Dæk til rookie I
Fra : madcat

Dato : 10-12-01 15:28

Er der nogen, der kan fortælle mig, om en 250 std mc _skal_ køre med D207 GP
i rookie I, eller må man selv bestemme, hvilke dæk man kører med i den
klasse?

Jeg ku' også godt tænke mig at vide, om nogen kender til nogle billige
steder at købe D207 GP.

Susanne
RGV 250

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 17:04

On Mon, 10 Dec 2001 15:27:50 +0100, "madcat" <madcat@c.dk> wrote:

>Er der nogen, der kan fortælle mig, om en 250 std mc _skal_ køre med D207 GP
>i rookie I, eller må man selv bestemme, hvilke dæk man kører med i den
>klasse?

Det skal man som reglerne er nu,vi eller rettere Tumz,arbejder i
øjeblikket på at få lavet det om.Det virker også fjollet når f.eks 125
std. har et udvalg,jeg kunne forstå hvis de var meget billigere eller
suveræne i forhold til andre,men det er jo ikke tilfældet.

>Jeg ku' også godt tænke mig at vide, om nogen kender til nogle billige
>steder at købe D207 GP.

Jan. O Motorsport herhjemme,Reifenversand eller Motorradtechnik i D.

Hvis du kan overbevise din lokale forhandler om at de _er_ til ræs,så
er der en chance for at få det til priser sammenlignelige med
ovenstående,ca. 17-1800 for et sæt,billigere bliver det nok ikke.

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 17:06

On Mon, 10 Dec 2001 17:04:04 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

> [...]
>std. har et udvalg,jeg kunne forstå hvis de var meget billigere eller
>suveræne i forhold til andre,men det er jo ikke tilfældet.

Vi foretager lige en hurtig korrektion i Rookie I skal du ikke,der må
du køre med slicks hvis du vil,men i 250 std - der skal du )

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 17:08

On Mon, 10 Dec 2001 17:05:43 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Vi foretager lige en hurtig korrektion i Rookie I skal du ikke,der må
>du køre med slicks hvis du vil,men i 250 std - der skal du )

Lige en tilføjelse,i Rookie 1 kører mange som bindegale og det er en
blandet landhandel,i 250 std. er der mere stil over sagerne )

-M

Fra : madcat

Dato : 10-12-01 18:23

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> Det skal man som reglerne er nu,vi eller rettere Tumz,arbejder i
> øjeblikket på at få lavet det om.

Hvordan går det egentligt med det?

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 18:38

On Mon, 10 Dec 2001 18:23:11 +0100, "madcat" <madcat@c.dk> wrote:

>Hvordan går det egentligt med det?

Sidst jeg hørte om det, var Tomas ved at samle støtte blandt kørerne
og få en tilbagemelding fra vores kører-repræsentant, Orla Madsen,men
han skriver jo selv her,så han kan jo evt. uddybe hvilke forhold og
interesser der er involveret,hvis det skønnes opportunt.....

-M

Fra : Allan Madsen

Dato : 10-12-01 17:17

> [...]

>klasse?
>
>Jeg ku' også godt tænke mig at vide, om nogen kender til nogle billige

Hej Susanne

Hvis hukommelsen ikke svigter mig helt er der frit dækvalg i Rookie 1.
Der kører mange forskellige cykler i Rookie 1 hvor standard
størrelserne (110/60-17 150/60-17) ikke passer på.

Du kan kun købe de godkendte D207 GP hos Jan O Motorsport da dækkene
til 250 std er specielt mærkede.

Her er et link
http://www.janomotorsport.dk/

Jeg mener at huske at dækaftalen skal genforhandles til sæsonen 2002
så undersøg hellere om det bliver de samme dæk inden du handler.

DMU burde kunne fortælle dig helt præsist hvad der sker på det område.
Jan O Motorsport burde også vide det.

Her er et link
http://www.dmusport.dk/

Held og lykke på ræserbanerne

Hilsen Allan
Som skal ned og køre på RRK Viking's forårs træning - og han glæder
sig

DMU - Dommer
DMU - Stævneleder
FIM - Sporting Steward
FIM - Technical Steward

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 17:58

On Mon, 10 Dec 2001 17:17:24 +0100, Allan Madsen <am@REMOVEsol.dk>
wrote:

>Hvis hukommelsen ikke svigter mig helt er der frit dækvalg i Rookie 1.

Rigtigt

>Der kører mange forskellige cykler i Rookie 1 hvor standard
>størrelserne (110/60-17 150/60-17) ikke passer på.

Det er nu 110/70 for og 150/60 bag der er eneste tilladte i 250 std.

>Du kan kun købe de godkendte D207 GP hos Jan O Motorsport da dækkene
>til 250 std er specielt mærkede.

What-what det er det første jeg hører om det og det står der intet om
i reglementet og det er i hvert fald ikke alle 250 std. piloter der
overholder det.Ville vel også være lidt underligt om man skulle påbyde
f.eks deltagende svenskere at de skulle købe dæk hos Jan O. )

-M

Fra : Allan Madsen

Dato : 11-12-01 08:27

On Mon, 10 Dec 2001 17:58:02 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Rigtigt

>Det er nu 110/70 for og 150/60 bag der er eneste tilladte i 250 std.

Det er jo det med hukommelsen

> [...]
>overholder det.Ville vel også være lidt underligt om man skulle påbyde
>f.eks deltagende svenskere at de skulle købe dæk hos Jan O. )

Jeg kan heller ikke umiddelbart ved nærmere eftersyn finde det i det
danske reglementet. Hmmmm er ellers ret sikker på at det har stået
der.

Det har i alle fald været sådan tidligere i Nordisk mesterskab
(Scandinavian open) for jeg har selv været med til at kontrolere det.
Det var et stort cirkus de første år med dækaftalen i 250 std.

Det er en svensker ( Husker ikke lige navnet ) der har eneretten til
import af dunlop racerdæk i scandinavien. Jan O er hans danske
repræsentant.

Allan

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 08:42

"Allan Madsen" <am@REMOVEsol.dk> wrote in message
> Jeg kan heller ikke umiddelbart ved nærmere eftersyn finde det i det
> danske reglementet. Hmmmm er ellers ret sikker på at det har stået
> der.
Det ville vel være et brudd på alle regler omkring åpent marked, hvis man
innførte en regel om at dekkene skulle komme fra et givent utsalgssted. Er
dog ikke overrasket over at man har forsøkt

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 08:55

> Det ville vel være et brudd på alle regler omkring åpent marked, hvis man
> innførte en regel om at dekkene skulle komme fra et givent utsalgssted. Er
> dog ikke overrasket over at man har forsøkt

Men det er småting ifht. det nye cross reglement. Alle nye cykler skal have
en stelnummer attest, som beviser at cyklen er importeret af en autoriseret
forhandler. Så man kan ikke tage til tyskland og købe en billigere cykel og
så køre cross DM med den.

Claus Rittig kan nok uddybe med mere precise detaljer.

MAds Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 10:31

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> [...]
autoriseret
> forhandler. Så man kan ikke tage til tyskland og købe en billigere cykel
Vil det si, at selv om maskinene ikke skal være indregistreret, så skal de
være købt i DK? Den ville jeg bringe videre var jeg dere.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 11:03

> Vil det si, at selv om maskinene ikke skal være indregistreret, så skal de
> være købt i DK? Den ville jeg bringe videre var jeg dere.

Jep det er noget med at man skal have et stykke papir, hvor ens DMU
licensnummer optræder sammen med stelnummeret på cyklen + et
forhandlerstempel på at cyklen er solgt.

det gode ved reglen er at det jo bliver lidt svært at deltage på en stjålen
cykel, men modsat gør det al handel med cyklerne noget mere besværlig. Men
vi må hellere lade claus forklare de nærmere omstændigheder.

Mads Lund
ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-12-01 22:14

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cykel, men modsat gør det al handel med cyklerne noget mere besværlig. Men
> vi må hellere lade claus forklare de nærmere omstændigheder.

Ja, det er korrekt, men det er ikke førstehåndsviden, det er blot oplyst af
pålidelig kilde - jeg har ikke selv set reglementet endnu. Dog er jeg sikker
på at det vil være lovligt at køre på en cykel købt i udlandet, hvis man kan
dokumentere at der er betalt told af den, det er bare lidt mere besværligt.
Lad os nu se hvordan de vil administrere den regel i praksis. Det skulle
iøvrigt ikke være noget DMU har fundet på, men noget DMU har invilget i at
indføre efter massivt pres fra forhandlere/importører.

Rittig
(som vil skide den regel et stykke)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 22:44

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
kan
> dokumentere at der er betalt told af den, det er bare lidt mere
Told? Det skal ikke betales hverken told eller moms ved kjøp innenfor EU
(hvilket vel er der de fleste vil handle en maskine fra?)

>Det skulle
> iøvrigt ikke være noget DMU har fundet på, men noget DMU har invilget i at
> indføre efter massivt pres fra forhandlere/importører.
Ja, selvfølgelig, hva ellers? Og det er det som er det kritisable.

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-12-01 18:08

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9v5uno$l50$1@sunsite.dk...

> kan
> besværligt.
> Told? Det skal ikke betales hverken told eller moms ved kjøp innenfor EU
> (hvilket vel er der de fleste vil handle en maskine fra?)

Hov? Du har ret! Nu vil jeg VIRKELIG skide den regel et stykke!

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 13-12-01 10:09

> Told? Det skal ikke betales hverken told eller moms ved kjøp innenfor EU
> (hvilket vel er der de fleste vil handle en maskine fra?)

Du er vist faldet for Marianne Jelveds smiger (bvadr:) og argument for at
det toldfrie salg mellem ØV-landene (det må det da hedde når det heder
øvert:) skulle væk.

Men, realiteten er, at sælger en virksomhed for mere end 280kkr om året til
dk, skal der betales dansk moms. Købes der privat skulle det vel ikke være
aktuelt.

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : origo@earthling.net

Dato : 13-12-01 10:53

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
> [...]
til
> dk, skal der betales dansk moms. Købes der privat skulle det vel ikke være

Realiteten er, at du ikke finner mange (hvis da noen) MC forhandlere i
Europa som betaler moms til DK. Kjøper du en ny eller bruk MC hos en
forhandler i Tyskland, er risikoen minimal for at han betaler danske moms.
Det kan man uansett kontrollere på forhånd.

Forøvrig har vi, som du er inne på, det private marked i EU, hvor man
hverken betaler toll eller moms ved inførsel til DK.

--
JS

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 18:58

<origo@earthling.net> skrev i en news:9v4djh$s9m$1@sunsite.dk...

> [...]
> man innførte en regel om at dekkene skulle komme fra et givent
> utsalgssted. Er dog ikke overrasket over at man har forsøkt

Det var et velment(?) forsøg på at give std.klassens kørere ens
betingelser igennem et tvungent dækmærke, der skulle købes, men dog til
favorable priser!
I første omgang fik man midlertid kun det ud af det at man tvang de
ældre RGV'ere og KR-1'ere med 18" baghjul ud af klassen, derved at denne
dimension ikke var mulig at levere 207'erne i
Enkelte KR-1 piloter fik lov til at modificere deres jern til 17"
bagdæk - Men hvor blev std.-begrebet af i den forbindelse?? :-/

--
Armand.

Fra : Tomas Linnet

Dato : 11-12-01 19:49

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [...]
> Enkelte KR-1 piloter fik lov til at modificere deres jern til 17"
> bagdæk - Men hvor blev std.-begrebet af i den forbindelse?? :-/

Det er muligt det er et velment forsøg på at gøre klassen mere jævnbyrdig,
spørgsmålet er om det er lykkedes.
Mit svar er et klart nej.
Jeg såmænd ikke noget særligt imod dækket, men på den anden side, så har jeg
aldrig kørt race på andet. Hvem ved om nogen kan køre hurtigere på et Dragon
dæk? Det kunne jo være at nogle bedre kunne li' Dragon dækkets egenskaber.
Mange std. 250 kørere blev, som følge af reglementet, nødt til at opsige
sponsoraftaler. Da Road Racing er en sport hvor penge spiller en stor rolle,
så mener jeg da det er helt forkasteligt.
Favorable priser....ikke i min bog, jeg selv og flere andre kan få dæk til
helt andre priser hvis der ikke står Dunlop på dem, men har Jan O. nogen
grund til at gi' rabat....næhhh egentlig ikke, vi bliver jo nødt til at købe
dæk hos ham hvis vi vil køre DM løb.
Så gi' 30-40% af fortjenesten væk, det lyder da som en dum idé!!!
Reglerne er de samme i Scandinavian Open 250 Sports Produktion, bortset fra
at Dunlop sponserer præmie penge til de 3 første i hvert løb+ de 3 første i
serien.
Jeg har sendt et brev til DMU hvor i jeg forklarer det problem som jeg og
andre, har med denne aftale. Så må vi jo håbe det hjælper.
Brevet blev sendt til kørerrepræsentanten Orla Madsen, som har sendt dem
videre til de rette personer.
Jeg kan da kun opfordre alle indvolverede om at skrive et brev til Orla på
orlamadsen@c.dk . Jo flere vi er om det jo bedre!!

Hilsen Tomas Linnet
#89 RS250+ NC30+212D

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-01 10:34

Tomas Linnet <tomasane@orangenet.dk> wrote in article
<cysR7.34$0e4.16781405@news.orangenet.dk>...
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Hvem ved om nogen kan køre hurtigere på et Dragon dæk?

Det kan man ikke - bare se på mig...

Men jeg kan heller ikke helt fatte hvorfor det ikke kan laves som i 125
std. Her har vi jo en hel liste over dæk der må anvendes og så vidt jeg
lige husker er de fleste, større, dækfabrikanter da repræsenteret.

Går iøvrigt selv og spekulerer over hvilke sutter man skal smide på raceren
til foråret. Umiddelbart var jeg jo fint tilfreds med de Dragon jeg har
brugt i år, men hvad nu hvis f.eks. jeg bedre kan li' Pilot Race? (jeg må
jo nemlig vælge mine dæk selv
Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men det er sgu træls at vurdere
forkert når et sæt dæk koster i nærheden af 2000 kr...

Nogen der tør komme med et forslag?

--
Mikkel
#54 - glad amatør

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-12-01 13:18

On Wed, 12 Dec 2001 09:33:33 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrxnord.dk> wrote:

>Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men det er sgu træls at vurdere
>forkert når et sæt dæk koster i nærheden af 2000 kr...
>
>Nogen der tør komme med et forslag?

Eneste forslag jeg kan komme med er at i går sammen så mange som
muligt og får al den rabat i kan skrabe sammen,evt. forsøger at få dem
delvist sponseret.

Et specifikt dækvalg er omtrent umuligt at anvise,idet det jo afhænger
fuldstændig at hvordan du kan li' at køre,hvordan din stil er...så
desværre men ingen lette løsninger der Mikkel .Man kan heller ikke
sige at fordi noget fungerer perfekt på en anden cykel så fungerer det
også på din,så det bedste bud er nok "klassekammeraterne" - hør hvad
de siger.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-01 13:52

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<hbie1u4vp928k86de76psjk4bvv36ohnh2@4ax.com>...

> Eneste forslag jeg kan komme med er at i går sammen så mange som
> muligt og får al den rabat i kan skrabe sammen,evt. forsøger at få dem
> delvist sponseret.

Jae 'Gotta get yourself connected...' Men når man ikke er semi-professionel
er det jo lidt svært og når man bare er en glad (og muligvis lidt naiv)
amatør på nærmeste umuligt

> Et specifikt dækvalg er omtrent umuligt at anvise,idet det jo afhænger
> fuldstændig at hvordan du kan li' at køre,hvordan din stil er...så
> desværre men ingen lette løsninger der Mikkel .

I know. Men det *kunne* jo være der var nogen der netop havde prøvet f.eks.
Dragon OG Pilot Race og derefter var kommet til enelleranden konklusion.
Husker stadig en af de første træninger hvor en unavngiven person pegede på
min Dragons, rystede på hovedet og sagde noget i retnignen af 'Det der...
Det duer bare slet ikke'. Nå... tak skal du ha' - Nu var RookieMig fuld af
tillid til sig selv og grejet. Men de holdt da sæsonen ud - det meste af
tiden med gummisiden nedad.

Min stil kan jo nærmest betragtes som... ren men forsigtig...

Eneste anke imod Dragerne er at jeg synes de slipper lidt pludseligt. Har
haft en del hændelser hvor specielt bagenden lige er skredet en smule. Men
det er muligt at andre vil opfatte det som at dækkene giver en advarsel
inden de slipper helt - I dunno
Holdbarhed er de derimod helt kanone - men nu er jeg jo heller ikke så vild
som visse andre

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-12-01 14:08

On Wed, 12 Dec 2001 12:51:30 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrxnord.dk> wrote:

>Jae 'Gotta get yourself connected...' Men når man ikke er semi-professionel
>er det jo lidt svært og når man bare er en glad (og muligvis lidt naiv)
>amatør på nærmeste umuligt

Har du overhovedet prøvet ?? Det gælder om at være fræk og tro på sig
selv,selv om man er totalt talentløs og en glad amatør,så er det bare
med at klø på.Jeg plejer altid at sige at det er til ræs og så får man
faktisk rabat (i det små) mange steder hvis det er sådan bare
½-troværdigt,nogle steder vil de måske grine og sige no-way,det skal
man ikke lade sig slå ud af .Mange steder har de faktisk en
racerprispolitik,hvor de giver aut. rabat hvis du har licens,det er
tit de steder hvor folkene bag selv kører eller tidligere har været
involveret i sporten....steder som f.eks Sigma Racing for nu bare at
nævne et,de ved udmærket godt at det er en hammer-dyr sport,og vil
gerne hjælpe lidt på vej.

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-01 14:26

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<b3le1u4its6m8u6ujphu7pu4j1uhb6nlc6@4ax.com>...

> Har du overhovedet prøvet ??

Jojo, får da også racerrabat hos Nr. Sundby MC Center (og tak for det!) så
det hjælper da på sagerne.

Anyhoo det var jo sådan set slet ikke det det drejede sig om - jeg ville
bare se om der var nogen der kunne spare mig for (dyre - incl. rabat)
fejltagelser. But then I'll play it safe (Sam

Dragon it is...

PerP testede f.eks. et Metzler "Racing etellerandet" fordæk i den forgangne
sæson. Inden denne test havde jeg også seriøst overvejet et sæt Metzler, da
de havde fået kanon anmeldelser i bla. BiKE UK - specielt i pris kontra
kvalitet.
Nu vil jeg ikke gengive Pers ord og jeg kan desværre ikke tegne hans
ansigtsudtryk med ASCII, men han lignede en sprængfarlig vulkan med en
tordensky over Kort sagt skøjtede han rundt. Det var mere sådanne
oplevelser jeg var ude efter.

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-12-01 14:42

On Wed, 12 Dec 2001 13:26:00 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrxnord.dk> wrote:

> [...]
>ansigtsudtryk med ASCII, men han lignede en sprængfarlig vulkan med en
>tordensky over Kort sagt skøjtede han rundt. Det var mere sådanne

Okay så - D207GP og Pilot Sport er 2 ret brugte i 125 std. sådan lige
af hvad jeg kunne se til DM4,D207GP er kendt for at "slide" mere,men
slippe mere kontrollabelt,hurtigt at varme op,til en ren stil er
Pilot'erne måske nok bedre...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-01 14:56

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<53ne1u4cmujh1u7c8ifr0e5blq4kgfh3ko@4ax.com>...

> [...]
> af hvad jeg kunne se til DM4,D207GP er kendt for at "slide" mere,men
> slippe mere kontrollabelt,hurtigt at varme op,til en ren stil er

Der kan du bare se - gjorde det så ondt...?

Øv starter sæsonen ikke snart... Jeg bliver helt rastløs bare af at skrive
om RR dæk...

--
Mikkel

Fra : Tomas Linnet

Dato : 12-12-01 18:13

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> [...]
>
> Der kan du bare se - gjorde det så ondt...?
>
> Øv starter sæsonen ikke snart... Jeg bliver helt rastløs bare af at skrive

Med riciko for at lyde kedelig, mon ikke vi allesammen bare skal køre på de
billigste og brænde det vi sparer af på et extra løb?

Hilsen Tomas
#89 RS250

Fra : Poul B-H

Dato : 11-12-01 20:23

> [...]
>
> Det er en svensker ( Husker ikke lige navnet ) der har eneretten til
> import af dunlop racerdæk i scandinavien. Jan O er hans danske

Sport MC sælger også Dunlop. D207GP dækkene er forøvrigt ikke racerdæk, de
er landevejs godkendte.

110 og 150 dækkene er en del billigere end f.eks. 120 eller 160 hos jan O
fordi de skal anvendes i standard klassen .

Bliver D208GP ikke godkendte nu, de afløser vel D207GP ?

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 20:40

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> wrote in message
> Sport MC sælger også Dunlop. D207GP dækkene er forøvrigt ikke racerdæk, de
> er landevejs godkendte.
Men stadigvekk et racedekk.

JS