Tilføjet sprog i Office XP kan ikke bruges~
Fra : Angels

Dato : 12-12-01 22:34

Hej alle

Jeg har tilføjet en dansk ordbog i en engelsk Office XP, hvilket sådan set
virkede fint. Det undrede mig dog at jeg ikke har adgang til denne ordbog i
Outlook Express. Jeg har lagt mærke til at man i Office XP når man går ind
manuelt og vælger sprog ikke umiddelbart kan se at jeg har tilføjede den
danske ordbog (den har ikke et "hak" ligesom de andre installerede
ordbøger). Word finder dog ud af at den danske ordbog er der uden at brokke
sig (også ved brug af automatisk sproggenkendelse), så der er ingen
problemer i Word. Når jeg først har benyttet ordbogen en gang, kan man se,
at denne er installerede ligesom de andre. Når jeg lukker Word ned og
starter programmet igen har Word igen glemt at ordbogen er installeret, hvis
man ser i oversigten. Beder man den tjeckke et dokument er der dog ikke
nogen problemer.

I Outlook Express kan jeg kun vælge de ordbøger som Word kan se er
installeret så jeg tænkte, at jeg på en eller anden måde skal have
registreret, at ordbogen er installeret, hvis Outlook Express også skal
kunne benytte ordbogen. Kan nogle hjælpe mig med dette problem?

Med venlig hilsen

Kim T. Christensen
email: angels@post11.tele.dk

Ps:
Ved installation af ordbogen kopierede jeg følgende filer ind i
"c:\....\Proof" mappen:
mshy3da.dll
mshy3da.lex
mssp3da.dll
mssp3da.lex
msth_da.lex
msthda32.dll

Fra : ASKF

Dato : 15-12-01 17:55

Angels ytrede sig i <3c17cd4a$0$94408$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>Ps:
>Ved installation af ordbogen kopierede jeg følgende filer ind i

Problemet med blot at kopiere filerne ind i proof folderen er at alle
Office XP programmerne henter sprogoplysningerne fra
registreringsdatabasen og det er kun Word som selv kan finde filerne i
proof folderen. Problemet har dog eksisteret længe for OE og du kan
finde både en forklaring samt en vejledning i at løse problemet på
Eric Miller's OE Spell Check Solution
http://www.okinfoweb.com/moe/general/gen_030.htm
eller i MS Knowledgebase:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q178/2/38.asp

Du kan også hente et installationsprogram (samt filer) hos Snoozer's
Realm, så du kan få lavet de rette info i regDB (hvis du ikke selv har
lyst til at oprette nøglerne).
http://snoozer.virtualave.net/
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Angels

Dato : 16-12-01 23:38

Det virker perfekt og er yderst brugervenlig.

Tusind tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Kim T. Christensen

Fra : Reno Raines

Dato : 17-12-01 10:15

> [...]
>
> Du kan også hente et installationsprogram (samt filer) hos Snoozer's
> Realm, så du kan få lavet de rette info i regDB (hvis du ikke selv har

Jeg har forsøgt det samme. Har kopieret filerne ind i proof-diret og indsat de to modificerede filer i reg.databasen. Nu kan jeg i
OE6.0 under options -> tools -> spelling vælge dansk, MEN problemet er at når jeg forsøger at bruge det i praksis kører den stadig
med den engelske stavekontrol. Forslag?
Har ligeledes forsøgt at hente den færdigpakkede løsning, men den virker kun til Office 2000 og jeg bruger XP.