Energi i Cola pr. 100g
Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 10-12-01 23:21

Et lille spørgsmål:

Hvor meget energi er der egentlig i Cola? De skriver det jo sjovt nok ikke
på flaskerne, og det har været umuligt for mig at finde et tal på nettet
eller i div. kalorietabeller. Jeg *har* ledt, men sikkert de forkerte
steder... eller også er det en KÆMPEMÆSSIG INTERNATIONAL KONSPIRATION FRA
COCA-COLA-CORP. OG RUMVÆSENERNES SIDE DER HOLDER OS FRA AT VIDE DET!!!!
<X-files-tema> Hjælp mig med at finde sandheden, derude </X-files-tema> . :)

På forhånd tak
Anders S. Johansen

Fra : LazyA

Dato : 11-12-01 01:22

"Anders Sewerin Johansen" <home@dduck.dk>

> Hvor meget energi er der egentlig i Cola?

Jeg læste engang på en etiket, at der var 50 kcal pr. 100 gram. Kan ikke
huske hvilken cola.

Mvh.

Anders Hagstrøm

Fra : LazyA

Dato : 11-12-01 01:36

LazyA" <anders@woah.dk> skrev

> 50 kcal pr. 100 gram.

Ved søgning forskellige steder på internettet bliver svaret mellem 40 og 44
kcal pr. 100 gram.
Gad vide om du har ret i, at ingen vil ud med det rigtige svar?

Anders

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 11-12-01 01:53

> Ved søgning forskellige steder på internettet bliver svaret mellem 40 og
44
> kcal pr. 100 gram.

<Roder i køleskabet>
Til sammenligning har grapejuice 40kcal/100g og skummetmælk 35kcal/100g. Det
er således rimeligt at sige at i slankesammenhæng er frugtjuice lige så
"farligt" som cola, ville jeg mene. Skummetmælk er til sammenligning ca. 10%
mindre energifyldt.

> Gad vide om du har ret i, at ingen vil ud med det rigtige svar?

Hæh :) Man har jo lov at FANTAsere :D

Anders

Fra : LazyA

Dato : 11-12-01 15:05

> [...]

Det
> er således rimeligt at sige at i slankesammenhæng er frugtjuice lige så

Det vil jeg så ikke give dig ret i. Gennem frugtjuice og mælk har man
mulighed for at give kroppen nogle af de ting, den ellers får for lidt af i
en kur. Cola indeholder ingen proteiner og vitaminer.

Men skal man, så skal man. Og hvis en cola kan stille sliktrangen er det
bedre end at spise hele køleskabet, for til sidst at finde ud af, det var
cola man manglede.

Anders Hagstrøm

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 11-12-01 18:07

"LazyA" <anders@woah.dk> wrote in message news:9v53oa$ank$1@sunsite.dk...
> Det vil jeg så ikke give dig ret i. Gennem frugtjuice og mælk har man
> mulighed for at give kroppen nogle af de ting, den ellers får for lidt af
> en kur. Cola indeholder ingen proteiner og vitaminer.

Yeah yeah yeah... men det er nu marginalt mht. vitaminerne, og dem får man
vel alligevel gennem sin vitaminpille, som man selvfølgelig for en
sikkerheds skyld sørger for at spise, når man nu lægger sin kost om. Hvad
gælder proteinerne var der ikke nogen i appelsin- og grape-juice, sidst jeg
kiggede. Citerer fra min handy grape-juice: Protein 0-1g/100g,
energifordeling 0%.

> Men skal man, så skal man. Og hvis en cola kan stille sliktrangen er det
> bedre end at spise hele køleskabet, for til sidst at finde ud af, det var
> cola man manglede.

Enig.

Anders

Fra : LazyA

Dato : 11-12-01 21:55

"Anders Sewerin Johansen" <home@dduck.dk> skrev

> Yeah yeah yeah... men det er nu marginalt mht. vitaminerne, og dem får man
> vel alligevel gennem sin vitaminpille, som man selvfølgelig for en
> sikkerheds skyld sørger for at spise, når man nu lægger sin kost om.

Marginalt eller ej. Kroppen er nok gladere for en kop juice end en kop cola.
Jeg bryder mig desuden ikke om vitaminpiller. Vil hellere have vitaminerne
"naturligt".

> gælder proteinerne var der ikke nogen i appelsin- og grape-juice, sidst
jeg
> kiggede. Citerer fra min handy grape-juice: Protein 0-1g/100g,
> energifordeling 0%.

Jeps, det var nu også mælken jeg tænkte på. Selv i skummetmælk er der ganske
mange proteiner.

Anders Hagstrøm

Fra : junior

Dato : 13-12-01 22:59

"Anders Sewerin Johansen" <home@dduck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> COCA-COLA-CORP. OG RUMVÆSENERNES SIDE DER HOLDER OS FRA AT VIDE DET!!!!
> <X-files-tema> Hjælp mig med at finde sandheden, derude </X-files-tema> .
:)

> På forhånd tak
> Anders S. Johansen

Hej

Pepsi light indeholder følgende:

pr. 100 ml
0.8kj (0.2 kcal)
0 g fedt
0 g sukker

jeg tror sq ikke det passer for det smager godt :)

MVH
Junior

Fra : Christina K

Dato : 08-01-02 12:03

> [...]
> 0 g fedt
> 0 g sukker
>
> jeg tror sq ikke det passer for det smager godt :)

Hejsa

Nu har det været den diskution om hvad coladrikkere skal gå over til,
men er det ikke ok at drikke Pepsi light, hvis man trænger? Jeg vil
gerne have at vide hvis det er forkert? Da jeg så skal til at holde op

Mvh
Christina