Nokia 6210, Higespeed og Mac
Fra : Jesper

Dato : 12-12-01 21:53

Hej med jer.

Er der nogen på dette forum som med held har opsat en Nokia 6210 til at køre
Higespeed data på en mac ? Jeg har fundet et sæt programmer (Nokia 6210
Module & Nokia Modem Options), men jeg kan ved gud ikke få dem til at virke.

Mvh,

Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-12-01 22:04

In article <B83D823E.3993%jac_remove_@paradis.dk>,
Jesper <jac_remove_@paradis.dk> wrote:

> [...]
> Module & Nokia Modem Options), men jeg kan ved gud ikke få dem til at virke.

Har du abbonnoment på det?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-01 22:07

in article B83D823E.3993%jac_remove_@paradis.dk, Jesper at
jac_remove_@paradis.dk wrote on 12/12/01 21:53:

> [...]
> Module & Nokia Modem Options), men jeg kan ved gud ikke få dem til at virke.

Er det nokiasoftwaren du ikke kan få til at fungere? Det eneste den gør er
at genere et nyt modemscript. Og det er, trods udseendet, ikke et
kontrolpanel og en udvidelse. De 2 dele skal være i samme mappe før de
fungerer.

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : Jesper

Dato : 14-12-01 21:29

> [...]
> at genere et nyt modemscript. Og det er, trods udseendet, ikke et
> kontrolpanel og en udvidelse. De 2 dele skal være i samme mappe før de

Jeg har et higespeed abb. hos TDC, men jeg kan ikke få nokia softwaren til
at lave scriptet, jeg får at vide at "configuration update failed." Når jeg
kobler på føles det ikke som higespeed. Er der nogen som har kendskab til
noget software som kan måle hvad jeg er koblet på med, så jeg kan teste om
jeg kører higespeed og om jeg har normal ydelse på min ADSL ?

Mvh,

Jesper

Fra : N/A

Dato : 14-12-01 21:50

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-12-01 21:50

in article B8401F68.3FFA%jac_remove_@paradis.dk, Jesper at
jac_remove_@paradis.dk wrote on 14/12/01 21:28:

> [...]
> noget software som kan måle hvad jeg er koblet på med, så jeg kan teste om
> jeg kører higespeed og om jeg har normal ydelse på min ADSL ?

Det er fordi den ikke fungerer med danske systemer. Du skal bare vælge
scriptet manuelt i kontrolpanelet modem. Jeg mener at kunne huske at den
også smider scriptet i den forkerte mappe i udvidelser. Hvis du ikke kan få
det til at fungere kan jeg lige dobbeltchecke det på mandag......

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.