AFG. på RF 600 ???
Fra : mc

Dato : 11-12-01 00:36

Naturligvis et dumt spgsml. da det sikkert er stillet før ! men hvad er ca
afg. på en RF600 fra 1993 med ca 30.000 på uret ??

Hvordan er det nu med den her formel så man kan beregne ca afg. ?? nået med
60 % af købs prisen el. ??

mvh
steen

Fra : Jan Petersen

Dato : 11-12-01 10:44

> [...]
> afg. på en RF600 fra 1993 med ca 30.000 på uret ??
>
> Hvordan er det nu med den her formel så man kan beregne ca afg. ?? nået

Du kan kun få et helt nøjagtigt svar ved at indsende en forespørgsel på
depositum (kraver org. registreringsattest) til T&S.

Og en unøjagtig ved at finde udsalgsprisen på en tilsvarende herhjemme (ud
fraet kig i mc-basen vil jeg vurdere ca. 60.000). 2/3 af dette beløb er
afgiften - ca. 40.000 kr.

Men som sagt behæftet med stor usikkerhed!

Mvh Jan Petersen
VFR

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 18:56

mc <motorcykelxx@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> er ca afg. på en RF600 fra 1993 med ca 30.000 på uret ??
> Hvordan er det nu med den her formel så man kan beregne ca afg. ??

Det er ikke en decidere formel á 100% garanti - Den får du kun ved at
forespørge skriftligt ved T&S vedlagt kopi af reg.attesten for
pågældende køretøj (og så er dét alligevel kun et depositum som sidenhen
vurderes (oftest) ned ved en fremstilling for T&S' fagfolk!!)
Til en estimering rækker de 60% derimod fint - Skal man skimme
udenlandske annoncer igennem er 1/3 af dk-prislejet i indkøbspris (=>66%
afgift!) dog et fornuftigt og let beregneligt tal at sigte efter for at
kunne holde
fortjeneste hjemme (og det er jo dét det drejer sig om, ikke?)!

--
Armand.