X: Skifte program der åbner PDF'er
Fra : MacMan

Dato : 10-12-01 22:34

Hej,

Som standard åbnes PDF'er i X (hos mig i hvert fald) i Apples primitive
Preview program. Hvor kan man ændre associationen så det bliver Acrobat der
åbner dem som standard?

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-01 22:55

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Som standard åbnes PDF'er i X (hos mig i hvert fald) i Apples primitive
> Preview program. Hvor kan man ændre associationen så det bliver Acrobat der
> åbner dem som standard?

æble + I -> Open with Application (pop-op menu)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-12-01 11:52

> [...]

> Preview program. Hvor kan man ændre associationen så det bliver Acrobat der

Ja Preview er ikke nogen "killer app." Bl.a. åbner den PDF filer så man
kan se hele siden på én gang hvilket gør siden næsten umuæig at læse.
Man kan jo så zoome ind, men vinduet tilpasser sig ikke automatisk.
Findes der en smart måde at gøre dette i et hug? Hvis ikke tror jeg også
at jeg skifter til AcrobatReader selvom jeg gerne vil bruge så mange
"indbygget" programmer som muligt.

/Martin