Malossi Sport vs. Polini Sport
Fra : Morten Christensen

Dato : 13-12-01 12:07

Hej! Jeg tænkte lige på om der overhovedet er nogen forskel på Malossi Sport
cylindre og Polini Sport cylindre?? De koster jo præcis det samme... Og det
samme med deres variatorer??

Håber I kan svare...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-12-01 14:58

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Sport
> cylindre og Polini Sport cylindre?? De koster jo præcis det samme... Og

Cylindrene yder omkring det samme, men der er stor forskel på deres
variatorer. Malossi'en er meget bedre.

Mads

Fra : Morten Christensen

Dato : 13-12-01 15:09

Jamen så vil jeg da købe sådan en malossi sport cylinder og en variator her
efter jul.... Og så kan strisserne bare lige vove at tage min scooter
igen....

Skal jeg forresten også bruge et specielt tændrør til den cylinder ligesom
jeg skulle til min polini sport??

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : RpR

Dato : 13-12-01 19:00

> Skal jeg forresten også bruge et specielt tændrør til den cylinder ligesom
> jeg skulle til min polini sport??

Mener der skal et rør med langt gevind i Malossi's også, om du vil kalde det
specielt er op til dig =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-12-01 13:39

Jeg har ikke kunne mærke forskel på Polini og Malossi cylinder og variator,
men hvis du skal gøre det ordentlig så ville jeg købe polini, de laver også
næsten alle ting hvis du vil tune mere.

Fra : RpR

Dato : 17-12-01 08:48

> [...]
variator,
> men hvis du skal gøre det ordentlig så ville jeg købe polini, de laver

Har mærket STOR forskel på deres vario til Minarelli vs. Malossi. Malossi'en
var SÅ meget bedre.
Polini'en mærkede jeg ikke forskel på fra den lovlige :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-12-01 09:15

Det kommer vel egentlig også an på hvornår man kan mærke forskel..

Hvis du har en lovlig cylinder på en Peugeot Speedfighter og sætter en
Polini variator på så bliver den langtsomere, hvis du sætter en på en jog
bliver den hurtigere.
Jeg tror at den eneste måde og virkelig sammenligne dem er ved at prøve det
hele sammen.

Fra : RpR

Dato : 18-12-01 14:35

> [...]
> bliver den hurtigere.
> Jeg tror at den eneste måde og virkelig sammenligne dem er ved at prøve

Som sagt, mine erfaringer er baseret på Minarelli MY og MA blokkene.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com