Kapital og partner til cigaretkoncept søge~
Fra : Arne Blaabjerg Jense~

Dato : 12-12-01 20:19

Vi har udviklet et koncept for salg af cigaretter på internettet.
Salget kan ske inden for hele EU til en pris af 22-23 kr. for en pakke
cigaretten med 20 stk. og så er den leveret ved døren.

Det vi søger er en eller flere investorer der vil investere min. 100.000,-
kr. hver.

Da efterspørgslen på cigaretter, til før nævnte pris, må anses for være
stor, vil den investerede kapital også hurtig komme tilbage.

Konceptet er køreklar, nødvendige firmaer er etableret og aftalerne med
leverandørerne er på plads.

Er du/I interesseret så kontakt mig for en snak om tingene.

Arne Jensen
Direktør
www.eurowebshops.com
aj@eurowebshops.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-12-01 21:15

On Wed, 12 Dec 2001 20:18:45 +0100,
Arne Blaabjerg Jensen <ANJ-privat@get2net.dk> wrote:
> Vi har udviklet et koncept for salg af cigaretter på internettet.
> Salget kan ske inden for hele EU til en pris af 22-23 kr. for en pakke
> cigaretten med 20 stk. og så er den leveret ved døren.

Jeg er ikke helt klar over hvad butiksprisen er, men du
skal huske på, at selvom de er købt i et andet EU land,
så skal der stadig betales TOLD & AFGIFTER. Så det eneste
der kan spares er forskellen mellem moms i de to landet,
fradraget omkostninger til transport.

> Det vi søger er en eller flere investorer der vil investere min. 100.000,-
> kr. hver.

Hvad skal pengene bruges til ? Vildledende markedsføring
af danske forbrugere ?

> Da efterspørgslen på cigaretter, til før nævnte pris, må anses for være
> stor, vil den investerede kapital også hurtig komme tilbage.

Hvad er afgiften på cigaretter ?

Det er 21,22% af den højeste detailpris i Danmark + 60,68 øre
pr. cigaret.

Hvis vi siger du har en pris på 23 kr for 20 stk, så kan du
(såfremt told&skat ikke kan finde dem dyrere i detailpris i DK
inkl. moms)
skal du betale følgende i skat

0.2122 % af 23 kr = 4.88 kr
0,6068 * 20 = 12.14
Ialt: 17 kr.

Så du har nu max. 6 kroner tilbage til indkøb, moms i afsendelses-
landet, forsendelse, overhead etc.

Du må dog huske på, at hvis f.eks. T&S anslår at detailpris
inkl. moms i Danmark er f.eks. 30 kr for 20 stk, så stiger
afgiften lige med kr. 1.48 - Og da du sælger 5 pakker ad gangen,
så har du 5 * 4.52 = kr 22,60 til at købe cigateretterne og sende
dem etc.

Der er selvfølgelig også den mulighed at du vil sælge dem til
danskere uden told og afgift, og satse på at kunderne glemmer
at opgive det til T&S. Resultatet vil blive at i løbet af ca.
30 dage vil T&S stoppe alle disse pakker, ordet vil spredes,
og efter 60 dage er der ikke flere danske kunder.

Der er virkeligt et fornuftigt investeringsgrundlag.

> Konceptet er køreklar, nødvendige firmaer er etableret og aftalerne med
> leverandørerne er på plads.

Hvad med myndighederne ?

> Er du/I interesseret så kontakt mig for en snak om tingene.

Jeg vil da godt høre en argumentation her for at det er
lovligt, alternativt hvordan man forventer at danske kunder
legalt skal slippe for dansk afgift ?

Fra : Arne Blaabjerg Jense~

Dato : 15-12-01 11:39

Konceptet er bygget op således at der ikke skal betales yderlige afgifter og
moms, da det er betalt en gang. Dette er virkelig det frie marked inden for
EU.
Pengene skal bruges til at videreudvikle konceptet til andre produkter
f.eks. håndkøbs medicin og
driftskapital i opstartsfasen.

Arne Jensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-12-01 11:55

On Sat, 15 Dec 2001 11:38:56 +0100,
> [...]
> moms, da det er betalt en gang. Dette er virkelig det frie marked inden for

Er dette clearet med Told og Skat ? Danmark har nemlig en særordning
omkring vin, spiritus og tobak hvor vi har dispensation til IKKE
at følge EU lovgivningen.

Fra : Arne Blaabjerg Jense~

Dato : 17-12-01 19:52

Du spørger om konceptet er klaret af med Told og Skat.
Konceptet er forsøgt klaret af med Told og Skat i Danmark. Vi har i omkring
2 år korresponderet med dem. Det er meget besværligt for det tager min. 6
måneder at få et svar, og så svarer de ikke på de stillede spørgsmål.
Endvidere har vi eksempler på at Told og Skat opfinder regler som ikke
eksisterer, for de syntes ikke at konceptet skal føres ud i livet. Vi har
rejst sagen for EU i august 2000, og d. 23. jan. 2001 har vi fået bekræftet
fra EU parlamentet at vores andragende, som de kalder det, er på et møde d.
24. nov. 2000 antaget. Hvornår vi får svar vides ikke. Told og Skat har helt
klart mindst et problem.
Imidlertid ser vi ikke Danmark som det største marked for cigaretter, det er
helt klart England. Der koster 20 cigaretter 15- 20 kr. mere end i DK, og de
har ikke nogen særordning.

Den danske særordning giver danskerne ret til 100 cigaretter om dagen, uden
danske afgifter, underforudsætning af at der er betalt afgifter i et
EU-land. Derfor har vi sat 100 cigaretter som den mænge der sælges og
fremsendes.