Scanplan ejendomme i UK
Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-12-01 22:59

Hej

Er der nogle her der har erfaring med Scanplan og deres udlejning af
ejendomme i UK ?

Jeg overvejer at gå ind i et projekt, men savner lidt feedback fra andre der
har overvejet eller prøvet hos Scanplan eller tilsvarende firma.

www.scanplan.as

På forhånd tak

MK

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 12-12-01 09:48

Michael Kristensen wrote:

> Hej
>
> Er der nogle her der har erfaring med Scanplan og deres udlejning af
> ejendomme i UK ?

Jeg har ingen erfaring med Scanplan eller andre anpartsudbydere - dog
har jeg lidt erfaring med det Engelske ejendomsmarked

Rent personligt ville jeg ikke gøre det lige nu: Det Engelske
ejendomsmarked er meget volatilt og i øjeblikket befinder det sig på et
højt niveau.

Sidste gang markedet faldt i 1992-1995 faldt priserne med mellem 20 og
60% - en "tommelfinger" for markedet er lånebetingelserne for boliglån.

I dårlige tider, lige efter et krak, hvor det er mest attraktivt at købe
kan man typisk låne 80% af ejendomsværdien, dog max. 4x
hustandsindkomsten - på toppen af markedet i 1990 kunne man låne 120% og
6x indkomst, en ganske seriøs gearing.

Jeg ved ikke hvad de er oppe på nu, meen Halifax elle Natwest burde være
på nettet, hvis de er meget over 90% boliglån ville jeg blive bekymret.

Så længe renten forbliver lav, "holder den", men i det lange løb vil den
dårlige verdensøkonomi ramme ejendomsmarkedet - typisk 2 år efter en
nedtur på aktiemarkedet.

De andre risici er selvfølgelig at andre anpartsejere trækker sig ud,
hvilket betyder at de resterende skal betale mere, pundet kan falde
væsentligt (men hvis gælden i projektet også er i pund er det sikkert
ligemeget over en lang periode - en stigning er værre) og det er
komplekse investeringer med betydeligt skatteindhold, hvilket altid har
en risiko i form af hvordan skattefar fortolker projektet.

Der sker vel ikke noget ved at vente lidt

De her projekter har det jo med at dukke op til nytår, når prisen for
"velfærden" skal betales, - hvis det er en forretningsmæssig sund
investering kunne man vel begynde på et vilkårligt tidspunkt.

Fra : Jacob

Dato : 12-12-01 12:23

Prøv at læse denne debat http://www.spekulant.dk/forum/?id=640

--
Jacob

Fra : Anders Mork

Dato : 12-12-01 13:51

> Prøv at læse denne debat http://www.spekulant.dk/forum/?id=640

Det var vist http://www.spekulant.dk/forum/?id=599 der var der hvor traaden
startede.

../Anders

Fra : Jacob

Dato : 12-12-01 15:18

"Anders Mork" <a.mork@eidosnet.co.uk> skrev i en meddelelse

> Det var vist http://www.spekulant.dk/forum/?id=599 der var der hvor
traaden
> startede.
>
> ./Anders

Det må være en julenisse der har været på spil

--
Jacob