Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede med skygge.
Fra : Jannie

Dato : 12-12-01 16:36

Hejsa, jeg har set mange har lavet deres billeder så det ser ud somom de har
en skygge eller de er løftet op så man kan fornemme man kan kikke under
billedet. Jeg har lige fået at vide hvordan man laver det med css, men kunne
godt tænke mig at vide også hvordan det lavet i et billedbehandlingsprogram.
Jeg har paint shop pro og photoshop.

MVH
Jannie

Fra : Madsen

Dato : 12-12-01 18:33

"Jannie" <lolloisto@hotmail.dk> skrev:

> [...]
> godt tænke mig at vide også hvordan det lavet i et billedbehandlingsprogram.

Marker det objekt du vil have skygge på og placer det på et separat
lag i Photoshop. Dobbeltklik så på dit lag ovre i lagpaletten og klik
så et flueben til i feltet Drop Shadow. (Jeg snakker om Photoshop)

Madsen.

Fra : ha

Dato : 12-12-01 18:36

PaintShop Pro:
Eksempel dit billede er 300 x 300 pix.
Du laver et nyt (tomt) billede på f.eks. 400 x 400 pix,
med hvid baggrund (eller den farve din baggrund har)
Kopier dit billede, marker derefter dit nye billede
som aktivt, og paste derefter din kopi ind i dit
nye billede (edit, paste as new selection)
klik en gang med musen så den indsatte kopi
bliver aktiv.
Så skal skyggen påsættes, dette gøres ved at gå
op i effects, 3d effects, drop shadow.
Sæt skyggen til det du ønsker (prøv dig frem)
klik OK, derefter kan du se, at dit oprindelige
billede har fået skygge.
Klip derefter billedet med skygge, og paste
as new image, så skulle den være der.

M.h.t. PaintShop Pro, finder du mange gode
"tutorials" hos www.prosoft.dk

ha
* *Jeg vil osse have noget til at stå i min signatur
* *så here goes: G l æ d e l i g J u l til alle.

Fra : Jannie

Dato : 12-12-01 18:57

> Klip derefter billedet med skygge, og paste
> as new image, så skulle den være der.
>
> M.h.t. PaintShop Pro, finder du mange gode
> "tutorials" hos www.prosoft.dk

JUBIII, du ved ikke hvor lang tid jeg har knoklet med dette;))))) Endeligt
lykkes det;))) TAK for det begge to;))

Jannie