Ikano gebyr helvede !!
Fra : John Bech

Dato : 10-12-01 04:20

Hej

Jeg har for 22 mdr siden lånt 8000,-kr hos ikano finans (løbetid 36 mdr).
Jeg er desværre lidt den type som ikke altid betaler til den første, men jeg
betaler dog altid ! Derfor er der løbet betragtelige mængder rykker gebyrer
på dette lån (2100 sidste år og 1200 i år).
Jeg har løbende indbetalt mere end jeg oprindeligt skulle, pga de
rykkergebyrer. Men, nu da jeg har indbetalt 11600kr over 22 mdr, mener de
stadigvæk at de har 1261,-kr tilgode. Jeg har ringet til ikano (her&nu lån)
og diskuteret rimeligheden i deres krav.

Jeg har som en afslutning på lånet, som først burde ende om 14 mdr, tilbudt
½delen af det de mener jeg stadigvæk skylder dem. Men det har de pure
afvist. Oprindeligt ville de lånet med omkostninger løbe op i ca 10500kr
(36mdr). Men da jeg over 22 mdr har indbetalt 11600kr, mener jeg at jeg bør
have betalt RIGELIGT for det lån, uanset om de mener at mine indbetalinger
har været regelmæssige nok.

Derfor har jeg slået bremsen i. Når de ikke er det mindste imødekommende,
vil jeg meget gerne sætte hårdt mod hårdt. Jeg ønsker ikke at indbetale så
meget som en KLINK mere til dem.

MEN - hvad er mine chancer for at vinde i et evt retsligt opgør ?
Jeg har i lånekontrakten skrevet under på at jeg er bekendt med deres
forretningsgang, og derfor mener de at de er i deres gode ret til at inkræve
hvad de mener er det rette beløb.

Er der nogen der kan give mig et godt råd, skal jeg sende mit brev om at jeg
ikke ønsker at indbetale yderligere?, eller vil det blot være dumt ,da jeg
højst sandsynligt ville tabe en retssag ? (med de dertil hørende
omkostninger).

MVH En hårdt gebyrsat

John Bech

Fra : Peter G C

Dato : 10-12-01 07:35

"John Bech" <Donspeedy@hotmail.com> wrote in message

[klip]

> MEN - hvad er mine chancer for at vinde i et evt retsligt opgør ?

Ud fra det oplyste er dine chancer lig nul.

> [...]
jeg
> højst sandsynligt ville tabe en retssag ? (med de dertil hørende

Du må betale det fulde lånebeløb/hovedstol. Rykkergebyrerne er du selv skyld
i, og de har intet med hovedstolen at gøre.

Hvis du undlader at betale bliver du slæbt i retten - det bliver bare meget
dyrere for dig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Karnovs Lovsamling 1998/1999 (opdateret frem til 2000) - i alt 6 bind sælges
til kr. 200 - afhentes i Århus V

Fra : John Bech

Dato : 10-12-01 16:22

Tak !

Jeg tror at jeg blot sender restbeløbet, og lader være med at tænke mere
over hvad jeg reelt har betalt for det lån.

Glædelig Jul.

John Bech

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-12-01 21:30

> Tak !
>
> Jeg tror at jeg blot sender restbeløbet, og lader være med at tænke mere
> over hvad jeg reelt har betalt for det lån.

Det kunne måske være en god idé at tænke så meget over det, at du for en
anden gangs skyld slipper for at betale rykkergebyrer svarende til 50% af
hovedstolen.

Fra : John Bech

Dato : 11-12-01 03:52

Tja det er f........ nogen frelste sjæle som findes herinde.... 0:)

Bliv endelig ved med at være det !

MVH John Bech

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-12-01 17:12

> Tja det er f........ nogen frelste sjæle som findes herinde.... 0:)
>
> Bliv endelig ved med at være det !

Ja, du taler vel af erfaring

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 10-12-01 15:20

Nemt...
Betal til tiden og der er intet der skal lægges oven i...Betaler man
forsendt vil man blive rykket og man skal naturligvis betale for denne
"service"
Så en retsag forøger bare dine omkostninger....That´s all...
Mvh
Rene

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-12-01 15:36

Jeg forstår ikke at du vil gøre noget ud af en sag som du selv er årsag til.
Hovedstolen, tilskrevene renter og rykkergebyrer kan du ikke løbe fra, det
fremgår vel også af din låneaftale hvad disse gebyrer er.

Gør dig derfor selv en stor tjeneste, betal til tiden.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-12-01 21:29

> [...]
bør
> have betalt RIGELIGT for det lån, uanset om de mener at mine indbetalinger

I har aftalt nogle betalingsfrister, og så er det det, der gælder.
Rimelighed er det, I har aftalt og intet andet.

> Derfor har jeg slået bremsen i. Når de ikke er det mindste imødekommende,
> vil jeg meget gerne sætte hårdt mod hårdt.

Du har intet at forhandle med.

> Jeg har i lånekontrakten skrevet under på at jeg er bekendt med deres
> forretningsgang, og derfor mener de at de er i deres gode ret til at
inkræve
> hvad de mener er det rette beløb.

Ja, selvfølgelig.

> [...]
jeg
> højst sandsynligt ville tabe en retssag ? (med de dertil hørende

Lad endelig være.