Klasseregler for RR i menneskesprog
Fra : Poul B-H

Dato : 11-12-01 20:32

Findes der en kort gennemgang af de forskellige RR klasser her i DK ?

Min printer løb tør før jeg fik printet DMUs 74 !! sider ud.

Jeg er mest interesseret i at finde ud af hvor jeg kan køre min ikke
standard NSR250. Er det kun rookie klassen ?
Er de så vilde som Michael siger ?

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-12-01 20:54

On Tue, 11 Dec 2001 20:31:34 +0100, "Poul B-H"
<pbekkerh@post6.tele.dk> wrote:

>Findes der en kort gennemgang af de forskellige RR klasser her i DK ?

Ja en meget kort her :

http://www.dmusport.dk/roadrace/Info%20RR/OMRR.htm

Og ellers er det på side 25 og 26 i reglementet

>Jeg er mest interesseret i at finde ud af hvor jeg kan køre min ikke
>standard NSR250. Er det kun rookie klassen ?

Nej ikke kun,der er også entusiast klassen,kunne være værd at
prøve,men det er også lidt en broget klasse.

Teoretisk også 250-racer men det er vist ikke nogen god ide

>Er de så vilde som Michael siger ?

Okay-okay måske lidt overdrevent,men klassen er meget ujævn,da alt
muligt forskelligt er samlet her,du vil finde mentaliteten _noget_
anderledes end til TD....det er jo ræs det her.

-M

Fra : james

Dato : 11-12-01 21:04

Findes der ikke en klasse for ældre MCer...."The lost decade" eller
lignende? Jeg har nemlig 2 maskiner fra 70erne, det kunne være spændende
at race....

-james

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-12-01 21:34

On Tue, 11 Dec 2001 21:03:55 +0100, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>Findes der ikke en klasse for ældre MCer...."The lost decade" eller
>lignende? Jeg har nemlig 2 maskiner fra 70erne

Jow da - Classic race for maskiner før 1973

>, det kunne være spændende at race....

Det er det også....

-M

Fra : uffe.j

Dato : 12-12-01 17:19

Hvor finder man specifikt noget om nedenstående?
:o} Uffe

Fra : james

Dato : 13-12-01 09:37

> Jow da - Classic race for maskiner før 1973

FØR 1973? CB'en ER fra 1973...

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 11:58

On Thu, 13 Dec 2001 09:37:18 +0100, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>FØR 1973? CB'en ER fra 1973...

Rolig nu,der sker en masse i Classic race for tiden.Jeg slog op i
RR-reglementet og der stod de 1973 (måske en fejl -dunno),men med lidt
research på emnet så skulle der faktisk være kommet en ny klasse til
(Forgotten era) for maskiner helt op til 1979 eller noget i den
stil.Nu er det imidlertid sådan at herhjemme køres der vist kun et
stævne om året i klassen,på Vandel,og det meste foregår vist nok i
Sverige,men det er jo ikke meget anderledes end for os andre....mere
info her da jeg personlig ikke ved ret meget om de utallige
klasseopdelninger eller C-race i al almindelighed :

http://www.mchk-racing.org/

-M

Fra : Rune Larsen

Dato : 12-12-01 12:28

Poul B-H wrote:

> Min printer løb tør før jeg fik printet DMUs 74 !! sider ud.

Fint, det er nemlig noget crap det meste i det reglement. Det beskriver
hvor meget forskærmen må være bøjet og allemulige andre åndsvage detaljer.
Spild af tid at sætte sig in i det, IMO.

> Jeg er mest interesseret i at finde ud af hvor jeg kan køre min ikke
> standard NSR250. Er det kun rookie klassen ?
> Er de så vilde som Michael siger ?

Michael er en tøsedreng, det kan sagtens lade sig gøre at køre med uden at
det bliver vildt og uforsvarligt. Men forvent noget susen for ørerne de
første par gange. Nogen af dem kører temmeligt stærkt.

--
/Rune

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-12-01 12:45

On Wed, 12 Dec 2001 12:28:15 +0100, Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Fint, det er nemlig noget crap det meste i det reglement. Det beskriver
>hvor meget forskærmen må være bøjet og allemulige andre åndsvage detaljer.
>Spild af tid at sætte sig in i det, IMO.

Enig,men dog alliwl nødvendigt hvis man vil have licensen, nogle af
spørgsmålene til licensprøven er jo omtrent lige så åndsvage
...meeen jeg kunne dog nøjes med at skimme reglerne igennem en
times tid før prøven ..

>Michael er en tøsedreng

Jeg pisser i din tank og pifter dine hjul ...

>, det kan sagtens lade sig gøre at køre med uden at
>det bliver vildt og uforsvarligt.

Ja-ja men altså de kører stadig mere tæt på og en nybegynder kan godt
føle sig lidt presset i forhold til std. klassen,Rookie II er endnu
værre,du ved jo selv at der var flere (ikke mig) der brokkede sig over
netop det til forårets licenskursus (det jeg ikke var med på)....men
det er jo kun er vanesag,man skal bare lige indstille sig på at sådan
er det,så er det bare ud over stepperne...

> Men forvent noget susen for ørerne de
>første par gange. Nogen af dem kører temmeligt stærkt.

Sludder )

-M

Fra : Tomas Linnet

Dato : 12-12-01 18:17

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> [...]
> det er jo kun er vanesag,man skal bare lige indstille sig på at sådan
> er det,så er det bare ud over stepperne...

Ikke enig, i std. 250 kan man være sikker på at man bliver overhalet i
svingene hvor en anden b-kører på en 250 racer sikkert vil udnytte sine 20
hk extra.

> Sludder )
>
> -M

Hilsen Tomas
#89 RS250

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 12:19

On Wed, 12 Dec 2001 18:17:02 +0100, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>Ikke enig, i std. 250 kan man være sikker på at man bliver overhalet i
>svingene hvor en anden b-kører på en 250 racer sikkert vil udnytte sine 20
>hk extra.

Nej Tomas men nu _er_ der jo også en hel masse andet end 250-racer
maskiner med i Rookie I,de giver sjældent nogle problemer ),det er
vel mere at det er en ujævn klasse hvor nogle maskiner er hurtigst i
svingene andre ligeud.Personlig foretrækker jeg klart 250 std. hvor
kørslen er mere ren og materiellet nogenlunde jævnbyrdigt over hele
banen,men bestemt ikke langsommere af den grund.Jeg kender da mindst
en kører som godt kunne køre i 250 std. men som ikke skulle nyde noget
der, fordi han ville få smæk af stort set alle andre på hans 400
4T,hvorfor han kun kører Rookie 1 )

-M

Fra : Armand

Dato : 13-12-01 17:00

Tomas Linnet <tomasane@orangenet.dk> skrev i en

> Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
> Ikke enig, i std. 250 kan man være sikker på at man bliver overhalet i
> svingene hvor en anden b-kører på en 250 racer sikkert vil udnytte
> sine 20 hk extra.

Da far her var debutant, kørte 600'erne med i "Lille Debutant" -klassen!
Sidenhen rykkedes de op i "den store" (hvortil de også klart hørte
hjemme, eftersom at de dér gav Gix'er 7½'erne klø!); men jeg overlevede
da at RGV'en blev ædt med fynd og klem indimellem!
Egentlig er Rookie-klasserne jo et sted hvor man skal prøve at race,
endsamt udvikle sig udi kunsten, og det gør man jo ikke hvis man ikke
oplever at blive kantet bagfra med mellemrum :-/

En trøst kan være, at i "Rookie" er der klart forskel på materiellet;
imens der klart er forskel på piloterne i A-klasserne - Forestil dig/jer
at rykke op i
superbike efter et år på en pumpet 7½'er, og dermed blive sluppet løs
med Rene Prang m.fl. =
Personligt var jeg aldrig blevet ædt så hurtigt og tæt, som efter at jeg
rykkede op som A-kører i "superstreeet" (=daværende "Std. 400"), hvor
Finn Villadsen og Arne Loklindt herskede!

--
Armand

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-12-01 18:12

On Thu, 13 Dec 2001 17:00:18 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>En trøst kan være, at i "Rookie" er der klart forskel på materiellet;
>imens der klart er forskel på piloterne i A-klasserne

A -kørere er næsten aldrig noget problem,de har styr på sagerne og
kører rent,næh det er andre B-kørere der er problemet og har faktisk
ikke så meget med deres tempo at gøre

-M

Fra : james

Dato : 13-12-01 09:36

> Ja-ja men altså de kører stadig mere tæt på og en nybegynder kan godt
> føle sig lidt presset i forhold til std.

Da er jeg nok i god træning....var på MC tur i Italien til sommer.....