outgloweffect
Fra : Martin Fæster

Dato : 11-12-01 23:09

Kan man lave en outglow-effect på tekst med html , css eller javascript?
Eksempel: knapperne i panelet til venstre på www.vaginamonologerne.dk

Martin Fæster

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-01 23:39

Martin Fæster wrote in news:NuvR7.2736$Q3.316664@news010.worldonline.dk:

> Kan man lave en outglow-effect på tekst med html , css eller javascript?
> Eksempel: knapperne i panelet til venstre på www.vaginamonologerne.dk

så vidt jeg kan se af deres kode, så er det en ganske almindelig
onmouseover-ting de har fat i. Jeg sad lige og kiggede lidt på deres
site+kode, og så landede jeg pludselig her:
http://www.vaginamonologerne.dk/images/knapper/

.... det kan du jo lege med. Hvis du vil have hjælp til at udskifte
knapperne, så er det i clientside-gruppen - så FUT på mit indlæg dertil.

FUTK dk.edb.internet.webdesign.clientside (svar ses ikke her)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Martin Fæster

Dato : 12-12-01 00:30

Det er ligemeget hvad kode de har brugt, det er ikke en filter eller css
effect men to billeder til en onmouseover, men for at øge loadning, vil jeg
lave det med css og et enkelt image under evt.

Martin Fæster

Fra : Martin F

Dato : 14-12-01 10:01

Nej jeg vil ikke have hjælp til udskiftning af knapperne, jeg spørger om man
kan lave effecten uden at lave det i photoshop.

Martin

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-12-01 11:36

"Martin F" <mafaeste@worldonline.dk> wrote in
<CdjS7.7594$z4.1008654@news000.worldonline.dk>:

>Nej jeg vil ikke have hjælp til udskiftning af knapperne, jeg spørger om
>man kan lave effecten uden at lave det i photoshop.

mit bud er "Nej" :) Jeg tvivler meget på, at du kan lave denne effekt med
CSS eller lignende. Et andet bud ville være at lave knapperne i Flash.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 14-12-01 20:59

"Martin F" <mafaeste@worldonline.dk> wrote in message
> Nej jeg vil ikke have hjælp til udskiftning af knapperne, jeg
spørger om man
> kan lave effecten uden at lave det i photoshop.

Der findes et Internet Explorer filter kaldet glow, der kan gøre
nogenlunde det du vil.
Men da det er et IE-only filter vil der ikke være nogen effekt i
Opera/NN6 osv.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/fil
ter/reference/filters/glow.asp
(linket er sikkert brækket over i to, det skal se'fø'li samles)

Ovenstående link beskriver hvordan det skal laves for IE5.5+, hvis det
også skal virke med version 5.0, skal det skrives på en anden måde
(ret irriterende at de lige bestemte sig for at ændre syntaksen..)

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
--- til dagligt farende rundt i MR2 og Celica ---

Fra : Martin F

Dato : 16-12-01 15:41

Det er den rigtige ting jeg ledte efter, Glow.
Nu vil jeg isætte denne i menuen på taastrupteater.dk , men der er en filter
i forvejen til at menuen kan scrolle. Det er dog ikke her dette filter skal
ind.
Men der er baggrundsbillede og glow lægger effekten på dette billede af den
grønne knap i stedet. Nogle ideer?

Martin Fæster

Fra : Hald

Dato : 12-01-02 04:08

Hey Martin !

.... Du har sikkert fundet en løsning på problemet og hvis ikke, kan du
jo prøve:

(Skal stå i dit stylesheet)
#Glow {width:500; height:100; font-size:20pt;
filter:glow(color=white,strength=3)}

Skal stå i dit html-dokument:
<DIV ID="Glow"> Her står den tekst du vil ha' glow på..... </DIV>

Ps. Har været inde på din side og kigge - hvordan du har får lavet din
lille "Fade-menu"....? Hald

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 05:28

Sat, 12 Jan 2002 03:08:09 GMT, skrev "Hald"
<Hald.news@kandu.dk>:

>... Du har sikkert fundet en løsning på problemet og hvis ikke, kan du
>jo prøve:

Hej Martin, jeg kan ikke se et af dine svar (bruger Sv: i svar?).

Er det på links, du vil have effekten, så kan du evt. se på
forsiden af min hjemmeside ved Kan du lide spam?

Jeg ved ikke, om det virker i IE 5.0, men det virker i IE 5.5 og
nyere.
--
med venlig hilsen
Knud