Wallace & Gromit
Fra : JSMadsen

Dato : 18-12-00 22:36

Har jo været sendt i TV en del gange, men jeg kan ikke huske om de var dubbet med dansk tale.
Var de det?

--
http://www.salon.com/sex/world/2000/12/08/deer/index.html

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 18-12-00 22:58

"JSMadsen" <JSMadsen@www.email.com> skrev:
>Har jo været sendt i TV en del gange, men jeg kan ikke huske om de var dubbet med dansk tale.
>Var de det?

Jep.

- og dem måtte de meget gerne genudsende.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Morten Thomsen

Dato : 18-12-00 23:28

Richard Flamsholt wrote:

> Jep.
>
> - og dem måtte de meget gerne genudsende.

Ja tak. De er for sjove. Det er ene og alene pga af disse film at får
har opnået kultstatus i mine øjne...

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-12-00 22:40

Morten Thomsen wrote:

> Ja tak. De er for sjove. Det er ene og alene pga af disse film at får
> har opnået kultstatus i mine øjne...

Jeg var i den heldige situation at faar allerede HAVDE opnaaet
kultstatus da jeg saa den. (A close shave). Hold da kaeft, jeg grinede.
W&G styrer IMHO max ifht. Chicken Run.

-Rune

Fra : Dr B

Dato : 19-12-00 11:37

Yes (og jeg mener bestemt det var med Lasse Lunderskov - fuldstændig genialt
indtalt, jeg vil faktisk helst se dem med dansk tale).

"Ih guder! Er det dem?"

:)

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 01:34

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-12-00 01:34

On Mon, 25 Dec 2000 23:04:34 +0100, "Søren Rohde"
<soren_rohde@get2net.dk> wrote:

>I mangel af bedre (ikke med DK tale) kan jeg anbefale DVD udgivelsen (måske
>også på VHS - ved ikke) med alle tre kortfilm: The Wrong Trousers, A Grand
>Day Out og A Close Shave.

Videoudgaven af "The Wrong Trousers" (i hvert fald den, jeg faldt over
på et bibliotek på et tidspunkt) havde heldigvis både dansk og engelsk
tale. Hvad med DVD-udgivelsen/udgivelserne?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 15:46

Fra : Ole Kofoed

Dato : 28-12-00 15:46

Søren Rohde skrev i meddelelsen ...
>Hej med jer
>
>Den DVD jeg har købt er R1 - jeg har ikke set den på R2. Min er udgivet
af
>CBS-FOX og BBC. Den har nummer 4112596.

De er endnu ikke kommet på dvd herhjemme, den første udgivelse var en
tysk R2 som kom for over 2 år siden - yderst eftertragtet i de engelske
nyhedsgrupper, så kom R1 udgaven for et års tid siden, og først for
nylig udkom de i England på dvd. Det passer dog ikke helt, da en af
filmene fulgte med som promotion til Sony? afspillere i England, hvilket
faktisk var mit første møde med dvd, så den i en butik i London for 2
1/2 år siden, og måtte derefter købe en afspiller

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen - nu også med region 1 titler.
Links til over 7500 dvd anmeldelser!

Fra : Søren Rohde

Dato : 31-12-00 10:29

Hej

Jeg følte lige behov for at lufte min tilfredshed med CR filmen, som jeg
lige har fået på dvd r1. Den holder kvaliteten med rigtig mange gags. Dog er
der lidt længere mellem snapsene end i de korte film med W&G. Men den
holder - skal snart ses igen!

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Ole Kofoed <cowfeet@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:92i7rg$qgd$1@news.cybercity.dk...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 02-01-01 09:15

"Søren Rohde" wrote:

> CBS-FOX og BBC. Den har nummer 4112596. Det er rigtigt at Lasse Lunderskov
> er god i rollen ("Trofaast"), man kan næsten høre underbiddet! Men efter min

Nu er jeg forvirret.
Der er lavet (mindst) to danske versioneringer: "Valter og Trofast" og
"Wallace og Gromit". I "Wallace og Gromit" er Lasse Lunderskov Wallace.
Jeg har ikke set "Valter og Trofast", men kan det passe at Lunderskov
har lagt stemme til den samme film to gange...???

-Rune

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 15:00

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-01-01 15:00

"Søren Rohde" wrote:

> ??? Jeg regner da med at Wallaca = Walther og Gromit = Trofast. Navnene
> bruges da vist i flæng. At der skulle være flere sproglige versioner (på
> dansk) er jeg ikke bekendt med. Alle de gange jeg har set filmee på dansk
> har det været med Lasse Lunderskov.

Næh, navnene bruges ikke i flæng.
Alle de gange jeg har set filmen på dansk har det også været med Lasse
Lunderskov - men der har de beholdt de engelske navne. Der har slet ikke
været noget hverken Valter eller Trofast.
Så det der med "Trofaast", det må du have fra en anden versionering end
den, jeg har set.

> Lunderskov
> min

-Rune

Fra : Michala P. Hansen

Dato : 05-01-01 22:50

Rune Zedeler wrote:

> [...]
> været noget hverken Valter eller Trofast.
> Så det der med "Trofaast", det må du have fra en anden versionering end

SVJH hedder de første danske købekassetter Walther & Trofast, mens tv-udgaven
bibeholdt de oprindelige navne. Eller også var det lige omvendt? Har solgt mine
egne eksemplarer.

MVH
Jens Thomsen@Michala