilgift skal betragtes den faktor at nye motorcykler i Tyskland er
dyrere fra nye af, end herhjemme (unden afgift) - Først efter ca. tre år
er brugtprisen faldet så drastisk at det kan svare sig
900'er Hornet'en er så ny at det derfor ikke ville kunne svare sig at
egenimportere, selvom modellen var dansk tilgængelig

--
Armand.