Skærme
Fijala 3554
Hvad skal jeg købe brugt?
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 11-12-01 12:26

Hvad skal jeg købe brugt?

Jeg har fået følgende interessante tilbud:

Fujitsu dig. 17" Model E 178
Fra december 1999 fejlfrit fremstår som ny
kr 950,- det svar til under ½ pris

AOC 7Glr Spectrum
ca 3 år gammel
800,-

IBM 17" skærm , som funger fint.Pris er 600kr

Det eneste jeg kender til nogen af disse skærme er AOCen kender jeg kun som
billigmærke, og uden dog at vide noget konkret om skærmen synes jeg 800
lyder for dyrt, når man kan købe dem fra ny for ca. 2000 kr.

IBM'en ved jeg ikke mere om end det her oplyste, men er et mærke jeg lige
umiddelbart har tillid til.

Fujitsuen kender jeg heller ikke noget til, men den model der hedder X178
ser fin ud og prisen ligger fra ny omkr. 2500.

Er der nogen der kan råde mig til hvilket køb der bedst kan svare sig, jeg
vil helst ikke købe katten i sækken.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

35mm@film.dk / ICQ#: 75303075
SNART: se mit galleri på www.35mmfilm.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-12-01 13:06

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev

> Hvad skal jeg købe brugt?

Spørgsmålet er snarere om du overhovedet skal købe brugt. Husk, at der på
selv de billigste 17" skærme er 3 års garanti - det får du ikke på en
brugt skærm, og sandsynligheden for at én af de tre nævnte mærker vil stå
af inden for denne tidshorisont, vil jeg vurdere som rimelig høj.

AOC er som du skriver kendt for at være et billigt mærke, og er som du
skriver urimelig dyr.

IBM laver ikke selv deres skærme, men får dem produceret på licens, så
dér ved du aldrig helt hvad du får. Man må dog forvente, at de stiller
visse krav til kvaliteten, men når du ikke kender alderen på skærmen,
ville jeg holde mig fra den.

Fujitsu-skærmen er ligesom IBM en licensproduktion, men her kender du i
det mindste alderen. Spørgsmålet er bare om ikke 950 kroner er for dyrt
for en to år gammel skærm, som tilsyneladende ikke har de bedste
specifikationer (1280*1024 @ 60Hz)

Tja... det var bare min mening

mvh
Peter

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 13-12-01 23:48

Jeg ville kigge på en 17" til ca. 2000,- fx. AOC. Evt. en billig-mærke 19"
til ca. det samme. Jeg har købt en 19" for 2000,- i Aldi af mærket Medion.
Den kører ret godt. Jeg tror Computer City har én til 1999,-. Hvis du vil
have en GOD skærm, skal du op i fx. LG, Samsung, Sony eller Hansol til
3000,- og op!