Gryder til induktion ?
Fra : Jens

Dato : 12-12-01 11:30

Jeg skal have skiftet hele grydeparken i f.b. med installationen af mit nye
induktionskomfur.

Der er en del gryder på markedet til induktion, men da jeg gerne vil have
med glaslåg, er markedet straks lidt mindre.

De havde nogle "Cook-and-Baker" på tilbud ved Imerco, men jeg syntes at
bunden var for rund. (Jeg ved godt det ikke betyder noget til induktion,
men det siger vel lidt om kvaliteten.)

Hvad kan anbefales ? Jeg håber at kunne holde det på et fornuftigt
prisleje.

mvh
/Jens

Fra : Jette Mogensen

Dato : 12-12-01 12:20

Køb et universalglaslåg hos isenkræmmeren,det kan bruges til flere
størrelser.
Selv har jeg Hackmann all-steel, Ikeas 365+, støbejern og så købte jeg i
sidste uge en kasserolle på 1,6l og en gryde på 3,3l i Netto, til
henholdsvis 99 og 139,-. Det er vældig gode gryder.De fungerer lige så godt
som Hackmanns serie.

Jeg så i går i Netto at de stadigvæk har dem, så sammen med et løst
glaslåg,som du skulle kunne få for omkring kr, 100,- er det en vældig fin
løsning.

m.v.h. Jette

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 12-12-01 21:02

Ja, jeg har gryder fra Eva Trio uden tefal belægning de er rigtig gode og
med god tyk bund. De kan også bruges til induktionskomfur.. Men prisen er
desværre ikke helt billig. men man får vel hvad man betaler for.
Mvh Cecilie

Fra : Jørgen Hess

Dato : 14-12-01 21:54

Inden du skifter hele grydeparken ud, synes jeg da du skal prøve dem på
induktionskomfuret. Jeg mener da at gamle støbejernsgryder og pander vil
reagere udmærket på sådan et komfur. Komfuret kan sagtens tåle, at du sætter
en forkert gryde (andet end jern) på, den bliver bare ikke varm.
Vi måtte ikke bruge gryder med udvendig emalje på keramiske komfurer, men de
kan sagtens (hvis de altså reagerer) bruges på induktion. Kom evt. en sjat
vand i gryden, og se hvor lang tid der går før det koger.
Da vi fik keramisk komfur blev vi også opfordret til at udskifte gryderne,
og nogle er også udskiftet; men panden fra 2. verdenskrig steger stadig
godt.
mvh
Jørgen Hess

Fra : Jens

Dato : 17-12-01 07:58

"Jørgen Hess" <joergen-hess@gettonet.dk> wrote in

> Inden du skifter hele grydeparken ud, synes jeg da du skal prøve dem på
> induktionskomfuret.

Alle gryderne ER afprøvet med en magnet, og der var kun een eneste lille
kasserolle som havde jern i bunden.....

Men jeg faldt over nogle Kløverblad gryder i Føtex, det er vidst nok det
samme som Hackman. (Der stod i hvertfald Hackman i bunden af den ene.