Mere fejlinformation
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-12-01 05:14

Hej

Jeg sad og tænkte på om man ikke kunne hive mere fejlinformation ud af
f.eks. exceptions uden at skulle lave try alle steder med information
omkring linjenr osv. I delphi stopper programkørslen ved exceptions og den
fortæller linjenr osv hvor fejlen skete. Er det muligt at lave det "Globalt"
i ens kode sådan at HVER gang der kommer en fejl så popper der en ekstra
messagebox frem og fortæller at de skete i linje 1854 i unit blah.pas......?
Så kunne man slå noget al'a "Debug-mode" til hvis en bruger ofte oplevede en
bestemt fejl. Hvis man midt i en lang og indviklet proceskørsel f.eks. får
devision by zero så er det ikke altid lige nemt at finde ud af hvor fejlen
rent faktisk kom fra. Kunne brugeren så vinge et felt af således at den for
eftertiden gav mere information omkring hvor fejlen skete....

Hmm, håber i forstod det, ellers må i jo spørge

MVH
Thomas

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 12-12-01 08:50

hejsa.......

du kan godt glemme alt om linjenummere......
hvis du er lidt smart laver du dine ting i komponenter..... og saa kan du faa
info om hvilken komponent der har lavet en exception......

en anden mulighed er at lave en log-fil.......hvor du skriver hvilke functioner
der kaldes......og med hvilke parametre.......
det bruger jeg meget......

en tredie mulighed er at lave en simpel 'udp-server'...som sider og lytter paa
en port...
det prog. du vil debugge sætter du en udp-client paa, og saa kan du sende debug
info via den.....
det smarte ved det er at du kan debugge fra en anden computer, som maaske
udviser en underlig opførsel........

haaber at det kan bruges......*S*

/finn

Fra : Thomas Riedel

Dato : 12-12-01 12:08

Hej Thomas

God idé. Man skal bruge MAP-filen
og den globale Application.onexception.
Det er lavet, med gratis source og det hele:
Se det på:

http://www.undu.com/Articles/010729d.html

--
Thomas Riedel, LogiHouse