Action Menus -- gratis
Fra : J. C. Voss

Dato : 12-12-01 10:05

Hej

Faldt lige over det her i den engelske mac-gruppe. Man kan hente ACTION
Menus Version 1.0.2, gratis i en begrænset periode herfra:
<http://www.poweronsoftware.com/store/products/actionMenus/amfree.html>
Man skal igennem en registreringsprocess, hvor man skal opgive en gyldig
email adresse, man får nemlig tilsendt et registreringsnummer.

Jeg har selv hentet den men ikke installeret den. De første forlydender
i den engelske gruppe er at det virker fint.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-12-01 19:20

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv hentet den men ikke installeret den. De første forlydender
> i den engelske gruppe er at det virker fint.

Det eneste jeg kan få er en 30 dages demoversion - ikke noget serienr.
til at låse den op.

mvh.
Kaj.

Fra : Thøger

Dato : 12-12-01 19:47

Yesterdays news! ;)

Tjek http://www.macnyt.dk med link til det rigtige sted :)

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-12-01 21:32

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> Tjek http://www.macnyt.dk med link til det rigtige sted :)

Som er det link jeg har benyttet

Mvh.
Kaj.

Fra : Thøger

Dato : 13-12-01 12:26

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.com> wrote:

> Som er det link jeg har benyttet

LOL okay

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-01 19:09

> Som er det link jeg har benyttet
Også jeg. Og jeg har downloadet den anvisning, der også var på
macnyt.dk ... den skal jeg nok nærlæse, inden jeg installerer.
Men det var vanskeligt at downloade (= tog en helvedes tid), måske
skyldes det travlhed på serveren, måske skyldes det min elendige ISDN
forbindelse?
Men nu er den 'i hus' og skal da testes på min PB 1400/166 med MacOs 8.6
.... det lyder lovende.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det for en signatur

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-01 02:27

Hej Kaj

PowerOn har lidt problemer med deres servere. Jeg kunne heller ikke få et
serienr., så jeg ringede derover, og min 'ordre' var ganske rigtig gået ind,
men den automatiske return mail med serienr. fungerer ikke.

Så send dem en email med opgivelse af dit kunde ID og ordrenr. og bed dem
sende dig et serienr. - Alle info står nederst, når du scroller videre ned
for at se selve den faktura (invoice), der er lavet. Der er der også
emailadresse, hvis der er problemer.

mvh. Erik Richard

Kaj Christiansen wrote:

> Det eneste jeg kan få er en 30 dages demoversion - ikke noget serienr.
> til at låse den op.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-01 02:03

Hej Jonas

- Du er for langsom -)) - Jeg sendte den besked allerede i forgårs....

Men har du kun fået version 1.0.2? - Den jeg fik var ver. 1.0.3 -)?

Der er et lille 'men' ved AM. De skriver i installationen, hvis man har
Alias Menu, at den er inkompatibelt med dette program, men jeg har haft
begge kørende helt uden problemer.

Derimod er der tilsyneladende en konflikt med AppleMenu. Jeg har
observeret, at der kan komme dobbelt af alt i æblemenuen med Action Menus
installeret. Har du/andre oplevet det fænomen?

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-12-01 15:19

> [...]

> Jeg har selv hentet den men ikke installeret den. De første forlydender
> i den engelske gruppe er at det virker fint.

Jeg har hentet Action Menu. Men det står stadig lidt uklart, hvad det er
for nogle geniale egenskaber, programmet har. Er det noget i retning af
Default Folder eller Finder Pop? Vil Action menu kunne konflikte med
disse to?

Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-12-01 17:21

Hej Ove Steen

Oprindeligt var det programpakken 'Now Utilities', der primært var beregnet
til at bruges på PowerBooks, men efter at PowerOn har overtaget det, så har
de forsøgt at videreudvikle det til også at kunne fungere optimalt på
stadionære Macs.

Action Menus har stort set de samme egenskaber som 'Now Menus' - altså at
kunne have direkte adgang til alle sine programmer fra den øverste
arkivlinie. AM er så udvidet til også at kunne vise de mest brugte
(favorites) mapper og dokumenter, som fx. standardopsætninger af forskellige
tekstdokumenter og databaser.

Jeg véd ikke om AM vil konflikte med DF, men den konflikter med Apple
Menu-emner. Nogle gange viser den 'dobbelt indhold' i æblemenuen. Dette
forsvinder, hvis du tager mappen 'Emner i Apple Menu' ud af systemmappen, men
så forsvinder også mulighederne for at benytte de emner, der ligger i den
mappe. Og så skriver AM i installeren, at den vil konflikte med Alias Menu,
som er et lignende program. - Det har jeg dog ikke kunnet påvise, da jeg har
haft begge kørende.

Jeg har kun prøvet den på OS 9.1, 9.2.1 og 9.2.2, så om den også vil
konflikte på ældre systemer, véd jeg ikke. Men ud fra de resultater, jeg har
fået, vil jeg faktisk ikke anbefale at bruge AM eller andre dele fra Action
Utilities pakken. Jeg har prøvet med Action Utilities og Action GoMac ver.
1.0 og havde nøjagtig de samme problemer på en G3/233 og en PM 7200/90.

mvh. Erik Richard

Fra : otn

Dato : 15-12-01 15:38

> [...]
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Prøv istedet AliasMenu

Ole

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-12-01 10:21

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Prøv istedet AliasMenu
>
> Ole

Tak. Jeg synes også, at jeg har en dunkel erindring om dårlige
oplevelser med Now Utilities for mange år siden. Alt i alt peger
flertallet af indlæggene her på at vende tommelen ned for Action Menus.
Man skal generelt være tilbageholdende med alle den slags små, smarte
programmer, der muligvis kan gøre det en lille smule sjovere og muligvis
spare nogle få sekunder ved de daglige operationer - med risiko for alle
mulige uforudsigelige konflikter med Mac OS og øvrige udvidelser.
PopChar, TypeIt4Me, FinderPop og DefaultFolder holder stadig distancen
som de mest nyttige og mest driftsikre tilskud til MacOS.

Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-12-01 15:43

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:

> Tak. Jeg synes også, at jeg har en dunkel erindring om dårlige
> oplevelser med Now Utilities for mange år siden.

Ja, da de gik fra ver. 2.x til 3.0 gik det galt. Jeg har - og bruger - stadig
den gamle 2.2 på en PB 165 og 2.5 på en 7600 med System 7.5.3, og det kører
ganske udmærket.

> Alt i alt peger flertallet af indlæggene her på at
> vende tommelen ned for Action Menus.

Ja desværre! - Idéen med programmet er jo godt nok, men det virker, som om det
er venstrehåndsarbejde, de laver på PowerOn. - Så det er da godt, man ikke har
givet penge for det...-)

I vores Nisus supportgrupper er der mange, der har hentet den også, og det er
kun ganske få, der har rapporteret tilbage, at den kører uden problemer, og
alle, der har gode erfaringer med den, bruger den på lidt ældre Powerbooks.
Mens alle andre melder, at Nisus Writer - uanset ver. - går ned, hvis de
forsøger at klikke på en af AM ikonerne i menulinien.

> [...]
> spare nogle få sekunder ved de daglige operationer - med risiko for alle
> mulige uforudsigelige konflikter med Mac OS og øvrige udvidelser.

Ja, man skal ihvertfald teste dem godt og grundigt af - også under ekstreme
pressede opgaver for at finde ud af, om de kan klare situationen uden at lave
rav i den.

> PopChar, TypeIt4Me, FinderPop og DefaultFolder holder stadig distancen
> som de mest nyttige og mest driftsikre tilskud til MacOS.

Hm, Default Folder har ellers drillet mange, men den kan jo være blevet bedre.
Jeg har ikke prøvet den siden ver. 2.7 eller deromkring.

Men jeg kan da tilføje et par stykker, som også kører stabilt, - Alias Menu,
som der var en anden, der anbefalede istedet for Action Menus og Extensions
Strip 2.x. Dem har jeg brugt i mange år efterhånden.

Og så er der nok min 'favorit-hjælper' - OtherMenu. Det er noget af det bedste,
jeg har nogensinde haft installeret på nogen af mine computere. Selv den helt
gamle ver. 1.0 kører fabelagtig på en G3. Og den kan være et absolut godt
alternativ til Action Menus. Den har stort set samme funktionalitet som Apple
Menu-valg, men er samtidig udvidet med en hel række små extensions eller
scripts, hvad man nu skal kalde dem. Seneste ver. af OtherMenu er 2.05. Den kan
hentes her.
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=3317/OtherMenu-2.0.5.sit.bin>.
- Og jeg tør næsten garantere, at den bliver der ikke problemer med. Jeg har
foreslået James W., at han skulle udvide antallet af hierakiske led, men han
sagde, at det ville være for vanskeligt, da man så skulle ind og omdefinere
hele kodetabellen, der linker til Finder, og det ville give problemer, når det
kun er en udvidelse.

Et andet lille fikst program er 'Quit All Applications 1.0', der var/er et
freeware tool, der afslutter samtlige åbne programmer med undt. af Finder. - Et
dobbeltklik og alt er afsluttet. Har man åbne dokumenter, der ikke er gemt, så
man mulighed for at gemme, før programmet lukkes. Jeg har lagt den øverst i
Apple Menu så der er hurtig og let adgang til den, samt et kontrolliniemodul,
så et enkelt klik dér også er nok. Jeg kan ikke give en link, da den
tilsyneladende er taget helt væk fra de forskellige shareware/freeware sites,
men måske kan den stadig findes på InfoMac. QAA er noget af det første, jeg
installerer på en computer, når jeg kommer ud til en kunde, og der er endnu
ingen af dem, der har været utilfredse med det - tværtimod er den nogle, der
har brokket sig over, at de er kommet til at slette den i forbindelse med en
omformattering o.l. og gerne vil have den igen.

Så er der nogen, der vil ha' den, så skriv bare til mig off-list.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-12-01 10:55

otn skrev:

> [Et laaaangt citat af Erik Richard Sørensen efterfulgt af:]
>
> Prøv istedet AliasMenu

Gider du (og mange andre - f.eks. Ove Steen Smidt, der svarer på dit
indlæg) ikke nok klippe det væk fra citatet, som du ikke umiddelbart
svarer på?

Det er møgirriterende hver gang at skulle rulle forbi en masse
citattekst, som man kan se i det tidligere indlæg, før man når ned til
den egentlige kommentar.

Se evt. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Please.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 15-12-01 11:43

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Prøv istedet AliasMenu

Det har jeg skam kørt med i flere år, og det virker fortrinligt.

Dog [endnu?] ikke til MacOS X.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : J. C. Voss

Dato : 15-12-01 13:09

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> for nogle geniale egenskaber, programmet har. Er det noget i retning af
> Default Folder eller Finder Pop? Vil Action menu kunne konflikte med

Nu har jeg selv fået det installeret og kigget på, og jeg må også sige
at jeg var skeptisk over for hvad Action Menus kunne tilbyde som ikke
allerede kunne opnåes vha andre programmer.

Efter et ganske kort kig på det er det heller ikke det store hvis man
som jeg har installeret FinderPop og har tweaket sin Finder lidt selv.
Ydermere synes jeg der bliver alt for mange emner oppe i menubjælken,
men det er jo en smagssag, og man kan jo også personliggøre den som man
har lyst til.

Jeg har netop afinstalleret det igen, men jeg er sikker på at der nogle
der vil kunne finde det brugbart, og det fungerer i øvrigt fint sammen
med FinderPop, så længe man slår Apple Menu fra i FinderPop.