sv650s tests
Fra : Christian Knudsen

Dato : 10-12-01 00:30

Hej NG

Er der nogle af jer der ligger inde med nogle tests eller meninger, som i
kunne tænke jer at dele med mig???
Jeg går nemlig og evervejer den i øjeblikket, så lidt info kan jo aldrig
skade.
Jeg ved der har været prøvekørsel i BIKE 4/99 og en test af den i BIKE 7/99.
Er der nogle af jer, der ligger inde med de artikler??? Det ville være
skønt!
Hvordan er den ellers (for dem der har prøvet den) til daglig transport. Jeg
har pt. 15-16 km til DTU hver vej. Vil den være god til det formål?? Jeg
kører pt GS500 med fuldkåbe.

kolde mc-hilsner,
christian

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 10:44

Christian Knudsen <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
transport. Jeg
> har pt. 15-16 km til DTU hver vej. Vil den være god til det formål??

KØB!!!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-12-01 13:36

Vi har en enkelt i klubben. Den kan du evt. læse om her.

http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 10-12-01 21:38

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v2ac3$s9h$1@sunsite.dk...
> Vi har en enkelt i klubben. Den kan du evt. læse om her.

> [...]

Just what I sku til to say..........
Kender i øvrigt en der skiftede fra GS500 med kåbe til SV650S, og han er
meget menget glad for det.

--
mvh. Boldreel

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-12-01 09:07

Jeg vidste ikke lige om du var på, så jeg tillod mig lige at bringe linket

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-12-01 18:13

> [...]
Jeg
> har pt. 15-16 km til DTU hver vej. Vil den være god til det formål?? Jeg

Hej Christian

Jeg kan anbefale en SV 650 S. Det er en fed MC. Den kører godt og let og
sjov. Man skal langt op de dyre rækker for at finde en sportsmaskine der er
makant bedre, altså hvor det ikke er chauffren der er den alt afgørende
faktor.

Hvorfor har vi aldrig set dig i PMC Christian? Se os på www.pmc.dk Er det
dig der kører den grå eller den gule GS500?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 10-12-01 21:09

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Jeg er ikke helt klar over hvorfor jeg ikke har fået meldt mig ind i PMC.
Tiden måske, plus, jeg ikke helt var klar over hvordan det blev gjort. Jeg
regner med at tilmelde mig her til den ny sæson. Jeg kører en blå gs500. Jeg
holder som regel ved 421 eller 306, da det er der jeg er mest, men nu er den
til vinteropbevaring...øv øv.
Tak for rådet for resten. Jeg ved ikke helt hvornår det bliver med den
sv650s. Nok først til næste sæson igen, da økonomien er lidt stram pt -
førsteårsstuderende - lidt for mange bajere etc....

hygge
christian

Fra : Jakob

Dato : 11-12-01 15:01

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> [...]
er
> makant bedre, altså hvor det ikke er chauffren der er den alt afgørende

Det kan jeg kun tilslutte mig. Jeg skiftede fra sv650s til zx-6r, men jeg
savner sgu den lille gule ind imellem

/Jakob

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 11-12-01 17:43

> [...]
Jeg
> har pt. 15-16 km til DTU hver vej. Vil den være god til det formål?? Jeg
www.motorcyclenews.com
Har en gruppetest, hvor den indgår.
Generelt tror jeg, det er en fed cykel, jeg kunne også godt tænke mig en.
Til dagligt brug (regnvejr) mener jeg dog at have hørt om følgende to mindre
problemer:
-Udstødning ruster usædvanligt nemt
-Tændrør ved forreste cylinder kan kortsluttes af kraftigt regnvejr, hvilket
selvsagt får motoren til at sætte ud.
Jeg skal lige understrege, at det bare er noget jeg har læst, jeg har aldrig
selv kørt maskinen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-12-01 20:28

> [...]
hvilket
> selvsagt får motoren til at sætte ud.
> Jeg skal lige understrege, at det bare er noget jeg har læst, jeg har

Jeg har også hørt de samme rygter, og det lyder meget sandsynligt nu når den
forreste cylinder ligger perfekt til at forhjulet sprøjter vand på
tændrørshætten.

Men hvis man sørger for at tændrørshøtten er 100% iorden og der evt. er
brugt en fugtfortrænger som WD40 indvendigt, så burde det vel ikke give
nogle problemer. Det er af noget større betydning her end på f.eks. en
rækkemotor, hvor tændrørshætterne ikke er udsat for den slags.

Hvis jeg nu havde en SV'er, så ville jeg nok også være for pivet til at køre
ud på den i regnvejr, men man kan jo blive overrasket af en byge meget
pludseligt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 12-12-01 01:02

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v5mp8$1r5v$1@news.cybercity.dk...
> [...]
køre
> ud på den i regnvejr, men man kan jo blive overrasket af en byge meget

Ja, jeg har også læst det med at motoren kan sætte ud i regnvejr, men det er
dog aldrig sket på min kærestes (se evt.
http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/ ) og det er da ikke
fordi den ikke har været ude i regnvejr.
Både kanon-uvejrs-regn på tyske motorveje og mindre ture i DK (bl.a. fra
Århus til Viborg (og tilbage) til CC-Tigers træf i år...) uden der har været
en eneste "udsætning", så det kan ikke bekræftes herfra....

Men til gengæld berettes der ofte om STOR køreglæde fra hende, så jeg tror
ikke man går galt i byen med den model.

En af vore venner har også en SV650S og bruger den til daglig transport i
Esbjergområdet (25km hver vej) og er på 2. sæson stadig meget glad for den
(han kørte i øvrigt også GS500E før)

Jeg har ikke selv erfaringer med at køre modellen (kører selv TL1000S), men
har dog engang i mellem haft æren af at køre den til service, og her i
november at køre den til vinteropbevaring (ture af 25 km, og de første 15 på
små snoede veje) og vil sige den er flink og rar at køre på, nem og
velkørende og får den lidt omdrejninger, så flytter den sig ganske
glimrende. Jeg er nok lidt for høj (190cm) til at finde mig helt hjemme på
den, men har hørt andre på min højde, der sidder ganske glimrende på
modellen.

Håber det kunne bruges til noget.....

Og hej Henrik, jojo jeg er da herinde ind imellem, men helt sikkert ikke så
tit som dig
så du skal også være velkommen til at henvise en anden gang. Vi ses....
--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-12-01 13:36

"jojo jeg er da herinde ind imellem"

Hyggeligt også at møde dig her

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-12-01 13:40

Det er jo ikke en fejl, som er speciel for SV'eren.

Har selv prøvet det på min lille DT175 => 100% udsæt (der er jo kun en
cyl.)

Men en ny tændrørshætte, til få kroner, klarede det problem.

Så det skal da ikke afholde nogen fra at købe SV'eren, hvis det er eneste
anke.

Fra : Birger Poulsen

Dato : 12-12-01 21:39

Martin Sørensen wrote:

> hvilket

Jeg har nu kørt på en sådan maskine siden juni (6000 km ).

Bl. a. til Holland i silende regn, uden et kny fra maskinen,

og her mener jeg ikke konen

Den kører kanon godt! Køb!
Modellen har haft problemer med tilstoppet afløb fra tankdækslet, men
det har jeg ikke været udsat for.
Forreste tændrør er beskyttet af køleren.
Forresten måtte jeg punge ud med 170 kr for 2 ND tændrør, dem gemmer jeg
lidt endnu.

VH
Birger

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-12-01 17:27

> -Udstødning ruster usædvanligt nemt

Ja, den ruster ret nemt, men det gør den på så mange MC'ere. Med en god gang
WD40 holder den sig skam fin og blank.

> -Tændrør ved forreste cylinder kan kortsluttes af kraftigt regnvejr,
hvilket
> selvsagt får motoren til at sætte ud.

Jeg har haft to SV650S'ere, og ingen af dem har haft udsættere i regnvejr,
overhovedet. Jeg har kørt i al slags vejr i meget af Danmark, så det er ikke
regnvejr det har manglet. Andre ting som jeg ved flere klager over (vand i
benzintanken eksempelvis), har jeg heller ikke oplevet selv.

Sørg blot for at få SV'erens karburatorer justeret ordentligt ved første
service, så går den godt! Man kan også vente til for eksempel efter 10 kkm,
så er det som at få en ny cykel

Mvh
Steen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 12-12-01 22:47

Hej igen NG

Tusind tak for alle de gode råd, artikler og links der foreløbig er kommet.
Jeg har holdt en lang pause fra denne gruppe (af uforklarlige årsager), men
ser nu, til min store glæde, at der stadig er den samme ånd og liv i
gruppen. Supergodt.
Jeg ved ikke helt om der bliver rød til den til næste sæson. Jeg håber
stadig, men til sæsonen efter bliver der helt sikkert råd. Så har jeg lige
haft sommerferien til at spare op i. Jeg er ikke så vild med at skylde
penge, og har det bedst med, hvis jeg har pengene til de ting jeg skal købe,
når jeg skal købe dem. Det bliver nok lidt svært når jeg engang skal købe et
hus, men den tid den sorg.

mvmch
christian