Macsoup nybegynder
Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-12-01 02:03

Hej
Jeg forstår, at macsoup har mange fans her.
Jeg er lige begyndt at bruge det, men jeg kan ikke li, at de meddelelser jeg
har læst forsvinder fra listen (i outlook express skifter de bare farve).
Hvordan får jeg macsoup til ikke at slette læste beskeder?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-12-01 05:49

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> har læst forsvinder fra listen (i outlook express skifter de bare farve).
> Hvordan får jeg macsoup til ikke at slette læste beskeder?

De er der skam. Nederst i venstre hjørne skal du bare skifte fra
"ulæste" til "alle".
Martin

Fra : Henrik

Dato : 13-12-01 10:58

Ja det er jo øjnene man først bliver blind på...
Tak for tippet.
Henrik

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-12-01 11:26

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> De er der skam. Nederst i venstre hjørne skal du bare skifte fra
> "ulæste" til "alle".

Eller taste '2' hvis du vil se læste beskeder - og '1', hvis du vil
retur til de ulæste - gpd fornøjelse!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 11:44

On Thu, 13 Dec 2001 05:48:50 +0100, martinmarius@petersen.mail.dk
(Martin Petersen) wrote:

> De er der skam. Nederst i venstre hjørne skal du bare skifte fra
> "ulæste" til "alle".

   Men prøv at vænne dig til kun at se de ulæste. Jeg synes i
hvert fald selv, det er langt den bedste måde at læse nyheder på. Det
giver et langt bedre overblik over, hvad der er sket siden sidst, og
hvilke tråde, der er nye indlæg i. Skal jeg lede i et ældre indlæg,
jeg har læst, så sætter jeg den bare til at vise alle. Her på arbejdet
bruger vi Windows, og jeg synes, det er frygteligt uoverskueligt, at
alle indlæg vises. Jeg har hundredevis af indlæg fremm på skærmen, og
så er det svært at bevare overblikket. Men det er måske bare en
vanesag. Du har jo svært ved at vænne dig til MacSOUP.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-01 11:48

> [...]
> hvilke tråde, der er nye indlæg i. Skal jeg lede i et ældre indlæg,
> jeg har læst, så sætter jeg den bare til at vise alle.

5, viser nye indlæg

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 23:51

> 5, viser nye indlæg

Smag er jo forskellig, men jeg foretrækker nu at lade den vise
ulæste. Jeg henter nogle gange nyheder flere gange uden at have læst
alle grupperne, og så bliver der måske skjult nogle ulæste, som jeg
hentede forrige gang. Jeg kan i hvert fald godt lide at se, hvilke
indlæg jeg mangler. Er der en tråd, jeg ikke vil følge, trykker jeg bare
på "-", og tråden bliver markeret som læst, og indlæggene forsvinder. Så
slipper jeg for at se tråde, jeg ikke følger med i.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-01 01:02

> Smag er jo forskellig, men jeg foretrækker nu at lade den vise
> ulæste.

grunden til at jeg nævner "nye indlæg" er at jeg ikke er stødt på andre
newsreadere der kan det - har jeg været på ferie eller kigger i en
gruppe jeg ikke følger fast er den god til at danne et hurtigt overblik
over hvilke tråde der er aktive.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-12-01 13:49

> Her på arbejdet
> bruger vi Windows, og jeg synes, det er frygteligt uoverskueligt, at
> alle indlæg vises....

Det kan da næppe genere dig! For du har vel alligevel ikke tid til at
læse NG på arbejdet?? ;)

God jul, Henrik!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 20:55

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Det kan da næppe genere dig! For du har vel alligevel ikke tid til at
> læse NG på arbejdet?? ;)

Ork jo, jeg er jo offentligt ansat. Desuden må vi jo gøre noget
for at bevare ventelisterne og lægemanglen. Det er de bedste våben for
at få politikerne til at øge bevillingerne
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-12-01 21:08

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Ork jo, jeg er jo offentligt ansat. Desuden må vi jo gøre noget
> for at bevare ventelisterne og lægemanglen. Det er de bedste våben for
> at få politikerne til at øge bevillingerne

Hehe, ja ifølge aviserne har du jo til en ny iBook efter at have taget
en weekend-vagt.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-01 21:58

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hehe, ja ifølge aviserne har du jo til en ny iBook efter at have taget
> en weekend-vagt.

endda når skatten er betalt...

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-01 23:51

> endda når skatten er betalt...

Har I spurgt en computerekspert eller bare en VVS-mand, hvor
meget han tager i weekenden? I øvrigt synes jeg også, det er mange
penge, så det er næsten sådan, at jeg tager ekstra vagter, fordi det er
billigere for min afdeling i forhold til det høje honorar, de udefra
kommende læger får. De får dels højere timeløn, end jeg får, og de får
fuld timeløn, hvor jeg kun får for rådighedsvagt en del af tiden. En
weekend giver mig ca. 35 timer, hvor vikarerne får for 48 timer. Så
forudsat at jeg i forvejen har timer nok og får weekendvagten som
overarbejde bliver det kun kr. 15.000,-, hvoraf skatten tager to
trediedele. Vikarerne får ca. 25.000,- før skat. Jeg ved godt, det ikke
er alverden i forhold til, hvad man får indenfor IT-branchen, men jeg er
nu godt tilfreds. Penge er jo ikke alt
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-12-01 16:43

> Jeg ved godt, det ikke er alverden i forhold til, hvad man får indenfor
> IT-branchen, men .....

Eller måske snarere 'fik'?!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-12-01 19:55

> Jeg ved godt, det ikke
> er alverden i forhold til, hvad man får indenfor IT-branchen, men jeg er
> nu godt tilfreds. Penge er jo ikke alt

Det kommer nu an på, hvor man er inden for denne branche. Hvor jeg var
tidlere honoreredes overarbejde med flextid, nu med et klap på
skulderen, ikke ligefrem noget man bliver rig af

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.