Drikkelse
Fra : Niels Henriksen

Dato : 10-12-01 22:56

Jeg er en IT-nørd med dertilhørende colaforbrug. Jeg har besluttet mig for
at det skal være andet, for den 1½ liter om dagen kan godt mærkes.

Men hvad skal man så drikke? Jeg har prøvet appelsinjuice og æblejuice og
det kan jeg godt li....Men er det sundt nok`

--
Niels

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 10-12-01 23:18

> Men hvad skal man så drikke? Jeg har prøvet appelsinjuice og æblejuice og
> det kan jeg godt li....Men er det sundt nok`

Sundt? Ja.

Slankende? Nej.

Check hvor meget energi juice, sødmælk osv. indeholder pr. 100 gram (ja, det
er en sølle deciliter). Sammenlig med, hvor meget energi et fuldvoksent
menneske har brug for pr. dag.

Konklusion: Vand er ikke en helt dårlig ting!

Selv fik jeg choket, da jeg i starten af min livsstilsomlægning købte mig en
halv liter appelsin/gulerod juice til at skylle efter med, da jeg havde
været ude og svømme en times tid. Stor var min overraskelse da jeg kiggede
på etiketten, og konstaterede jeg lige havde drukket et velvoksent måltid,
sådan rent energimæssigt. Hvis det så bare mættede... men det gør det ikke
;)

Jeg er selv "IT-Nørd" (i hvert fald efter omverdens mening), og min løsning
har været at gå over til kaffe, skummetmælk og vand, samt at have en skål
æbler i nærheden, så jeg ikke bliver fristet til en tur i automaten efter en
Bounty eller en Snickers. Det har sparet mig for mange unødvendige kalorier.

Kaffe er i parentes bemærket kun en god ting fordi det ikke indeholder
kalorier, men alligevel giver det "kick" man forventer fra colaen - koffein
i kaffe har ikke nogen påvist effekt på fedtforbrændingen, i modsætning til
koffein i ren form (koffeinpiller, som bestanddel af farmaka såsom "Letigen"
etc.), som i øvrigt har mere eller mindre alvorlige bivirkninger for mange
brugere (så hold dig endelig fra det). Sukker-delen af kicket får man
hurtigere og bedre gennem frugt end gennem raffineret sukker.

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen

Fra : Katjastrofen

Dato : 10-12-01 23:54

Det lyder måske lidt dumt det her, men jeg brugte juice som springbræt til
at drikke vand..

Cola, er jo en skøn drik, der er ikke noget der renser halsen mere.. og man
føler sig hel ren indvendig efter en tår.. dette savnede jeg meget, og hver
gang jeg prøvede at stoppe med colaen, gik der kun en dag eller to, og jeg
havde købt cola igen..

Så fik kæresten mig til at drikke juice.. og jeg inden længe var jeg vant
til at drikke det i stedet, og det er meget nemmere at så gå over til vand
derfra :)

nu er jeg så røget på saftvognen.. sportsaft holder hårdt!!

katjastrofen

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 11-12-01 00:22

> [...]
hver
> gang jeg prøvede at stoppe med colaen, gik der kun en dag eller to, og jeg

Tjah. Det var så det jeg angreb på tre fronter:
* Væde fra vand
* Koffein fra kaffe
* Sukker fra frugt

Der er jo mange måder at manipulere ens egen krop på. Nedtrapning er en
måde - den brugte du så - og jeg valgte i stedet at fjerne den positive
forstærkning, ved at give kroppen hvad den krævede på forhånd, sådan lidt
nikotin-tyggegummi-agtigt. YMMV!

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen

Fra : Jan Skov Christensen

Dato : 11-12-01 00:41

> [...]
>
> Men hvad skal man så drikke? Jeg har prøvet appelsinjuice og æblejuice og
> det kan jeg godt li....Men er det sundt nok`

Jeg blander nogle gange dansk vand med appelsin juice, 2/3 dele dansk vand
og 1/3 del juice. Det giver en dejlig frisk smag, og er - forholdsvis -
sundt...

Mvh
Jan
www.jsc.dk/kennel-grejsdalen - opdræt af Golden Retrievere

Fra : Karen Raarup

Dato : 19-12-01 13:56

Ja, som gammel colaman kan jeg kun sige : Danskvand!
Jeg savnede "suset fra bruset" allermest - og nu kværner jeg et par store
flasker af den billigste danskvand fra Netto hver dag. Og man bliver
ovenikøbet nærmest afhængig af det

Karen