Position af markør
Fra : René Jensen

Dato : 11-12-01 01:38

Hey,

Fra de gamle dage i Turbo Pascal, kunne man flytte rundt på markøren
vha. GotoXY() proceduren ... jeg står sådan set og er i gang med at
udvikle en console-app, hvor jeg skal flytte markøren, men hvad er det
lige den procedure/funktion hedder? -Eller er den simpelhend strippet
fra Delphi 6?

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Nikolaj

Dato : 11-12-01 13:41

Hej René!

> Fra de gamle dage i Turbo Pascal, kunne man flytte rundt på markøren
> vha. GotoXY() proceduren ...
Det kan man stadig - hvis man vel og mærke har hentet Zieglersoft's win32crt fra:
http://www.zieglersoft.dk/showthispage.asp?sprog=dk&page=wincrt

Mvh
Nikolaj
http://www.mikroklubben.adsl.dk/~nikse (Open source delphi)

Fra : P.L.

Dato : 11-12-01 15:46

Hej Rene

Brug blot SetCursorPos(TPoint);

PL

René Jensen <rene.jensen@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C15556C.FCABEA5@adslhome.dk...

Fra : PL

Dato : 11-12-01 22:58

Hej Rene

Brug blot SetCursorPos(X); // X:TPoint

PL

Fra : René Jensen

Dato : 12-12-01 00:42

PL wrote:
> Brug blot SetCursorPos(X); // X:TPoint

Nope ... som jeg skrev i mit indlæg, så skal jeg flytte markøren i en
console-app, og den funktion du henviser til flytter muse-markøren og
*IKKE* tekst-markøren under CLI-mode.