Fugtproblemer ???
Fra : L@rs

Dato : 13-12-01 10:00

Hej !

Jeg har en lille mellemgang (vindfang) i mit hus hvor der er opstået fugt
på ydrervægen. Det skal lige siges at vægen er meget kold.
Jeg har gravet ud ved soklen og vil støbe op på ny.

Jeg regner også med, at jeg vil isolere indenfor....
Mit spørgsmål er så. : Der er glasvæv på vægen. Vil det være en god ide
at fjerne det før jeg isolere elller gør det ikke noget at det bliver på ??

Jeg spørger for jeg er bange for, at hvis der stadig er fugt, vil det så
ikke
kunne blive lidt "smattet" bag ved isoleringen. Hvilket jo sikkert ville
ende
i noget skidt.......

Lars
lars@kryger.net

Fra : rcn

Dato : 13-12-01 10:57

Hej Lars

Du kan sagtens lade glasvævet side.
Fugten er ganske simpelt kondensvand, der opstår pga. manglende
isolering.
Når du isolerer på indersiden, vil der ikke længere være en kold flade
til at fortætte den varme lufts vanddampe.
Hvis det var nybyggeri, ville man ha' en afstand mellem isolering og
ydermur, hvor luften kan cirkulere via små åbninger ved soklen og ved
tagfoden.
Her bruges også dampspærrer, som du endelig ikke skal fristes til at
lægge ind. Hvis du er rigtig uheldig får du netop spærret fugten inde og
i bedste fald, har det ingen effekt.

God arbejdslyst!

Rcn

http://www.kandu.dk/