Valg af opvaskemaskine
Fra : Miv

Dato : 12-12-01 19:20

Vor gamle opvaskemaskine er gået i stykker efter mange år. Hvor kan jeg
finde info og evt. tests af opvaskemaskiner (+tørretumblere og
vaskemaskiner), da jeg er i tvivl om hvilke der er gode i dag og hvad de
kan. Gerne anbefaling fra nogen jer hvis I har en I synes er god.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-01 20:37

> [...]
> vaskemaskiner), da jeg er i tvivl om hvilke der er gode i dag og hvad de
> kan. Gerne anbefaling fra nogen jer hvis I har en I synes er god.

Se www.hvidevarepriser.dk - og så vidt jeg kan se, er det bagateller, der
afgør valget. Personligt vil jeg ikke vælge Miele pga bestikkurven, men du
kan jo have andre krav - nu hvor du alligevel skal have en ny.

Mvh Maria

Fra : Jette Mogensen

Dato : 12-12-01 22:46

"Miv" <ia.probst@"NO-SPAM"sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vaskemaskiner), da jeg er i tvivl om hvilke der er gode i dag og hvad de
> kan. Gerne anbefaling fra nogen jer hvis I har en I synes er god.

Se forbrugerinformation under test

http://www.fi.dk

der er adskillige tests af bl.a. vaskemaskiner.

m.v.h. Jette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-12-01 14:02

> Se forbrugerinformation under test
>
> http://www.fi.dk
>
> der er adskillige tests af bl.a. vaskemaskiner.

For det første er nogle af dem flere år gamle, dvs de nye modeller er ikke
med. Desuden er der kun 15-20 modeller og oftest kun 1 eler 2 fra
samme fabrikant, så det er yderst sjældent at man overhovedet kan finde en
model, som de også har i butikkerne. Så alt i alt er de test kun gode, hvis
man køber brugt.

Mvh Maria

--
Posted from tdk38.teledanmark.dk [193.3.141.38]

Fra : Jette Mogensen

Dato : 13-12-01 16:11

> [...]
>
> Mvh Maria
>

> --
> Posted from tdk38.teledanmark.dk [193.3.141.38]

testen på opvaskemaskiner er fra august 2001,så noget kan den da bruges til.
http://www.hvidevarepriser.dk kan du få information om priser og
energiforbrug, men ikke om maskinerne vasker rent.

m.v.h. Jette

Fra : -

Dato : 14-12-01 16:09

Efter lidt pres på en montør kom jeg frem til, at Bosch og Siemens
(vistnok det samme) er noget af det man får mest for pengene
i....Forstået på den måde, er "de" for langt færre reperationer ind på
disse maskiner. Har derfor selv lige købt Bosch's topmodel med meget
avanceret varmeveksler og sensorer der måler hvor beskidt vandet
bliver, og derefter selv forkorter eller forlænger programmet alt
efter behov. Bestikkurvene og servicekurvene er dejlige og man kan slå
der dersens "fingre" ned så man kan sætte en 15L suppegryde ind uden
at ødelægge noget. Speciel vand-sprede-dims til opvask af bageplader
(topkurv tages ud). Jeg har endnu ikke oplevet en opvasker der vasker
så rent som vores - og jeg går meget op i sådan noget mekanikkram.
Sætter man den på "Auto-Intensiv" er ALT totalt rent når det kommer
ud. Selv møge-beskidte gryder og bestik med indtørret æg o.s.v. Så
længe vores kører som den gør nu er jeg lykkelig!! -Den var alle
pengene værd

Mvh
Kenneth