Brænder problemer
Fra : Per Madsen

Dato : 10-12-01 21:04

Jeg har købt en Iomega CD-R/CD-RW brænder (usb) der blev leveret med
Toast 4.0.1.1. Indtil igår fungerede den fint, men nu melder Toast
pludseligt, at den ikke kan finde brænderen. Ifølge dokumentationen
understøtter Toast 4.0.1.1 min brænder, og da den jo har virket, er det
vist ikke problemet.
Problemet er sandsynligvis påstået efter maskinen "frøs" med fejl -10 og
bombe og al pivtøjet. Jeg blev nød til at hive stikket ud af maskinen.
Jeg har efterfølgende geninstalleret Toast, tjekket kabler osv., men
uden resultat. Nogen gode råd?!
Kan det være noget med Authoring support-filerne i udvidelsesmappen.
Conflict Catcher lokaliserede to identiske filer (forskellige
versioner), og jeg smed derfor den ældste ud.

Tak for hjælpen...

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 10-12-01 21:15

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

Glemte at skrive, at der i udvidelsesmappens "Authoring support files",
ikke ligger noget til Iomega.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-12-01 21:47

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> Glemte at skrive, at der i udvidelsesmappens "Authoring support files",
> ikke ligger noget til Iomega.

Nå er Albanis julebryg kommet på gaen ???? )) Jeg synes du har gnøf
igen ?!

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 10-12-01 23:04

> Nå er Albanis julebryg kommet på gaen ???? )) Jeg synes du har gnøf
> igen ?!

Jeg nægter at tro/erkende, at det er umådeholdent indtagelse af vor
fantastiske lokale Blålys, der er skyld i gnøffen.
Jeg har haft meget "gnøf" i et stykke til, så derfor var idéen jo, at
jeg skulle lave en omgang backup, og så ellers geninstallere på den
jomfruelige hd... meeen, det må vist vente til et orakel her i forum'et
løser problemet med brænderen. (Og hvor er jeg dog træt af al den
"gnøf"!!!)

Per

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-12-01 00:17

> [...]
> jomfruelige hd... meeen, det må vist vente til et orakel her i forum'et
> løser problemet med brænderen. (Og hvor er jeg dog træt af al den

Fejl 40 min ven - en ægte fejl 40.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 11-12-01 00:32

> Fejl 40 min ven - en ægte fejl 40.

arrrgggh,- hør nu her Bimse, læg snapsen på hylden,- du kan ikke tåle
det og er begyndt at vrøvle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-01 23:53

> [...]

> Conflict Catcher lokaliserede to identiske filer (forskellige
> versioner), og jeg smed derfor den ældste ud.

hvad har du installeret/opdateret for nyligt?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Per Madsen

Dato : 11-12-01 00:12

> Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:
>

> hvad har du installeret/opdateret for nyligt?

I lørdags en update til Authoring support, som Software
opdateringskontrolpanelet informerede mig om, og i går installerede jeg
VPC 4.0. Toast har dog kunnet lokalisere brænderen tidligere idag. Selve
crash'et skete, da jeg forsøgte at brænde en større .img-fil.

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 11-12-01 00:14

> [...]
> VPC 4.0. Toast har dog kunnet lokalisere brænderen tidligere idag. Selve
> crash'et skete, da jeg forsøgte at brænde en større .img-fil.

... og MP3-to-AIFF (shareware) forresten...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-01 03:01

Hej Per

MP3-to-AIFF _kan_ være årsagen. Jeg har selv prøvet den med det resultat, at
hverken Amadeus II, Cabrio eller SoundApp ville starte. - Jeg prøvede dog
ikke at brænde, mens MP3-to-AIFF var installeret, - men når den kan lave
andre ulykker, så hvorfor så ikke også ved Toast...

Per Madsen wrote:

> .. og MP3-to-AIFF (shareware) forresten...

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per Madsen

Dato : 11-12-01 07:45

> [...]
> ikke at brænde, mens MP3-to-AIFF var installeret, - men når den kan lave
> andre ulykker, så hvorfor så ikke også ved Toast...

Har prøvet at fjerne det, hvilket desværre ikke hjalp.

Fra : Per Madsen

Dato : 11-12-01 23:14

> [...]

> Conflict Catcher lokaliserede to identiske filer (forskellige
> versioner), og jeg smed derfor den ældste ud.

Jeg fandt ud af hvad der var galt. Det viste sig at udvidelserne
"Firewire Authoring support" og "USB Authoring support" konflikter med
tredieparts brændersoftware f.eks. Toast. Ovenstående udvidelser bruges
af iTunes ved cd-brænding.
Løsningen er at man, vha. udvidelsesmanageren (eller evt. Conflict
Catcher), laver ét sæt hvor ovenstående udvidelser er slået til, - så
kan man brænde via iTunes, og ét hvor de er slået fra, (til) når man vil
benytte f.eks. Toast.

Håber nogen kan bruge det til noget....

Tak for indlæggene!!!

Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 23:57

> [...]

> Catcher), laver ét sæt hvor ovenstående udvidelser er slået til, - så
> kan man brænde via iTunes, og ét hvor de er slået fra, (til) når man vil

eller bruger toast 5.01 som ikke har problemer med at co-eksistere med
authering support

Fra : Per Madsen

Dato : 12-12-01 00:33

> eller bruger toast 5.01 som ikke har problemer med at co-eksistere med
> authering support

Aha,- vil det sige at I godt vidste, at det var det, der kunne være
galt, og ikke sagde noget

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-01 01:25

> Aha,- vil det sige at I godt vidste, at det var det, der kunne være
> galt, og ikke sagde noget

både og

du oplyste at du havde _to_ versioner af authering support og har kun
installeret én kort inden dine problemer - jeg regnede derfor med, at du
_havde_ slået authering support fra.

Fra : N/A

Dato : 12-12-01 00:01

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-12-01 00:01

in article 1f49zrk.m76rct1lrlvtqN%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 11/12/01 23:56:

> eller bruger toast 5.01 som ikke har problemer med at co-eksistere med
> authering support

Hold kæft hvor er du langsom
--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-01 00:12

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Hold kæft hvor er du langsom

Det er aldrig min fejl - altid de andres I dette tilfælde vil jeg
henvise til et komplot planlagt af CC, Classic og MacSOUP.