Kan iPod'en bruges på en PC ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-12-01 14:36

Kan iPod'en bruges på en PC ? Da iTunes ikke findes til PC, så kan det
da ikke være til musik og da harddisken er Mac formateret, så bliver det
da noget kompliceret at bruge de 5 GB til back-up selvom man har en
FireWire oprt i sin PC ???

Jeg spørger fordi Apple siger at den kan.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : D. Højsholt

Dato : 10-12-01 15:08

Hej Jesper,

Tjek dette link:

XPlay: http://www.mediafour.com/products/xpod/

/Højsholt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-12-01 15:14

D. Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> http://www.mediafour.com/products/xpod/

Interessant - du kunne da godt skabe et succes produkt.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Thøger

Dato : 10-12-01 15:11

> Jeg spørger fordi Apple siger at den kan.

Hvor siger de det?

De har mig bekendt kun sagt, at den med tiden måske ville blive tilbudt
til pc med drivere, der er dog nogle andre der arbejder på drivere til
den...

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-12-01 15:18

Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> [...]
>
> De har mig bekendt kun sagt, at den med tiden måske ville blive tilbudt
> til pc med drivere, der er dog nogle andre der arbejder på drivere til

Forklaring følger. Jeg har netop læst korrektur på næste nummer af
DobbeltKlik og deri er der en kort beskrivelse af iPod'en og der er
Casper Neil fra Apple Danmark citeret for at sige at den virker med
Windows. Det havde jeg ikke hørt om og derfor skrev jeg i korrekturen at
det måtte være en misforståelse, men det er det åbenbart ikke.

Det er jo altid rart at krydschecke den slags info.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : dr. nrj

Dato : 10-12-01 15:36

> [...]
>da noget kompliceret at bruge de 5 GB til back-up selvom man har en
>FireWire oprt i sin PC ???
>
>Jeg spørger fordi Apple siger at den kan.

Det kommer den til, det kan du roligt regne med.

Da Apple har under 10% af det samlede computermarked i verden- og IPOD
er et desingmæssigt og funktionsmæssigt mesterstykke så ville apple
være deciderede åndssvage, hvis ikke de laver en version af Ipod og
Itunes, der er komapatibel med windows miljøet.

Men allerede nu er windowsXP-folk igang med en løsningsmodel:
http://www.mediafour.com/products/xplay

Skal du have en billig firewire port til pc'en kan jeg iøvrigt
anbefale, at finder en oem bulk udgave af det helt nye sound blaster
lydkort (audigy), som fås til ca. 600 kr i bulk oem udgave - dette
lydkort har nemlig indbygget firerwire port.

Jeg går stadig og overvejer og køre en bærbar apple - både pga deres
fede design (Ibook & Tibook) og pga af Ipod'en, som så vil være
direkre kompatibel - men jeg er lidt bekymret for Apples loevede
btteritider på deres bærbare - min nuværende notebook har milghed for
ekstra batteri i cd-drevet - så jeg uden problmer kan bruge have min
notebook tændt i over 5 timer.

Appel lover, at deres Ibook og tibook kan holde 5 timer - men jeg
tvivler - vil stille et spørgsmål i en ny tråd.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : D. Højsholt

Dato : 12-12-01 10:25

XPlay er lige blevet frigivet i en en "preview 1" version:

http://www.mediafour.com/products/xplay/preview.asp