Skærme
Fijala 3554
Samtron 96P VS. AOC 9Glr?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-12-01 11:00

Hvilken af disse to 19" skærme er det bedste køb?
Samtron kan jeg få til 2375kr og AOC'en til 2120kr.

Er der andre 19" i denne prisklasse der er at foretrække?

Mvh Stig

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-12-01 12:03

Tror de er lige dårlige, men hvad med en 19" mærkevare som ADI til 2595,- ?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514587909

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-12-01 13:12

> Tror de er lige dårlige,

Har du nogen erfarring med disse skærme?
Jeg har læst godt om Samtron'en...

> men hvad med en 19" mærkevare som ADI til 2595,- ?

Mærkevare behøver ikke altid at være det bedste..?

Mvh Stig

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-12-01 16:08

<---------->
> Har du nogen erfarring med disse skærme?
> Jeg har læst godt om Samtron'en...
<------------>
Samtron er en lavpris udgave af en Samsung tror den er dårlig...

Har ikke erfaring med den anbefalede skærm, men har meget gode erfaringer
med ADI 17" det er sku nogen gode skærme, med kanont godt billede på også
efter 4 år

<----------->
> Mærkevare behøver ikke altid at være det bedste..?
<----------->

Man får somrel altid hvad man betaler for når vi snakker skærm, jeg købte en
billig 19" (Viewpoint) til små 3800,- for 2 år siden, har aldrig rigtig
været tilfreds med den, da den begyndte at skabe sig med at blive uskarp for
et ½ år siden købte jeg straks en ny 19" Samsung 900NF, mener bare at det
kan være dyrt at spare i den siste ende.. men en ting er sikkert hvis jeg
havde et buget som hed max 3000,- til en 19" skærm valgte jeg ADI'en

Du har hekt ret i at nogen mærke vare ikke altid er de bedste, Phillips har
haft nogen problemer, mener at Sony, LG, Samsung, ADI, Hitachi eller
Hyundai, er mærker som man skal kikke efter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-12-01 20:57

FYI: AOC er verdens 2. største producent af skærme! De lavede 450.000
enheder mere end Phillips sidste år, se denne matrix Company Quantity (*000)
1 Samsung 3,760
2 AOC 2,800
3 Phillips 2,334
4 LG 2,270
5 Sony 1,200

/Jesper

Fra : Feodor

Dato : 18-12-01 12:46

Jeg stod overfor nøjagtig det samme valg for en måned siden, da jeg skulle
have ny skærm.
Valget faldt på Samtron efter at have spurgt rundt omkring og læst tests på
nettet.
Det valg har jeg ikke fortrudt - det er en god skærm, som jeg uden tøven kan
anbefale...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-12-01 21:43

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=584
http://www.hardware-test.dk/asp/views.asp?id=188&table=reviews
http://www.hardware-test.dk/asp/views.asp?id=201&table=reviews

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-12-01 23:21

Wed, 19 Dec 2001 21:43:13 +0100, skrev Jesper Nielsen, på 30 linier, i
<ZX6U7.451$XH7.455174283@news.orangenet.dk>, :

>http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=584
>http://www.hardware-test.dk/asp/views.asp?id=188&table=reviews
>http://www.hardware-test.dk/asp/views.asp?id=201&table=reviews

hvad har de med Samtron / AOC skærme og gøre?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-12-01 21:07

Ikke en disse andet end det ene navn Kig længere nede det var der den
skulle have været....Undskyld ulejligheden

/Jesper