Fairpris ?
Fra : Steen

Dato : 12-12-01 16:49

Er der nogen der har erfaring med fairpris.dk
Vi er blevet ringet op af en meget ihærdig sælger derinde fra som
lovpriser det i høje vendinger, men jeg ville godt høre noget fra en
som er med eller har prøvet at være det
/Steen

Dette er min private mail adresse

Fra : Martin Kiefer

Dato : 12-12-01 17:45

"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Vi er blevet ringet op af en meget ihærdig sælger derinde fra som
> lovpriser det i høje vendinger, men jeg ville godt høre noget fra en

Hvilken sælger lovpriser ikke sit eget firma?
Jeg synes at have set deres koncept før, godt nok med computerudstyr, men
kan ikke lige huske hvad firmaet hed, var et eller andet med "ask smith"
eller sådan noget...

Og er deres tip en ven ikke på grænsen af markedsføringslovens §6a?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Fairpris

Dato : 19-12-01 11:49

"Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk> wrote in message news:<3c178bb0$0$47262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> eller sådan noget...
>
> Og er deres tip en ven ikke på grænsen af markedsføringslovens §6a?

Tip en ven findes på mange hjemmesider, bla. Erhvervsministeret,
Børsen, Eksperten, BILLETnet og mange flere. På altavista finder man
over 25000 sider Hvis man søger på "tip en ven"

Loven siger:
§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved
brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax
med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder
samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående
har anmodet om det.

Det er jo ikke "den erhvervsdrivende" (Fairpris) men folks egne
venner, kollegaer, familie der gerne vil viderebringe et nyttigt link.

Fairpris er ganske rigtigt en videreudvikling af asksmith.dk, som gik
konkurs efter kort tid, måske fordi det kun var for ehvervslivet og
det kostede BRUGEREN penge at forespørge på varer og tjenesteydelser.
På Fairpris.dk er det gratis.

Det er ikke så svært at finde ud af om Fairpris virker.
Opret dig som bruger, send en forespørgsel på noget du mangler
og se selv hvordan det virker.

Antal besøgende kan evt. ses på chart.dk - Online Handel / Prisguider.

Med venlig hilsen
Fairpris.dk

Fra : Fairpris

Dato : 19-12-01 10:18

Fra : Martin Kiefer

Dato : 21-12-01 13:30

"Fairpris" <google@fairpris.dk> wrote in message

> Tip en ven findes på mange hjemmesider, bla. Erhvervsministeret,
> Børsen, Eksperten, BILLETnet og mange flere. På altavista finder man
> over 25000 sider Hvis man søger på "tip en ven"

Derfor er det vel ikke ensbetydende med at det er mere legalt bare fordi
mange gør det. Det er jo heller ikke tilladt at køre 130 på motorvejen selv
om alle gør det...

Men Forbrugerstyrelsen har jo også en holdning til disse "tip en ven" sider,
jeg fandt en tekst på fs.dk hvor de skrev til Jobline angående deres "tip en
ven" og det samme gør sig vel næsten gældende ved fairpris?

<http://search.fs.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=11644560&host_id=1&page_id=20
3&query=tip&hiword=TIP+TIPS+>

Martin Kiefer
www.kiefer.dk