Havefolket og fuglene
Fra : R.N.

Dato : 13-12-01 07:47

Der må være enormt mange haveejere, der efterhånden kommer i den situation,
at glæden ved at trække en masse kønne små spurve til haven, kan blive
fuldstændig ødelagt af skaderne.

I år var jeg ved at give op. Lige gyldig hvad jeg hang ud af majsebolde,
æbler, solsikkekerner lagt i foderhuset og på det åbne foderbræt - ALT
bliver fjernet omgående af en kæmpeflok af skader.

Jeg har hørt at det er det samme i hvert fald i de fleste kommuner nord og
vest for København.

Men nu har jeg endelig fundet en løsning, så jeg igen kan se masser af
musvitter, blåmejser, grønirisk, bogfinker m.fl. komme og sidde i fred og ro
og spise her i haven.

Der er kommet nogle hele eminente fugleautomater på markedet. Bl.a. en høj
cylinderformet tingest af kraftigt net. Når jeg fylder den op med dem der
hedder "fuglenødder", så kan der sidde mange fugle op og ned ad siderne
samtidig og spise på livet løs, og skaderne kan ikke gøre noget som helst
ved den.

Så nu myldrer alle de kønne spurve igen i min have. Dejligt.

Glad hilsen elena@io.dk