rejse rundt i usa med bil!
Fra : Kim

Dato : 11-12-01 16:26

Hejsa.
Min kæreste og jeg har længe snakket om at ville rejse til USA 1mdr eller
meres tid, og så købe eller leje en bil og kører rundt og opleve USA.
Er der nogen som har nogle gode sider, med hvad der bedst kan betale sig, at
leje eller købe en bil (sælge den igen), en side med kort og afstand fra øst
til vest og alt hvad men ellers behøver at vide for at få sådan en tur til
at gå godt?
Nogen som har prøvet samme tur før, må meget gerne henvende sig, og fortælle
hvordan nettop de gjorde det, og hvad deres effaringer er med det!

Mvh. Kim
www.odds_forslag.subnet.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-12-01 20:03

Hej.

www.Rejsebeskrivelser.dk finder du faktisk en masse spændende
rejsebeskrivelser, som netop er om det at rejse rundt i USA med bil.

Prøv evt. disse links eller find selv flere på sitet.

http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=1594 : Denne hjemmeside
omhandler rejsen der via en lejet bil tager Jer til spændende destinationer
på USA's vestkyst.

http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=542 : Den store
USA-rundrejse: 2 biler, 3 uger, 13.000 km gennem 20 stater

Bedste ønsker om en god tur !

Kim

www.Rejsebeskrivelser.dk støtter Julemærkesagen

---

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 11-12-01 23:59

Hej.

Vi har rejst en del i USA, og har også kørt tværs over.
Af en eller anden grund synes de fleste at ville køre fra øst med vest, men
det kan absolut bedst betale sig at leje bilen på vestkysten - her er det
efter vores erfaring billigst.

Vi synes det er bedst at leje. På denne måde får i den bedste bil - dvs også
den sikreste - og mest driftsikre, hvilket er vigtigt når man skal køre så
langt. Bl.a blev vi af de lokale frarådet at køre flere steder, hvis vi ikke
havde en ordentlig bil med bl.a. ordentlig airconditioning - dette gjalt
f.eks. Death Valley og turene ved Salt Lake. Da vi havde klaret turene, var
vi sikre på, det havde været en særdeles ubehagelig oplevelse, hvis bilen
var gået i stykker.
Husk forresten at bede om TO nøgler, når I lejer bil. Vi har prøvet at have
låst os ude af en lejet bil. Desværre var vi for ærlige - vi fik at vide
mellem linierne, at vi faktisk skulle have slået ruden ind, og sagt det var
et indbrud. Så meget for den danske ærlighed - den var dyr.

Køb et MacNally kort, hvis I kan få et I Danmark - det et excelent at køre
efter og har alle stater med.
VH fra Birgitte

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 12-12-01 17:24

> Køb et MacNally kort, hvis I kan få et I Danmark - det et excelent at køre
> efter og har alle stater med.
> VH fra Birgitte

Hvis du er medlem af FDM, har AAA i USA nogle meget gode gratis kort over de
enkelte stater.

VH

Kennet

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 12-12-01 20:12

Vi var i Californien, Arizona og mange andre steder. Et vildt skønt land
naturmæssigt. Men som Birgitte skriver...... HUSK AT FÅ TOOOOO nøgler hvis i
lejer bil.
Vi lejede en skøn helt ny bil i Frisco for en måned med alt men bare en
nøgle. Tiltrods for automatgear , aircondasion, spetcontroel og ikke at
forglemme alarmer i bilen hvis vi ikke havde fjernet nøglen fra starteren så
gik det allivel galt i en nationalpark. Men venlige mennesker hjalp os med
en "SLIM STING" så vi slap uden knuste ruder.
MVH
Kurt
Birgitte Abkjær <paogba@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c168f88$0$77401$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...