Magtmisbrug hos danske domstole ?
Fra : Frihedskæmperen

Dato : 11-12-01 17:33

Goddag

Jeg har oplevet magtmisbrug og sagsfusk hos Landsretten. (ikke mærkeligt når
sagsøgte er en af magthaverforbryderne selv).
Det sker ved at de konstruerer breve om indkaldelse til retsmøde - men de
poster aldrig brevene. De tages formentlig med forbryderen hjem(dommeren
eller en retsacessor) og puttes i brændeovnen. I brevet skulle være indkaldt
til forberedende retsmøde. Sagsøger aner ingenting om forbrydelsen før der
modtages en kopi af retsbogen. Denne modtages efter 14 dages kærefristen, da
der blev afsagt en udeblivelsesdom. Derved får sagsøger ikke behandlet sin
anlagte sag og sagsøger kan heller ikke kære. Denne form for organiseret
kriminalitet begået af domstolene, har min ven været udsat for nu 2 gange.
Mit spørgsmål er nu om man kan stille noget juridisk op indenfor
demokratiets spilleregler, eller man skal takle dem som de forbrydere de nu
engang er, og sende tæskeholdet ?

Ovenstående er aldeles uacceptabelt i et samfund der hævdes at pleje
retssikkerheden. Er der andre her der kan nikke genkendende til Landsretten
som en lovløs forbryderhule ?

Med hilsener fra Gitte

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-12-01 17:46

Frihedskæmperen wrote:

>Ovenstående er aldeles uacceptabelt i et samfund der hævdes at pleje
>retssikkerheden. Er der andre her der kan nikke genkendende til Landsretten
>som en lovløs forbryderhule ?

Du er da utroligt irriterende at læse.

FUT!

/Christian Andersen

Fra : Frihedskæmperen

Dato : 11-12-01 17:51

> /Christian Andersen

Ahaaaah, endnu en af forbryderne
Gid din røv må klø og dine arme blive revet af

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-12-01 18:02

Frihedskæmperen wrote:

>Ahaaaah, endnu en af forbryderne

Hvad snakker du om?

>Gid din røv må klø og dine arme blive revet af

Begge dele på een gang, eller vil det ene følge af det andet?

Fra : Tommi Nielsen

Dato : 11-12-01 18:07

Indtil nu har denne NG faktisk været saglig og seriøs....

Hvis du nu fandt en anden NG at irritere, tror jeg mange af os ville blive
MEGET tilfredse !

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-12-01 18:56

In article <3c163da0$0$7876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tommi Nielsen wrote:
> Indtil nu har denne NG faktisk været saglig og seriøs....
>
> Hvis du nu fandt en anden NG at irritere, tror jeg mange af os ville blive
> MEGET tilfredse !

Det er en trold. En person der skriver et indlæg med et kontroversielt
emne, som får en masse mennesker til at svare og spilde deres tid. Jo
længere den kører jo bedre. Specielt hvis det kan flyttes imellem
flere forskellige grupper.

Ignorer den slags.

JonB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-01 23:43

On Tue, 11 Dec 2001 17:32:50 +0100,
> [...]
> til forberedende retsmøde. Sagsøger aner ingenting om forbrydelsen før der

Er forsendelserne efterlyst hos Post Danmark ? De ansætter ind imellem
nogle dovne autonome postuddelere, som hellere lejer en garage til
lagring af al posten fremfor at lade uddelingen af posten frarøve ham
de begrænsninger i den personlige frihed som et arbejde nu engang er.

> Mit spørgsmål er nu om man kan stille noget juridisk op indenfor
> demokratiets spilleregler, eller man skal takle dem som de forbrydere de nu
> engang er, og sende tæskeholdet ?

Ja. I kan efterlyse forsendelserne. Det er muligt posten har en god
hukommelse, og kan vidne at han aldrig har afleveret brevene.

> Ovenstående er aldeles uacceptabelt i et samfund der hævdes at pleje
> retssikkerheden. Er der andre her der kan nikke genkendende til Landsretten
> som en lovløs forbryderhule ?

Næh. Ikke udover de problemer der opstår i forbindelse med logebrødres
sager mod hinanden. Derfor bliver der vist ikke længere udnævnt
højesteretsdommere der er medlem af samme loge som Poul Nyrup etc.