Se lige her
Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 00:17

Jeg har lige er forespørgelse angående et køb af Honda goldwing fra 78 den har kørt ca 140000 km som en mands motorcykel og padset
alle servise . den har været skadet på forgaflen denne er blevet skiftet og fælg og ja alt det forreste og 2 lydpotter med forrør
den står som en meget velholdt og her i sommer har den været en tur i Norge prisen på den 58000kr på gaden
hej
Holle

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-12-01 00:25

"Mummel" <nh.sall@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og fælg og ja alt det forreste og 2 lydpotter med forrør
> den står som en meget velholdt og her i sommer har den været en tur i

Hmmm... er prisen du spørger om ?

Kig evt. på MC-basen og sammenlign priserne, der er f.x.denne her til samme
pris.

Annoncetekst:
Flot og velholdt k3 den sidste model af 1000`SERIEN nyt udstødning og dæk
original dæk fuldt wetter udstyr kører fejlfri

Tekniske data:
Type: Touring
Mærke: Honda
Model: goldwing 1000k3 wetterstate
Motor ccm: 1000
Årgang: 1978
Km: 0
Pris: 58000

http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/k418540.jpg

Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 00:51

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9v0s3h$19fg$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> http://www.mc-basen.dk/images/kunde_billeder/k418540.jpg
>

> Ja det var lige den jeg har set på i dag og jeg er meget intreseret i den
mummel

Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 01:00

> [...]
>

> Ja der er det også ,er det et fornuftigt køb ,ja alt er jo relativt jeg vil skifte fra cb550 til denne omtalte men jeg ved ikke
ret meget om goldwing og det er jo en ældre model .er det en vej æder som cb550-750 hvilke er supermaskiner
Mummel

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 11:05

Mummel <nh.sall@mail.dk> skrev i en news:9v0u12$u40$1@tux.netsite.dk...

Udover at det er et skrummel, med en egenvægt så stor, så stor, så er
den sikkert bedre end dine sammenligende CB'ere :-/

Jeg ´husker at 1000'erne havde en konstruktiv fejl deri at de "manglede
et hovedleje"; Om det allerede var rettet på K3'eren, eller om det førts
er fra 1100'ene at det skete husker jeg ikke med sikkerhed; men
Goldwing's er klassikere, såvel som liebhaver-stuff, og der MÅ være
masser af hjemmesider, private såvel som mærkeklubber, omhandlende dem
:-/
Så prøv lige at søge på Google og se hvad der sker - Til gengæld vil jeg
som Honda-hader læse alle lovordene(?) med lidt skepsis: Det er jo
ejerne der omtaler deres egen ejendom, hvorved der typisk forekommer en
mængde rygklapperi i sådanne mærke-forum's. Men regulære oplysninger,
som omkring dén med hovedlejet vil sikkert tydeligt fremstå dér :-/

--
Armand.

Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 11:33

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:9v21hf$2nbm$6@news.cybercity.dk...

> [...]
> mængde rygklapperi i sådanne mærke-forum's. Men regulære oplysninger,
> som omkring dén med hovedlejet vil sikkert tydeligt fremstå dér :-/

svar til Armand
Hvorfor kan du ikke lide Honda har de gjort dig noget eller er er du kun til armikanske havetraktore
vi har da alle lov til at køre på hvad vi vil jeg har selv en stor græsplæne
Venlig hilsen
Mummel

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-01 11:51

> [...]
til armikanske havetraktore
> vi har da alle lov til at køre på hvad vi vil jeg har selv en stor

Tag det ikke så ilde op. Vi har jo alle vores foretrukne mærker. Jeg selv er
heller ikke Honda elsker, og det er der mange årsager til (man kan eks prøve
at skrue i en), men i lige så høj grad handler det om, at de er den store
producent, som laver polerede konstruktioner som imho mangler sjæl og
garageånd, jeg synes de er lidt for industrielle. Og det kan jo være ganske
fint, men jeg falder altså mere for Kawasaki's evige trang til at flytte
grænder, Suzuki's bevidste jagt på produktionsomkostninger + nytænkning
(omend konstruktionerne lader kavliteten ryge samme vej som prisen) eller
Yamaha's Ingeniørmæssige gamblinger (ala Exup og 5V motor). For slet ikke at
tale om europærenes blanding af traditioner og konstruktionsidéer.

Men Honda, de holder udemærket, det minder bare lidt for meget om en
mellemklassebil.

Mads Lund
2*kwack
1*suzuki
2*østrisk motor (og det rules).

Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 12:50

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse news:as0R7.52$t84.7837@news.get2net.dk...
> [...]
> tale om europærenes blanding af traditioner og konstruktionsidéer.
>
> Men Honda, de holder udemærket, det minder bare lidt for meget om en

Ja du har jo ret ,og din begrunnede mening er helt iorden
og jeg vil da stadig hilse når jeg køre forbi selvom jeg køber den Goldwing det manglede da bare
venlig hilsen
Mummel

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 14:35

On Mon, 10 Dec 2001 11:51:23 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

> Og det kan jo være ganske
>fint, men jeg falder altså mere for Kawasaki's evige trang til at flytte
>grænder,

*LOL*...det er vel nok muligt at de har trangen,men resultaterne står
vist ikke helt mål med trangen så )

>Men Honda, de holder udemærket, det minder bare lidt for meget om en
>mellemklassebil.

Du er nu sjov Mads....

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-01 14:57

> *LOL*...det er vel nok muligt at de har trangen,men resultaterne står
> vist ikke helt mål med trangen så )

Hov hov, lille de

Hvmr er det, som pånær ganske korte perioder har haft topfartstronen for
gademaskiner som egendom de seneste 2 årtier ?

Eller hvad med baghjulspower ? der har de også markeret sig ganske kraftigt
så godt som altid, og det enda i mange forskellige klasser.

Og i begge kategorier skal vi nok holde os fra at nævne Honda.

> Du er nu sjov Mads....

Jeg går i vendetta mode, hellig krig...........................

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 15:17

On Mon, 10 Dec 2001 14:56:52 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Hvmr er det, som pånær ganske korte perioder har haft topfartstronen for
>gademaskiner som egendom de seneste 2 årtier ?

De seneste 5 år Honda og Sutte-suki ik'...seneste test jeg så, så lå
Haya'en lige en 1 km/t højere end den testede 12'er.

>Eller hvad med baghjulspower ? der har de også markeret sig ganske kraftigt
>så godt som altid, og det enda i mange forskellige klasser.

Hvad hjælper det når de alliwl bliver sat af hvor det gælder.Hvad med
9'eren som skulle være deres supersportsmaskine som de selv desperat
prøver at markedsføre den som,men alliwl får stor bank af Honda/Yamaha
og nærmest er rykket "ned" i sin egen supersportstourerklasse..kun
wankere der ikke kan se at power ikke hjælper meget når ikke
køreegenskaberne følger med ) og der har Kawa altid haft sine
problemer,men jeg anerkender at motorer _det_ kan de bygge,det er
ligesom bare ikke _helt_ nok....

Eller hvad med WSB og 7'eren....har den flyttet nogle grænser siden
den i 1800-hvidkål blev introduceret ??

>Jeg går i vendetta mode, hellig krig...........................

Du kan bare komme an kan du,husk at der ikke må være for mange hard
facts,men mange personlige meninger og ½-studerede røverhistorier og
et overmål af useriøsitet...det vil i hvert fald være mit udgangspunkt

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-01 15:51

> De seneste 5 år Honda og Sutte-suki ik'...seneste test jeg så, så lå
> Haya'en lige en 1 km/t højere end den testede 12'er.

Tja, det kommer an på kilden. Jeg læste (en god artikel i Performance
Bike, hvor de havde en 12'er og en Busa en tur i Frankrig til noget
highspeed touring. Og deres konklution var at 12'eren ubetinget var hurtigst
(en kombi af acceleration fra 200 og topfart) når da gav gas til en
overhaling smuttede den fra. Og når sådan en 12'er motor får lov at prutte i
et andet rør smider den 180 hk på hjulet, det gør hayabusaer ikke ved blot
at skifte udstødningen.

> [...]
> køreegenskaberne følger med ) og der har Kawa altid haft sine
> problemer,men jeg anerkender at motorer _det_ kan de bygge,det er

De kan 2 ting, motorer og aredynamik. Affjedring køber man sig jo til. At de
så montere noget billigt skrammel på de nye 9'ere fatter man jo ikke, men
det kan jo skiftes. Og så er der jo også lige det med at bladet og R1'ere jo
ikke er 900 cykler. Især honda's taktik med stille og roligt at øge kubik på
firebladen fortæller mig at de har været nød til at gå den sikre vej, fordi
de ellers ikke kunne hænge på rent powermæssigt.
Og så skal vi jo lige huske på at disse cykler kører 99,99% af deres km på
landevej, og ikke på en bane. Og der er det nogle andre krav og kompromisser
der er optimale.

> Eller hvad med WSB og 7'eren....har den flyttet nogle grænser siden
> den i 1800-hvidkål blev introduceret ??

Både og. Det er en konstruktion fra omkring 92. Og aligevel performer den
ganske fint, nuvel motoren mangler 15-20 hk for at gøre sig blandt de
stærkeste, og så mangler kawa desperat midlerne til at ansætte nogle
ordentlige kører. Se blot hvordan de markere sig i hjemme grandprix'et hvor
tilfældige wildcard kører placerer sig ind i top 5 på den.

Men vi er helt enige om at der mangler en afløser. Men så længe blade som
Bike stadig rater den som bedste allround sportsbike, så har de vel gjort et
eller andet rigtigt.

> Du kan bare komme an kan du,husk at der ikke må være for mange hard
> facts,men mange personlige meninger og ½-studerede røverhistorier og
> et overmål af useriøsitet...det vil i hvert fald være mit udgangspunkt

Jeg er med.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-12-01 16:16

> [...]
> et andet rør smider den 180 hk på hjulet, det gør hayabusaer ikke ved blot

nej de skal være heldige hvsi de ligger over 145Hk !!

-
Morten Dahl
- ikke noget imod hondaer, men heller intet for, det lidt ligesom med
svigerfars hyundai,virker upåklageligt men goftnok kedelig

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 16:54

On Mon, 10 Dec 2001 16:16:25 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>- ikke noget imod hondaer, men heller intet for, det lidt ligesom med
>svigerfars hyundai,virker upåklageligt men goftnok kedelig

Arh come on Morten,hvis du vil være med her så må du finde på dine
egne useriøsiteter og ikke bare abe efter Mads )

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 10-12-01 22:36

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> Arh come on Morten,hvis du vil være med her så må du finde på dine
> egne useriøsiteter og ikke bare abe efter Mads )

Jamen nu er jeg jo selv usugi mand, og af den simple grund at havde jeg
givet x 1,5 i indkøbog kom ud og så lortet var rustet trods dens alder ikke
overskrider 6måneder. Så ville jeg sku føle mig snydt, men med en suzuki er
det mere reglen end undtagelse, og man kan derfor kun blive positivt
overrasket..

Men jeg aber nu ikke Mads efter, det har jeg stadig for mange uskadte
områder i min hjerne til. Dog deler jeg hans synspunkt hvad Honda angår, at
vi så ikke er helt enige hvad Yamaha angår er en helt anden snak....

Men fair nok, jeg holder mig ude af diskutionen

-
Morten Dahl

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 23:10

On Mon, 10 Dec 2001 22:36:01 +0100, "Morten Dahl" <News@mekasign.dk>
wrote:

>Jamen nu er jeg jo selv usugi mand

Niks du har valget mellem Skruzuki,Sutte-suki eller Su'suck'i (find
selv på flere ) )

> [...]
>overskrider 6måneder. Så ville jeg sku føle mig snydt, men med en suzuki er
>det mere reglen end undtagelse, og man kan derfor kun blive positivt

*LOL*.....jamen jeg kan da kun være enig i det

> [...]
>vi så ikke er helt enige hvad Yamaha angår er en helt anden snak....
>
>Men fair nok, jeg holder mig ude af diskutionen

Nej kom endelig med ind og leg,jeg efterlyser bare lidt
opfindsomhed....personlige fornærmelser eller andet

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 16:48

On Mon, 10 Dec 2001 15:50:50 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Tja, det kommer an på kilden.

Det er jeg ganske klar over, det lå jo implicit i angivelsen af 1 km/t
forskel )...det skulle illustrere at nogen topspeedtrone kan man
ikke tale om,de er i praksis ens.Og helt ærligt hvad pokker skal man
bruge det til,tror du ikke Honda sagtens kunne lave en endnu hurtigere
hvis de gad (læs : så et marked i den),og da der nu alliwl er en de
facto grænse på 186 mph,hvem hulen gider så interesse sig for det.Det
er alle highspeedtourere og som sådan er BB'en tit i mange tests
blevet berømmet som den mest harmoniske af flokken på trods af de ca.
12-15 km/t lavere topspeed.

>Og når sådan en 12'er motor får lov at prutte i
>et andet rør smider den 180 hk på hjulet, det gør hayabusaer ikke ved blot
>at skifte udstødningen.

Hov-hov vi snakker da standard ikke og ikke alle mulige
modifikationer,Haya'en har iøvrigt masser af tuningspotentiale hvis
det er det man vil....men hvem vil det ?

>De kan 2 ting, motorer og aredynamik.

Jow men det kan de andre jo også...

>Affjedring køber man sig jo til.

Hvad er nu det for noget sludder,i så fald kan man jo ligeså vel sige
at tuning er noget man køber sig til ....og helt ærligt,man kan da
godt forbedre 9'eren med noget affjedringsguf,men hvad tror du er
bedst ,en optimeret 9'er eller Fireblade/Gixxer/R1 ? >

> At de
>så montere noget billigt skrammel på de nye 9'ere fatter man jo ikke

Næh det gør man virkelig ikke,men måske de ikke_kan_ finde ud af
det,guderne skal vide at de har haft nok forsøg

>, men
>det kan jo skiftes.

Det kan alt jo,men man må vel bedømme cyklerne ab fabrik og ikke med
alle mulige og umulige mods.

> Og så er der jo også lige det med at bladet og R1'ere jo
>ikke er 900 cykler.

The point being ?? Kawa vælger jo selv deres motorstørrelse og det
segment de selv mener den skal indpasses i,der får den tæv så det
batter noget....

> Især honda's taktik med stille og roligt at øge kubik på
>firebladen fortæller mig at de har været nød til at gå den sikre vej, fordi
>de ellers ikke kunne hænge på rent powermæssigt.

Igen lidt noget sludder,i så fald kunne de jo vælge at øge kubik endnu
mere,næh det er vel snarere at Honda måske mere prøver at få tingene
til at passe sammen,køreegenskaber _og_ power,det er jo den samlede
pakke der tæller...

>Og så skal vi jo lige huske på at disse cykler kører 99,99% af deres km på
>landevej, og ikke på en bane. Og der er det nogle andre krav og kompromisser
>der er optimale.

Hvad vil du sige med det ?

>Både og. Det er en konstruktion fra omkring 92. Og aligevel performer den
>ganske fint

Ganske fint ? Det er vel en smagssag,jow hvis man er tilfreds med at
rode rundt nede i feltet og aldrig rigtig vinde noget og bare være
med,men hvordan hænger det sammen med "Kawa's evige trang til at
flytte grænser" ?? >....Når Honda beslutter sig for at vinde en
serie så bygger de jo bare en ny racer (SPW) )

> [...]
>ordentlige kører. Se blot hvordan de markere sig i hjemme grandprix'et hvor
>tilfældige wildcard kører placerer sig ind i top 5 på den.

Undskyldninger-undskyldninger

>Men vi er helt enige om at der mangler en afløser. Men så længe blade som
>Bike stadig rater den som bedste allround sportsbike, så har de vel gjort et
>eller andet rigtigt.

Halløj hvad er det for et Bike ? Det du trykker på spritduplikatoren
ude i garagen ?? Bedste allround sportsbike...pttttt,hvad er det for
noget sludder )

>Jeg er med.

Godt så....

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 09:39

> [...]
> er alle highspeedtourere og som sådan er BB'en tit i mange tests
> blevet berømmet som den mest harmoniske af flokken på trods af de ca.

Igen kommer det an på kilden, gad egentlig vide om mc skribenterne også har
et strejf af forkærlighed

> Hov-hov vi snakker da standard ikke og ikke alle mulige
> modifikationer,Haya'en har iøvrigt masser af tuningspotentiale hvis
> det er det man vil....men hvem vil det ?

Tjo jeg kender en og selvfølgelig modificerer man i større eller mindre
grad. Jeg kender op til flere som har købt et andet udstødningsrør til deres
gadecykel, kender du nogen ? Og nu er en udstødning nok den typiske
tuningsgrad, og når det skal være rigtig vildt sætter man et kn filter og et
jetkit i.
Men vi er enige om Hayabusaens tuningspotentiale, men det er bare
nogetdyrere at fikse en busa til 180 hk end en 12'er, og vil man over 200
hk, så skal man i maskinrummet af begge. Og indtil 12'eren har vist
holdbarhed er busa motoren den bedste rent tuningsmæssigt.

> Jow men det kan de andre jo også...

Tja men i mindre grad. Tag R1 som eksempel, motoren bruger olie og
areodynamikke er på niveau med en ladeport. Men nu er den jo heller ikke
konstrueret til highspeed touring.

> [...]
> godt forbedre 9'eren med noget affjedringsguf,men hvad tror du er
> bedst ,en optimeret 9'er eller Fireblade/Gixxer/R1 ? >

Nu mente jeg ikke aftermarked affjedringstuning (det er et argument jeg
hiver frem senere men orginal affjedringen.
F.eks min 9'er den bruger kayaba komponenter. Mille R bruger öhlins osv. Og
jeg er ret sikker på at det er ganske std komponenter, hvor fabrikanten og
affjedringsproducenten sammen finder et passende kompromis mellem kvalitet
og dæmpningsegenskaber.
At fabrikkanterne så vælger forskellige prisniveauer og løsninger kan man så
lide eller lade være.

> Næh det gør man virkelig ikke,men måske de ikke_kan_ finde ud af
> det,guderne skal vide at de har haft nok forsøg

Tjo, men det kunne jo indikere at kawa's lave produktionsvolumen ikke gør
dem så attraktive som kunde. Og desuden har de jo satset lidt med deres
stel/forgaffelkonstruktion (som har faldet uheldig ud) ved at lave 9C blød i
kronrørssektionen, og gaflen lidt spinkel, for ad den ved at få bedre føling
med forenden (9B modellen blev klantret for at være for stiv, med manglende
føling som resultat) desuden var der et vægt issue som man går meget op i.
Men jeg havde da meget hellere set den nye 9'er med en R1 gaffel, end den
gamle fireblade konstruktion de har monteret.

> Det kan alt jo,men man må vel bedømme cyklerne ab fabrik og ikke med
> alle mulige og umulige mods.

Se det er vi jo heller ikke enige om. Mellemklassebiler kan vi vurdere ab
fabrik. Men mc'ere er jo symbol på frihed og individualisme, så dem vurdere
man fra eksempel til eksempel. Så når jeg skal vurdere cykler, filtrere jeg
alle de ting fra, som man simpelt kan udskifte, og vurdere de basale
komponenter. Men selvfølgelig er der et element af færdiggørelsesgrad som
også spiller ind (bl.a. derfor er C og E model zx9 ikke mine favoritter. Men
tag GSXR1000 som eks. den er lavet rimelig tæt på færdig, med fornuftige
bremser affjedring osv. Men når man så kigger ind i motoren så ligner det
noget man tror er løgn (kvali i normal suzuki og dimmensionering som tyder
på de er gået helt til grænsen for at reducere vægt = mulige problemer ved
kraftig effektforøgelse.

> The point being ?? Kawa vælger jo selv deres motorstørrelse og det
> segment de selv mener den skal indpasses i,der får den tæv så det
> batter noget....

Hmmmmmmm, jeg laver et strike back når de kommer med en ZX10R. Og havde de
kawa spassere så for hel.... da bare lavet 12'eren i en normal ramme istedet
for alt det poppede nytænkning. Så havde der været andre boller på suppen.

> [...]
> mere,næh det er vel snarere at Honda måske mere prøver at få tingene
> til at passe sammen,køreegenskaber _og_ power,det er jo den samlede

Ja måske. Men motormæssigt er det en lidt tynd udviklingsmetode (lidt som
ZX636 skal indrømmes).

Og modellen holder jo ikke i alle de mindre klasser (hvad så end man skal
med dem

> Hvad vil du sige med det ?

At sammenligninger af cyklernes egenskaber på baner (som er det typiske
argument for at eks R1 er bedre en ZX9) ikke er helt det samme som at køre
på hullede veje i virkeligheden, hvor man jo også af og til skal køre mere
end 15 min ad gangen.

> [...]
> flytte grænser" ?? >....Når Honda beslutter sig for at vinde en
> serie så bygger de jo bare en ny racer (SPW) )

Og køber sig til det største team, de bedste kører osv.
Næ du, skal man vurdere cyklerne så se på privat teams'ne og tag nogle
baskere seriere som eks endurance VM. For at blive i dit spor, så kan vi jo
se på stock sport klassen, hvor man kører på standard motorer, chassis,
affjedring, hjul og bremser. Sådan en klasse med cykler direkte fra
udstillingsvinduet + nogle nye sko. Og lur mig om ikke det var en ZX9'er der
vandt den klasse foran 2 GSXR1000'ere

> Halløj hvad er det for et Bike ? Det du trykker på spritduplikatoren
> ude i garagen ?? Bedste allround sportsbike...pttttt,hvad er det for
> noget sludder )

Ha , jeg ved Mikkel C har det blad til at ligge hjemme i stuen, og jeg
skal med største glæde kopiere artiklen til dig.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-12-01 09:55

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<RBjR7.12$Qv5.2729@news.get2net.dk>...

> [...]
> affjedring, hjul og bremser. Sådan en klasse med cykler direkte fra
> udstillingsvinduet + nogle nye sko. Og lur mig om ikke det var en ZX9'er

Vi kan også kigge på Endurance SuperBike. Der var det da vist et Suzuki
team der vandt
Men nu er I selvfølgelig begge blevet enige om at ZX7-RR er outdated. Men
stadig rå at se på efter min mening.

> Ha , jeg ved Mikkel C har det blad til at ligge hjemme i stuen, og jeg
> skal med største glæde kopiere artiklen til dig.

Nix - det er stablet pænt i kassen. Jeg har nemlig ryddet op (er ved at
forberede mig på den der kvindelige hånd min stue trænger til

--
Mikkel
Arkivar, teoretiker, bangebuks m.m.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 10:35

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> Hmmmmmmm, jeg laver et strike back når de kommer med en ZX10R.
Først skal de da komme med den, så kan man vurdere hvor god den er.

> [...]
> på hullede veje i virkeligheden, hvor man jo også af og til skal køre mere
OK poeng, men skal man trekke den ut i ekstremene, kan man jo argumentere
for at en sports MC ikke har noen brettigelse, man kan allikevel ikke
utnytte den på gaten.

> [...]
> affjedring, hjul og bremser. Sådan en klasse med cykler direkte fra
> udstillingsvinduet + nogle nye sko. Og lur mig om ikke det var en ZX9'er
Det må i så fall være unntaket som bekrefter regelen. GSX-R 1000 har stor
sett vunnet alt av løp for standardsykler i iineværende sesong. Med erfaring
far såvel ZX9 som GSX-R 1000, kan det heller ikke undre. Gixxeren er
lettere, har bedre chassis og avfjedring, samt en vesentlig kraftigere
motor.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-12-01 12:36

On Tue, 11 Dec 2001 09:38:49 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Igen kommer det an på kilden, gad egentlig vide om mc skribenterne også har
>et strejf af forkærlighed

Det har de da helt sikkert,og det afhænger da også sikkert af lige
netop hvilke detailegenskaber man sætter højst,typisk er nok at lige
da de kom frem var Busa'en og 12'eren _meget_ bedre fordi det jo var
så imponerende at de kunne nå ca. 300,men som tiden går og dagligdagen
sætter ind kommer tingene til at se lidt anderledes ud.Som sagt
tophastigheden er jo egentligt lidt akademisk når man når udover de
der 250-260 stykker,men der følger naturligvis også nogle ting med i
form at hk og acc.Men altså lidt forskelligt af hvor man kigger ik'.

Tager man derimod 9'eren eller 6'eren for den sags skyld så får man
nok langt sværere ved at finde nogle som rater dem højst i deres
segment ik' ...konsensus er vist at de er noget datede som det det var
meningen de skulle være,altså topdog i deres klasse,begge lidt
kluntede med køregenskaber under std. i deres klasse,hvor kun motoren
kan siges at være på linie med de andre,kvalitetsmæssigt ligger de
heller ikke superhøjt.Så hvor er Kawa's trang til at flytte grænser
her,faktisk er det dybt skuffende hvor _lidt_ der er sket hos Kawa de
seneste par år i disse 2 klasser.
Ja men Kawa er også så lille og har ingen penge ?!? Bollocks til
det,siger jeg bare...Aprilia var jo ikke ret store,da de gik igang med
Mille-projektet og det må de jo siges at være sluppet ganske godt
fra.

>Tjo jeg kender en og selvfølgelig modificerer man i større eller mindre
>grad.

Gør man ?? )

> Jeg kender op til flere som har købt et andet udstødningsrør til deres
>gadecykel, kender du nogen ?

Jeg vil ikke kendes ved nogen ),jeg betragter det langt henad vejen
som en stor wankerting.

> Og nu er en udstødning nok den typiske
>tuningsgrad, og når det skal være rigtig vildt sætter man et kn filter og et
>jetkit i.

Vildt....pfftttt,come on når man ser på hvor lidt man reelt
opnår,(mange som vælger ½ løsninger og ikke går the full monty
_mister_ jo faktisk noget) og dels hvor dyrt det er og hvor stor
skadeeffekt man skaber i form af modvilje så synes jeg ærligt talt
det er noget man bør være yderst varsom med,den enkelte opnår _måske_
en lillebitte fordel i reel ydelse,og en hel masse i opmærksomhed fra
kammi'erne og det er vel det man går efter....

>Tja men i mindre grad.

Hmmmm,hvordan kan Busa'en så opnå ca. samme hastighed med mindre
ydelse,det hænger jo ikke sammen.

>Tag R1 som eksempel, motoren bruger olie og
>areodynamikke er på niveau med en ladeport. Men nu er den jo heller ikke
>konstrueret til highspeed touring.

Og så er eksemplet rent aerodynamisk set vel ikke særlig brugbart,det
med olieforbruget på yammeren,well det er ikke så smart indrømmet,men
storkriminelt er det vel ikke.

>Nu mente jeg ikke aftermarked affjedringstuning (det er et argument jeg
>hiver frem senere men orginal affjedringen.

K'...

> [...]
>og dæmpningsegenskaber.
>At fabrikkanterne så vælger forskellige prisniveauer og løsninger kan man så

Det handler vel mest om hvordan tingene fungerer i praksis og vel ikke
så meget om lige hvilket fabrikat det er,og Kawa har næsten altid haft
lidt problemer der,KHI tynger lidt ik'...hvad er det nu de også laver
er det ikke bulk carriers og lokomotiver >...så foretrækker jeg nu
alliwl en mellemklassebil.

> [...]
>Men jeg havde da meget hellere set den nye 9'er med en R1 gaffel, end den
>gamle fireblade konstruktion de har monteret.

Se nu var udgangspunktet jo at Kawa var _såååå_ innovative,så når du
selv begynder at punke på dem så vil jeg da ikke sige dig imod )

> [...]
>man fra eksempel til eksempel. Så når jeg skal vurdere cykler, filtrere jeg
>alle de ting fra, som man simpelt kan udskifte, og vurdere de basale

Det er fair nok at du er sådan indrettet,men skal vi se på det store
flertal så er de nok ikke specielt interesseret i at få udleveret et
stel og en motor og så kan de selv lave resten

> [...]
>på de er gået helt til grænsen for at reducere vægt = mulige problemer ved

Don't even get me started on Suzuki ).....

> [...]
>for alt det poppede nytænkning. Så havde der været andre boller på suppen.

Hov-hov rewind,tilbage-tilbage og gentag alt efter velkommen,det er
meningen at du skal forsvare Kawa,ikke punke dem vel )...har du
slet ikke forstået konceptet i en religionskrig

Iøvrigt svært at tage stilling til en fremtid model ik'....

>Ja måske. Men motormæssigt er det en lidt tynd udviklingsmetode (lidt som
>ZX636 skal indrømmes).

Det synes jeg slet ikke det er,og de ligger jo stadig under de andre i
kubik fordi de vælger at se sådan på det at det er bedre,men iøvrigt
skulle den være maxed out i motorstørrelse nu,så den næste bliver med
en helt ny motor...Og de vælger jo ikke som f.eks hvem er det nu,jow
Kawa, at "snyde" ved at gå over kubikgrænsen for 600-klassen,det
minder lidt for meget om,"vi kan ikke finde ud af andet så vi løber
hjem til mor",til det vi kender og laver motoren større,men nu skal vi
jo lige se hvordan den er først.

>Og modellen holder jo ikke i alle de mindre klasser (hvad så end man skal
>med dem

Tjah,det er jo dem der sælger trods alt,og som sagt når der dukker en
130 kg's 100 hk 400cc V5 Honda op,så skal jeg ha' ny cykel

> [...]
>på hullede veje i virkeligheden, hvor man jo også af og til skal køre mere

Det kan jeg godt følge men sportscykler er nu engang sportscykler og
skal vel også bedømmes som sådan,men selvfølgelig skal de bedømmes på
deres hverdagsanvendelighed også,en cykel som f.eks min egen RS250 er
en drøm på en bane,men aldeles uanvendelig som gadecykel,der er de
gået for langt....heldigvis kan jeg så sige

>Og køber sig til det største team, de bedste kører osv.

Holder det nu,det største team javel den køber jeg,men de bedste
kørere,ha det holder jo ikke en meter i WSB....Okada,som er gået på
pension for mange år siden og Edwards tror jeg ikke rigtig nogen vil
rate som bedst,han er da en god pilot,men slet slet ikke i klasse med
Rossi,Katoh,Haga,Foggy,Biaggi.....den slags.

Alliwl kunne han vinde på grund af SPW'en sidste år .

>Ha , jeg ved Mikkel C har det blad til at ligge hjemme i stuen, og jeg
>skal med største glæde kopiere artiklen til dig.

Er det Bike UK ?? For så har jeg også en artikel hvor den er tæsket
helt ned under gulvbrædderne som aldeles outdated )

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 14:08

> [...]
> heller ikke superhøjt.Så hvor er Kawa's trang til at flytte grænser
> her,faktisk er det dybt skuffende hvor _lidt_ der er sket hos Kawa de

Enig, der mangler grotesk meget en ZX10R og en ny ZX7R, så kunne de godt
droppe ZX6R og ZX9R for min skyld.

> [...]
> det,siger jeg bare...Aprilia var jo ikke ret store,da de gik igang med
> Mille-projektet og det må de jo siges at være sluppet ganske godt

Hmm, der er vi igen uenige. Det eneste jeg vil strække mig til, er at
Aprilia har lavet et godt stel og en god bagsvinger. Så har de købt nogle
gode hjul, bremser og affjedring, og så skulle de have købt sig til en god
motor. istedet lavede de selv en, som jeg alså ikke er specielt imponeret
af.

> Jeg vil ikke kendes ved nogen ),jeg betragter det langt henad vejen
> som en stor wankerting.

Tjo, min eneste anke er larmen som det medfører. Og så endog, hvis nu bare
man så kunne køre cyklen i de lave omdrejninger i byerne så er RR
udstødninger såman ganske tålelige, det er mest når der gives gas at larmen
eksplodere. Lidt i stil med min KTM (som kører med godkendt standart
udstødning) men den larmer ganske forfærdentligt not den får noget smæk.

> [...]
> en lillebitte fordel i reel ydelse,og en hel masse i opmærksomhed fra
> kammi'erne og det er vel det man går efter....

Jepper, fenomenet er også kendt som bar-tuning.

Lad os få tyske regler, så race only udstødningerne bliver fjernet fra
gaden.

> Og så er eksemplet rent aerodynamisk set vel ikke særlig brugbart,det
> med olieforbruget på yammeren,well det er ikke så smart indrømmet,men
> storkriminelt er det vel ikke.

Hmm, det ved jeg nu ikke. Jeg fravalgte yammeren i mit univers, primært pga
olieforbruget, for det er sku ikke særlig sexet at skulle medbringe 4 l olie
for at køre en ferietur. 9'eren brugte under en halv liter på 3000 km tæske
ferie i år, og stempler og cylindren har kørt 20.000 km, heraf de 10.000 med
turbo.

> [...]
> lidt problemer der,KHI tynger lidt ik'...hvad er det nu de også laver
> er det ikke bulk carriers og lokomotiver >...så foretrækker jeg nu

Kawa laver jetfly.
Angående affjedring så har valget af mærke og prisen jo nærmest alt at sige.
Man kan anyway sagtens fornæmme en vis fremgang ved at montere en öhlins
bagdæmper på en 9'er. Og angående vægten, så har den selvfølgelig nogle
religiøse og principielle undertoner. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så
kan jeg altså ikke afgøre om jeg kører med fuld eller tom tank på 9'eren, og
det giver trods alt en vægtforskel på 10%. Om det så er mig eller og
affjedret vægt er lidt mere principiel end praktisk orienteret det kan vi jo
bruge den næste tråd på.

> Se nu var udgangspunktet jo at Kawa var _såååå_ innovative,så når du
> selv begynder at punke på dem så vil jeg da ikke sige dig imod )

de er innovative, og trendsættere, på alle områder hvor de selv har
fingrene med i spillet. At de så køber noget skrammel og montere på resten
af cyklen kan vi ikke være uenige om. Men ser man på deres motorer, deres
areodynamik, og stelkonstruktionerne så er de med fremme. Se bare på
12'erens stel, absolut nytænkning. (At jeg så synes det sucks er nok fordi
jeg er ved at blive for gammel). OG det jeg egentlig tror jeg lagde ud med
var, at de nytænker og presser konstruktionerne, og giver tingene sjæl.
Istedet for Honda's mere defensive stil, med mere gennemtestede og sikkert
også mere holdbare konstruktioner. Som imho er mere kedelige. Men ellers er
Honda absolut også innovative, deres ting kommer bare ligesom ikke rigtigt
ud over rampen.

> Det er fair nok at du er sådan indrettet,men skal vi se på det store
> flertal så er de nok ikke specielt interesseret i at få udleveret et
> stel og en motor og så kan de selv lave resten

Hmm, mon det er derfor Honda er 20x så store som Kawa

> Don't even get me started on Suzuki ).....

Grill vi skal have noget humle en aften.

> Hov-hov rewind,tilbage-tilbage og gentag alt efter velkommen,det er
> meningen at du skal forsvare Kawa,ikke punke dem vel )...har du
> slet ikke forstået konceptet i en religionskrig

Ok, så er jeg nød til at bruge et gammel trick. Vi flytter kampen fra min
lejer over i din. Så fra nuaf er vi færdige med at snakke Kawa, vi sabler
Honda istedet

> [...]
> minder lidt for meget om,"vi kan ikke finde ud af andet så vi løber
> hjem til mor",til det vi kender og laver motoren større,men nu skal vi

Hmm, hvor stor er det nu lige at den nye blade er ? så vidt jeg erindre
kommer den over 1000 ccm.

Desuden er det jo værd at bemærke at kawa historisk set har ligget under
grænserne, eks ZZR1100 som i virkeligheden er en 1049 ccm

> Tjah,det er jo dem der sælger trods alt,og som sagt når der dukker en
> 130 kg's 100 hk 400cc V5 Honda op,så skal jeg ha' ny cykel

ja ja, ved det god Men det er jo til ræs ik ?

Jeg kunne aldrig finde på at købe en lille motorscykel til gadebrug. Bare en
tur på KTM'en som trodsalt har 50 hk til 100 kg sucks altså. Ok de først
e300m er ganske sjove, men så kan jeg ikke holde den på baghjulet længere og
straks bliver det kedeligt.

> [...]
> en drøm på en bane,men aldeles uanvendelig som gadecykel,der er de
> gået for langt....heldigvis kan jeg så sige

Tjo men mon ikke RS125 og RS250'erenes manglende succes hænger sammen med at
de er for sportslige ? Lidt i stil med TL1000, som jeg kender nogle stykker
der har haft, men har solgt dem igen, fordi de var for umulige at anvende
til andet end 1/2 times dødsræs på de små sogneveje.

> [...]
> rate som bedst,han er da en god pilot,men slet slet ikke i klasse med
> Rossi,Katoh,Haga,Foggy,Biaggi.....den slags.

Næh næh, Edwards er 27 år har kørt superbike i 5 år, og lagt i top 5 alle
år, 96' 5. på Yamaha, 97?, 98' 5. Honda, 99' 4. Honda, 00' 1. Honda, 01' 2.
Honda
Så at kalde ham en god kører og ikke en af de bedste er da en underdrivelse.
Ok der er 1.erene som Rozzi, Dohan og Carl F. med edwards ligger klart
højere på ranglisten end Yanagawa og Lavilla

> Alliwl kunne han vinde på grund af SPW'en sidste år .

Hmm, pånær Haga (som har den fede stil, men altså ikke er specielt stabil)
så er det da mere eller mindre samme felt i 2001 som i 2000, og kigger vi
tilbage på 1999, så var forskellen Foggy (edwards blev 2'er remember). Og
kigger vi længere tilbage, så var det Foggy og John Kocinsky som styrede
festen, med Edwards og Troy Corser of Aron Slight i baghjulet. Og med Foggy
og kocinsky ude, var der jo frit spil, selvom han kører Honda.

Jeg har forøvrigt snakket en del med hans tidligere chefmekanikker, men
desværre måtte jeg ikke komme med ud og se den hellige hal, hvor de bygger
cyklerne, øv øv øv øv øv.

> Er det Bike UK ?? For så har jeg også en artikel hvor den er tæsket
> helt ned under gulvbrædderne som aldeles outdated )

Jepper, lad os tage det tunge skyts frem. Og for at få oddsne i mit favør,
så sammenligner vi lige cyklerne fra 92-99. Man bliver jo helt ostalgisk når
man tager en gammel mc revy frem og kigger på YZF750, GSXR1100, FZR1000,
ZX9R og så den motorsvage Fireblade, som nærmest konkurrere med 750'erene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-12-01 13:55

> Lad os få tyske regler, så race only udstødningerne bliver fjernet fra
> gaden.

Ja min udstødning på 7½´n lad os endelig få nogle flere af disse godkendte
på gaden ik ??

> [...]
pga
> olieforbruget, for det er sku ikke særlig sexet at skulle medbringe 4 l

ja så hellere have et par ekstra stempler med

> [...]
> ZX9R og så den motorsvage Fireblade, som nærmest konkurrere med 750'erene.

tjae såen 95-96 firblade er ikke engang et match for min 600. I foråret på
vej hjem fra stumpemarked var der et par gutter fra Horsen´s der rigtigt
skulle vise såen lille suzuki hvor jeg hørte til. Det resulterede i at på
stykket fra Arnborg og til NørreSnede (næsten ligeud 15km, men 2grummer
sving midtpå) blev de sat så grundigt til vægs at jeg ikke engang gad holde
og vente på dem i nørresnede. Og det var ikke fordi de ikke gik til den,men
de var sløve i optræk og tophastigheden var ihvertfald ikke højere end min
nedgearede 600.

-
Morten dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 17:05

> ja så hellere have et par ekstra stempler med

Det var et uheld

> [...]
den,men
> de var sløve i optræk og tophastigheden var ihvertfald ikke højere end min

Næh og selv i selskab med de gamle travere som GSXR750W, ZX7R og YZF750 var
den ikke stor imponerende. Men ok, den skal da ha, at den satte ZX9RC / R1
bølgen igang.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-12-01 16:10

On Tue, 11 Dec 2001 14:07:40 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Enig, der mangler grotesk meget en ZX10R og en ny ZX7R, så kunne de godt
>droppe ZX6R og ZX9R for min skyld.

Hvad er der så tilbage i det segment der interesserer os ? ) Jow
12'eren måske,men den slags cykler har jeg intet at bruge til, touring
interesserer mig ikke.Ipso facto og quod erat demonstrandum Kawa _har_
ikke noget at byde på aktuelt >...he-he

> [...]
>motor. istedet lavede de selv en, som jeg alså ikke er specielt imponeret

Fair nok at du ikke kan li' den....meeeen hvis man nu skal kigge lidt
udover sin egen næsetip og se på den _generelle_ succes og rating af
cyklen.

>Tjo, min eneste anke er larmen som det medfører.

Også min,personlig irriterer det mig ikke så meget,men
følgevirkningerne for MC'ismen og RR-mulighederne gør - meget,lidt for
selvisk synes jeg nok.Om folk smider en masse penge ud i den blå luft
på ingenting må de sådan set selvom

> Og så endog, hvis nu bare
>man så kunne køre cyklen i de lave omdrejninger i byerne så er RR
>udstødninger såman ganske tålelige, det er mest når der gives gas at larmen
>eksplodere.

Men der ved du udmærket godt, at det kan folk jo ikke i praksis,der er
altid et fjols der skal gasse som en idiot inde i midtbyen

> Lidt i stil med min KTM (som kører med godkendt standart
>udstødning) men den larmer ganske forfærdentligt not den får noget smæk.

Der kan jeg jo være hellig og sige at min RR-maskine ikke engang
larmer for den har jo std. udstødning og siger ikke meget...alliwl vil
jeg påstå at den er mindst lige så sjov (og hurtigt) som selv den
største wanker-skraldebang-gadeMC

>Jepper, fenomenet er også kendt som bar-tuning.
>
>Lad os få tyske regler, så race only udstødningerne bliver fjernet fra
>gaden.

Du har min stemme !! Mads som trafikminister - nu

> [...]
>kan jeg altså ikke afgøre om jeg kører med fuld eller tom tank på 9'eren, og
>det giver trods alt en vægtforskel på 10%.

Nu er vægten ikke alt men den er en vigtig parameter og har jo også
indflydelse på hvordan de øvrige ting kan sammensættes,og jeg kan
bestemt godt mærke forskel på om jeg kører med fuld eller tom tank på
RS'eren.

> Om det så er mig eller og
>affjedret vægt er lidt mere principiel end praktisk orienteret det kan vi jo
>bruge den næste tråd på.

Ja det kan vi da godt,men altså der jo visse fysiske love som ikke
sådan lader sig ændre og alt andet lige så giver lavere vægt, såvel
affjedret som uaffjedret, flere muligheder når vi taler sportsmc'er

> de er innovative, og trendsættere, på alle områder hvor de selv har
>fingrene med i spillet.

Så skulle de ærlig talt lave noget mere selv ,og selvom du siger
det,så synes jeg stadig at du mangler at bevise/illustrere
/sandsynliggøre det

> At de så køber noget skrammel og montere på resten
>af cyklen kan vi ikke være uenige om.

Kewl,Kawa er så ca. ½-delen noget skrammel

> Men ser man på deres motorer, deres
>areodynamik, og stelkonstruktionerne så er de med fremme.

Med fremme måske,men da ikke noget jeg falder på halen af benovelse
over...

> Se bare på
>12'erens stel, absolut nytænkning.

Du tænker på Monocoque'en,well nytænking måske nok,men er det andre
systemer overlegent ?...men batmanspejlene _det_ er nytænkning,men føj
hvor er de grimme,idet hele taget ikke særlig heldig cykel
designmæssig ,både grim og kedelig på samme tid >

> (At jeg så synes det sucks er nok fordi
>jeg er ved at blive for gammel). OG det jeg egentlig tror jeg lagde ud med
>var, at de nytænker og presser konstruktionerne

Du mangler endnu at bevise det synes jeg nok,nytænkning synes jeg
faktisk ikke man bør prale af som Kawa-mand tværtimod synes jeg nok de
er noget statiske i det,når man ser bort fra måske 12'eren så er det
virkelig ikke meget interessant nyt der kommer fra deres side,som sagt
noget skuffende og de sakker mere og mere bagud,måske også derfor de
nu vælger at gå i samarbejde med Suzuki,...hvad synes du forøvrigt om
den combo ? )

>, og giver tingene sjæl.

Se det kan man jo ikke diskutere overhovedet, hvis du synes den har
sjæl så synes du det,det gør jeg så ikke,jeg er måske mere
skuffet,Kawa var engang en faktor man kunne tage seriøst,det kniber
det med nu.

>Istedet for Honda's mere defensive stil, med mere gennemtestede og sikkert
>også mere holdbare konstruktioner.

Hvis du kalder det defensivt så er det helt okay for mig,for mig er
yderst positivt at Honda sætter standarden når den kommer til
kvalitet,og kan de matche andre cykler på de øvrige områder også ja så
tager jeg en Honda,hvorfor ikke tage det med ?? Men det gælder jo kun
så længe det har noget at tilbyde i det segment jeg er interesseret
i,men det har de så også næsten altid.

> Som imho er mere kedelige.

Helt okay,hvis man vælger at kalde cykler som
Firebladen,RC45,RC30,NC30,NC35,SP-2,NSR250 for nu blot at nævne nogle
få,for kedelige så er det vel iorden,der er sikkert også nogle der
synes en 996,R1,Gixxer1000 mv. er kedelig sådan er _det_ bare !!

Men ideen stammer vel til en vis grad fra VFR750'eren og CBR600'eren
....det er cykler der er så gode (som gadecykler) at det kan virke lidt
klinisk,og netop derfor er solgt i utrolig mange eks.,det ser jeg
imidlertid intet negativt i.

> Men ellers er
>Honda absolut også innovative, deres ting kommer bare ligesom ikke rigtigt
>ud over rampen.

*LOL*...mener du virkelig det eller er det bare noget du siger til dig
selv 1000 gange om dagen )

>Hmm, mon det er derfor Honda er 20x så store som Kawa

Muligvis,men det holder IMHO ikke en meter at sige at Kawa ikke kan
ditten eller datten fordi de små..

>Grill vi skal have noget humle en aften.

Jow-jow Suzuki har ingen høj stjerne hos mig,men det har en række
årsager og der _er_ Suzukier som er faldet heldigt ud,SV650S og den
nye Gixxerserie f.eks.

>Ok, så er jeg nød til at bruge et gammel trick. Vi flytter kampen fra min
>lejer over i din. Så fra nuaf er vi færdige med at snakke Kawa, vi sabler
>Honda istedet

Det gør du bare...

>Hmm, hvor stor er det nu lige at den nye blade er ? så vidt jeg erindre
>kommer den over 1000 ccm.

Så erindrer du forkert,op fra 929 til 954,så stadig et stykke under R1
og Gixxer1000

>ja ja, ved det god Men det er jo til ræs ik ?

Jow ....men altså jeg havde forestillet mig sådan en som en
gademodel,som man så kunne bruge i en std. serie.

> [...]
>e300m er ganske sjove, men så kan jeg ikke holde den på baghjulet længere og

Sådan er folk så forskellige,jeg synes egentlig ca. 100 hk er nok til
gaden og så kunne man arbejde med vægten og andre områder,jeg har
svært ved at se hvad man skal bruge 160-170 heste på gaden til.

> [...]
>der har haft, men har solgt dem igen, fordi de var for umulige at anvende
>til andet end 1/2 times dødsræs på de små sogneveje.

Ødde-bødde Mads ,jow det var lige akkurat det jeg mente også,en
RS250'eren er en racer med lys og det er der trods alt ikke ret mange
der har brug for som gadecykel.

>Så at kalde ham en god kører og ikke en af de bedste er da en underdrivelse.
>Ok der er 1.erene som Rozzi, Dohan og Carl F. med edwards ligger klart
>højere på ranglisten end Yanagawa og Lavilla

Okay da,men ikke bedst vel ?

>Hmm, pånær Haga (som har den fede stil, men altså ikke er specielt stabil)
>så er det da mere eller mindre samme felt i 2001 som i 2000

Og ?? Ducatien har udviklet sig,mens Honda har andre ting at tænke på
(RC211V'en),min indstilling til serien er at det kun var Ducati der
satsede 100 % i 2001,alle andre havde fokus på de nye motoGP 4T,Yamaha
trak sig helt ud og Honda tøffede med rundt uden den store entusiasme.

>, og kigger vi
>tilbage på 1999, så var forskellen Foggy (edwards blev 2'er remember).

Jeps husker jeg godt,men der var det jo RC45'eren som ikke kunne
matche Ducatien,netop p.g.a forskel mellem V2'eren og V4'eren,power
lavede den nok af,men den havde andre fejl....da SPW dukkede i 2000
var der bøllebank til resten fra dag 1,selvom det var en helt ny
konstruktion fra grunden af,hvem andre har præsteret det ?

>Jepper, lad os tage det tunge skyts frem. Og for at få oddsne i mit favør

Det kan jo ikke lade sig gøre vel ?? )

> [...]
>ZX9R og så den motorsvage Fireblade, som nærmest konkurrere med 750'erene.

Hvad er det for noget sludder,som sportscykel var Firebladen da langt
bedre end FZR1000 og GSXR1100 (det store tunge lokum med aldeles
rædselsfulde køreegenskaber) og satte standarden helt frem til R1'eren
kom på banen.

Idag har vi så en ny R1,ny Fireblade og en eet år gammel Gixxer der
alle har lagt nytænkende og presse-konstruktion-til-det-yderste Kawa
så langt bagud at man næppe kan få øje på dem med en kikkert >

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 17:04

> [...]
> var der bøllebank til resten fra dag 1,selvom det var en helt ny
> konstruktion fra grunden af,hvem andre har præsteret det ?

How how, du misse de pointen. Hvis Edwards kunne blive 2'er i 99' på en
RC45, som ikke kunne matche Duc'en, så må edwards da være en ekseptionel god
kører, da han bankede alle duc fyrerne pånær én !!!
Og da Foggy var væk kørte Edwards fra resten, så hvis foggy ikke havde været
med i 99' havde Edwards nok også vundet uden SP1'eren !!!!!!

> [...]
> bedre end FZR1000 og GSXR1100 (det store tunge lokum med aldeles
> rædselsfulde køreegenskaber) og satte standarden helt frem til R1'eren

Jeg skrev jo netop, at Fejebladet konkurerede i 750 klassen, da 900-1100
cyklerne var touringprægede (tunge, god komfort, fin vindbeskyttelse). Og
der er vel en smagssag om man synes den styrerde bedre end 750 klassen, men
faktum er at den ikke matcher ZX9RB, FZR1000 og GSXR1100 i acceleration og
højfarts touringegenskaber, nu vil jeg ikke udtale mig om GSXR1100 og
FZR1000, men jeg ved 9'eren har formidable styreegenskaber i bløde kurver.
Selv med fuld ferieoppakning og 220+ kmt og en aggresiv geometrisk
opsætning, så er den klippestabil i kurverne.

> Idag har vi så en ny R1,ny Fireblade og en eet år gammel Gixxer der
> alle har lagt nytænkende og presse-konstruktion-til-det-yderste Kawa
> så langt bagud at man næppe kan få øje på dem med en kikkert >

Tja man havde vel forventet en ZX10R, men den kan vel nå at komme endnu.

Og for lige at gøre 12'eren færdig, så er spejlene og forskærmet er
frygtelige, men resten er faktisk langt nydeligere end XX'eren og Busa'en.
Og nu vi er ved XX'eren har Honda så ikke også noget de lige skulle kigge
lidt på, for pånær fanatiske Honda fans, så er der hvist ikke mange der
husker den som andet end et halvt forsøg på at vriste sportstourer tronen
fra ZZR1100'eren.

Og når vi så snakker ZZR1100 så er den jo lige kommet i en 1200 version,
desværre er det vist en opboret ZZR1100 motor de anvender og ikke en ZX12R
variant. Men det klarer vi jo selv

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 11-12-01 17:58

On Tue, 11 Dec 2001 17:03:30 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>How how, du misse de pointen.

Okay

> Hvis Edwards kunne blive 2'er i 99' på en
>RC45, som ikke kunne matche Duc'en, så må edwards da være en ekseptionel god
>kører, da han bankede alle duc fyrerne pånær én !!!

Niksum-biksum,Edwards er god,men ikke blandt de allerbedste
IMO,sandheden er nok snarere at de allerbedste kørte i motoGP fordi
den altid har haft højere status blandt RR-kørere,Foggy ville også
mægtig gerne og det irriterer ham grusomt nå folk siger at han ikke
ville have haft en chance i GP og Edwards var helt syg for at få et
GP-sæde,rygterne gik en overgang på at han var blevet ½ om ½ lovet et
GP-sæde for en WSB-sejr,men så kom Rossi til og så blev han klogeligt
i WSB,måske nok et fornuftigt valg...Katoh derimod _han_ kan godt gå
hen og blive en seriøs Rossi-rival,men nu kører de jo begge Honda.....

RC45'eren _var_god og klart den næstbedste cykel i den serie men helt
matche fabriks-Duc'en kunne den ikke, idet den havde de
reglementsbetingede ulemper i forhold til 1000 V2'eren ikke med
Edwards i hvert fald,i 2000 mens Foggy var med var det klart at SPW'en
var Ducatien overlegen

>Og da Foggy var væk kørte Edwards fra resten

Også da han var_ med_ og Edwards på SP1'eren

>, så hvis foggy ikke havde været
>med i 99' havde Edwards nok også vundet uden SP1'eren !!!!!!

Enig for så havde combo'en Edwards-RC45 været den bedste

>Jeg skrev jo netop, at Fejebladet konkurerede i 750 klassen

Gjorde den da ikke, den var i supersportklassen og viste for hele
verden at de store mastodonter ikke var vejen frem for en
Supersports-MC,idag yder de vel stort set de samme eller lige lidt
mere end Gixxer1100'eren gjorde dengang,men man er nu i stedet gået
over til at fokusere på vægt og køreegenskaber.

>, da 900-1100
>cyklerne var touringprægede (tunge, god komfort, fin vindbeskyttelse). Og
>der er vel en smagssag om man synes den styrerde bedre end 750 klassen

Den kunne matche dem,så selv folk der var efter en 750'er overvejede
en Fireblade

>, men
>faktum er at den ikke matcher ZX9RB, FZR1000 og GSXR1100 i acceleration og
>højfarts touringegenskaber

Næh,men det var heller ikke en tourer

> [...]
>Selv med fuld ferieoppakning og 220+ kmt og en aggresiv geometrisk
>opsætning, så er den klippestabil i kurverne.

Te'løkke med det )....det er sådan en lille smule uinteressant for
mig - sorry

>Tja man havde vel forventet en ZX10R, men den kan vel nå at komme endnu.

Som sagt,vi glæder os til den kommer, men indtil dag ligger Kawa
tilbage dødeligt såret (eller død eftersom 9'eren vel ikke engang
regnes med til klassen mere) og gisper efter vejret i literklassen
.Så kan man sige at den er en supersportstourer,men der er jo i
forvejen 12'eren så den passer jo ikke rigtig ind nogen steder mere -
den stakkel ...

>Og for lige at gøre 12'eren færdig, så er spejlene og forskærmet er
>frygtelige, men resten er faktisk langt nydeligere end XX'eren og Busa'en.

Ikke min opfattelse,Haya'en er en decideret øjebæ,men XX'eren er da
pænt nok,men lidt dated i udseendet nu,12'eren er sådan bare alm.
kedelig/grim

> [...]
>lidt på, for pånær fanatiske Honda fans, så er der hvist ikke mange der
>husker den som andet end et halvt forsøg på at vriste sportstourer tronen

Tjah jeg er ligeglad med den for den interesser mig heller ikke
voldsomt,men hvis jeg var efter en highspeedtourer så ville den den
nok være et fornuftigt valg og i UK sælger den jo bedre end de 2 andre
på trods af alderen,den er jo lidt ½-gammel nu.....det kan du jo så
fundere lidt over,hvem køber en Haya idag,nu nyhedens interesse har
lagt sig....ikke ret mange.De må da hjertens gerne upgrade XX'eren til
et killermonster af en slags,det bliver stadig ikke noget jeg
gider.Lidt lige som en GW,det er jo også en Honda,men den siger mig
ikke en fløjtende fis alliwl )

-M

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 22:46

> Tja man havde vel forventet en ZX10R, men den kan vel nå at komme
> endnu.

Glem ikke at den næste nyudvikling bliver en Kawa'zuki !

--
Armand.

Fra : Poul Dam

Dato : 12-12-01 23:23

Hej
Der kører alene i Danmark ca.300 XX så nogen husker den vel.
PD CBR1100 XX

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 08:38

> Der kører alene i Danmark ca.300 XX så nogen husker den vel.
> PD CBR1100 XX

Nå det kunne godt få dig op af stolen

Og det var nok bedre vi diskuterede dette emne, da vi har lidt mere samme
smag, mht cykler.

Mads Lund
Ninja9RT, som har kørt RR med Poul's XX'er

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-12-01 17:47

Michael K.S. wrote:

> Du har min stemme !! Mads som trafikminister - nu

Er det nu også en god idé? De tyske regler siger jo også noget om at man
kun må bruge de dæk som cyklen er typegodkendt med svjh.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 08:39

> Er det nu også en god idé? De tyske regler siger jo også noget om at man
> kun må bruge de dæk som cyklen er typegodkendt med svjh.

Jeg kunne jo nøjes med et udpluk af de tyske regler jeg tror nemlig også
der er en del af TÜV halløjet jeg vil droppe

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 14-12-01 17:04

> Jeg kunne jo nøjes med et udpluk af de tyske regler jeg tror
nemlig også
> der er en del af TÜV halløjet jeg vil droppe

Som en af mine kammerater engan konstanterede:
Det kan godt være at TÜV-ordningen virker temmelig restrektiv; men
dernede (tyskland) KAN man til gengæld få alt godkendt, blodt at det er
solidt lavet!
Og det er så sandt som det er sagt:
Prøv at stille til syn herhjemme med en vold-ombygning á chopper eller
racer og se at prøveassistenterne gør store øjne 8-o

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 15-12-01 01:28

> Det kan godt være at TÜV-ordningen virker temmelig restrektiv; men
> dernede (tyskland) KAN man til gengæld få alt godkendt, blodt at det er
> solidt lavet!

Blodt?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-12-01 16:50

Jakob Barfod wrote:

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Blodt?

Du har sexuel omgang med fluer...

Fra : Armand

Dato : 16-12-01 13:39

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

Det er hvad der sker når man for en gangs skyld ikke når at læse
korrektur før afsendelse
Havde jeg nået det, havde jeg også rettet 'restrektiv' til:
'restriktiv'; men dén fangede du alligevel ikke, så det havde jo været
spildt arbejde

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 16:30

> [...]
> motor. istedet lavede de selv en, som jeg alså ikke er specielt imponeret
Sikke noget sluder. Ikke fordi jeg er den helt stor Mille fan selv, men jeg
må da innrømme at de har utført et formidabelt stykke arbeide. Andre
fabrikanter kjøper også sine chassideler andre steder, men Aprilia adskiller
seg ved at de har lagt ressurser i å få skidtet til å fungere godt sammen.
Det er f.eks. ikke en standard Öhlins gaffel Aprilia har montert på Millen.
Aprilia har selv vært med til å bestemme hvordan dempinggskurven skulle se
ut, alt med tanke på det optimale funksjon.

Motoren er kanskje litt svak sammenlignet med de sterkeste R4, men på det
skal en lang bane til før en Mille ikke kan henge på. Selv på et sted som
Nurburgring, fungerer Millen fantastisk godt. Mega stabil, men også hurtig
nok i styringen til å kunne henge med i de mest snevre partier, og dens
akselerasjon og topphastighet er god nok til å matche R4 sykler i praksis.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 17:10

> [...]
adskiller
> seg ved at de har lagt ressurser i å få skidtet til å fungere godt sammen.

jo jo, det er vi enige om. JEg har vist også udtalt, at jeg er ganske
imponeret af chassiet på cyklen, det er motoren som jeg synes sucks.

> [...]
> Aprilia har selv vært med til å bestemme hvordan dempinggskurven skulle se
> ut, alt med tanke på det optimale funksjon.

Tjo, men mon ikke fabrikanterne generelt bruger deres RR erfaring + masser
af road tests på at få det til at fungere, og så er det jo også meget med
førens smag og brugsmønster, for jeg har også hørt mange udtale at millen
var for kontant i affjedringen.

> [...]
> akselerasjon og topphastighet er god nok til å matche R4 sykler i praksis.

Tjo, jeg kan huske da millen var med på Jyllandsringen i Superbike for
første gang. Der var der 2 Miller med, de blev sidst og 3. sidst. Og det var
meget tydelig at de ikke kunne hænge på 916'erene ud af kurverne. Og så er
vi jo fremem ved samme konklution, den har et formidabelt chassis, men en
motor der sucks.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 17:37

> jo jo, det er vi enige om. JEg har vist også udtalt, at jeg er ganske
> imponeret af chassiet på cyklen, det er motoren som jeg synes sucks.
Fordi den ikke har 150HK-200HK? Har du egentlig prøvet sykkelen på bane?

> [...]
> førens smag og brugsmønster, for jeg har også hørt mange udtale at millen
Millen er etter min mening satt opp så den passer godt til banekjørsel. Det
er klart, at den i standardtrim ikke vil passe til alle og enhver. Meget
lette førere vil nok finne den satt opp i hårdeste laget, det gjelder
spesielt Mille R. Folk som primært benytter den på bane vil ofte mene det
motsatte. Men tildels kan den innstilles så den passer til de fleste,
tildels er avfjedringen av en kvalitet så det holder selv til ekstrem
kjørsel.

> [...]
> vi jo fremem ved samme konklution, den har et formidabelt chassis, men en
Og motsatt har vi jo i Superbike sett at Aprilia sagtens kan sparke liv i
motoren, så ovenstående finner jeg litt tynt. Det virker som om du henter
frem eksemplene som bekrefter unntaket, og ikke motsatt. Ser man forøvrig på
standard Millens prestasjoner sammenlignet med 916, så har den både bedre
akselerasjon og toppfart.

Jeg må innrømme at jeg hadde mange av de fordommer du beskriver, inntil jeg
sidst år kjørte sammen med en Mille R i Harzen. På tross av at jeg kjørte på
Pilot Sport dekk, og Millen på MacAdam 100X, var det så godt som umulig å
slippe av med den. Da jeg i mai i år lånte min kamerats Mille R på
Nürburgring, kunne jeg atter konstatere hvor godt den fungerer, spesielt på
bane. På tross av at maskinen ikke var satt opp til meg, la jeg etter 4
runder tider på omkring 8.45, på standard gatedekk. Det var 15 sekunder
hurtigere enn på en '01 Fireblade 2 uker tidligere.

I juli kjørte jeg en runde sammen med en bekjent fra Köln. Had hadde en 100%
standard Mille R, og det krevet sitt for å henge på. Rundetiden var
riktignok 20 sekunder langsommere enn min hurtigste, men det var det andre
årsaker til.

Videoer fra begge maskiner ligger forøvrig på min hjemmeside, datert 28.
juli, samt 5. og 20. mai:
http://www.motorcycle-dk.com/en/multimedia/index.php?viewCat=3

Legg spesielt merke til videoen fra juli. Så kan du selv ta stilling til om
den er undermotorisert.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 09:56

> Fordi den ikke har 150HK-200HK? Har du egentlig prøvet sykkelen på bane?

Næ ikke så meget det. Mere momentkurven og ruskeriet, under 3000 rusker
motoren så kommer det lige et fint område til 6.000 hvor trækket er fint,
men der hvor man så venter at der rigtigt skal ske noget, så er man ved at
ryge gennem kåbeglasset fordi momentet mere eller mindre forsvinder. Nu kan
det godt være V2 cykler skal køre på den måde, og derfor er og bliver jeg
nok R4 tilhænger.
Og jeg har ikke prøvet cyklen på bane. Jeg blev før turen advaret mod at
indsprøjtningen var meget on/off agtig, hvilket havde givet en eller anden
vild fireblade chauffør problemer, men det mærkede jeg nu ikke noget til. Så
den vil være et fint track tool. Den styrer som sagt formidabelt. Men
motoren kunne jeg nu godt tænke mig var knastet noget anderledes, så den
havde noget kraft højt oppe i omdrejningsområdet, og så hul i det under
5.000 omdr, især hvis man skulle bruge den på bane.

> Og motsatt har vi jo i Superbike sett at Aprilia sagtens kan sparke liv i
> motoren, så ovenstående finner jeg litt tynt.

Nu er superbike motoren nok ikke helt den samme som de sparker ud på gaden.
Og så taler de samlede resultater vel sit tydelige sprog, og Aprilia's
kontra Duc's styrke i Superbike, omend det handler om kombinationen af
cykel, kører og crew.

> [...]

> runder tider på omkring 8.45, på standard gatedekk. Det var 15 sekunder
> hurtigere enn på en '01 Fireblade 2 uker tidligere.

Jeg benægter overhovedet ikke cyklens køreegenskaber, og dens anvendelighed
på bane. Jeg kørte blot på den i en lille 1/2 time, og momentforløbet og det
ekstrem lave 1. gear irriterede mig bare bravt. Og den styrede nogenlunde
som 9'eren, bremse en kende mere kontant, så det passede mig fint, motoren
bød bare slet ikke på det samme. OG når vi taler den slags cykler, så styrer
de så eminent, at det føles lidt kedeligt, selv om man sætter eget og andres
liv på spil. Og når motoren så ikek kan rykke situationen lidt ud på kanten,
tjo så virkede den kedelig. At det hele så ryster og virbere forfærdentligt
og komforten var meget "anderledes" end på 9'eren, tja så blev det jo en god
dag aligevel, for det var helt rart at komme over på den gamle røde. Så det
blev ikke til nogen omvendelse den dag.

> Legg spesielt merke til videoen fra juli. Så kan du selv ta stilling til
om
> den er undermotorisert.

Nu er gade og banekørsel jo 2 forskellige ting. Min RS125 kan spinne hjulet
ud af kurverne, og på de baner vi kører på, vil jeg ikke kalde den
undermotoriseret, på trods af de 30 hk den byder på. Og på ringdjursland,
hvor jeg prøvede Morten D's GSXR600 var den alt rigeligt (jeg brugte kun
2-3-4 gear, og den var nedgearet) og den havde mere end rigeligt med power.
Men gadekørsel er altså lidt noget andet, der ligger normaltvis ikke et 90°
sving for hver 100m, så der passer 160-180 hjul hk bedre, men det ved du jo
godt jeg synes

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 14-12-01 10:29

> [...]
kan
> det godt være V2 cykler skal køre på den måde, og derfor er og bliver jeg
Du er presis inne på noen av de problemer jeg hadde første gang jeg kjørte
den på bane. Det er en vanesak å skulle gå fra R4 til V2. På tross av dette,
fikk jeg da rimelig fart på den i løpet av meget kort tid.

> [...]
> vild fireblade chauffør problemer, men det mærkede jeg nu ikke noget til.
Har jeg heller ikke merket noe til, den er kontant, og reagerer perfekt på
input, og det er det muligvis noen som opplever som on/off.

> [...]
> havde noget kraft højt oppe i omdrejningsområdet, og så hul i det under
> 5.000 omdr, især hvis man skulle bruge den på bane.
Den behøver ikke så meget kraft i det høye område, det er ikke sådan man
kjører en V2'er. Det var forøvrig den første kommentar jeg fikk av eieren
til den R som jeg lånte, og etter noe tilvenneing er jeg ganske enig.

> [...]
god
> dag aligevel, for det var helt rart at komme over på den gamle røde. Så
Nå er det jo alltid et spørsmål om hvor man skal bruke sin maskine, og til
lange turer på Autobahn er jeg nok fortaler for en ZX9 foran en Mille. Men i
det rette element, kommer Kawaen aldri i nærheten.

> [...]
> hvor jeg prøvede Morten D's GSXR600 var den alt rigeligt (jeg brugte kun
> 2-3-4 gear, og den var nedgearet) og den havde mere end rigeligt med
Nå er jo ikke Ringen presis sammenlignbar med de gocartbaner hvor dere
kjører race på 125. Ta en titt på hvordan Millen akselererer over Flugplatz,
hvor hastigheten ut av kurven er 200km/t....

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 11:02

> Den behøver ikke så meget kraft i det høye område, det er ikke sådan man
> kjører en V2'er. Det var forøvrig den første kommentar jeg fikk av eieren
> til den R som jeg lånte, og etter noe tilvenneing er jeg ganske enig.

Hmm, mon ikke mest det er fordi den har en momentkruve der topper meget dybt
nede. Kigger man på superbike V2'erene så går de jo med samme omdrejninger
som gade R4. Og hvis jeg skal tro noget, så må det være noget en anden knast
kan gøre noget ved, hvis nu man have lyst til at lave om på det

> Nå er det jo alltid et spørsmål om hvor man skal bruke sin maskine, og til
> lange turer på Autobahn er jeg nok fortaler for en ZX9 foran en Mille. Men
> det rette element, kommer Kawaen aldri i nærheten.

Rette element for en gade cykel hved er det ? næppe en bane vel. Der vil
jeg foretrække en park bestående af RS125, RS250 (som jeg stadig mangler at
få mig smigeret ind til en prøvetur på) og så måske en GSXR600 / R6 til de
større baner.

> Nå er jo ikke Ringen presis sammenlignbar med de gocartbaner hvor dere
> kjører race på 125. Ta en titt på hvordan Millen akselererer over
Flugplatz,
> hvor hastigheten ut av kurven er 200km/t....

Det ved jeg godt. Men jeg ved også, at acceleration på baner uanset banens
størrelse handler meget mere om svinget før accelerationen, end det handler
om motorkraft. Eks. kører der en tøs og en knægt med i 125, som begge vejer
omkring 50 kg. Hvilket giver dem et forspring på 20 kg til mig, hvilket
svarer til at deres vægt/effekt forhold er over 10% bedre end mig og min
priller. Kommer vi lige hurtigt ud af en kurve så smutter de fra som
ingenting. Men jeg kan stadig overhale dem under acceleration hvis jeg
kommer bagfra, pga en bedre svingteknik og højere udgangsfart fra kurven.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 14-12-01 11:04

>Men jeg kan stadig overhale dem under acceleration hvis jeg
> kommer bagfra, pga en bedre svingteknik og højere udgangsfart fra kurven.
Enig, men det har jo ikke så meget med maskinen å gjøre. Jeg hører dog rykte
om at hver gang du har tenkt å overhale, så ender din bedre fart ut av
kurven med et styrt i beste fall, og/eller brekkede ben ))

--
JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 11:14

> [...]
> om at hver gang du har tenkt å overhale, så ender din bedre fart ut av
> kurven med et styrt i beste fall, og/eller brekkede ben ))

Det optimale er jo at gasse så tidligt som muligt, og så længe man er
frisk er der ingen problemer med lidt hjulspin ud af kurven. Af og til
bliver det dog til for meget, og high sidere sucks.

Men ellers er mit største problem nedbremsningerne og indgangen til
svingene. Jeg har 2 gange styrtet med høj fart, pga af forhjulsblokader (et
smadret korsbånd og en brækket kraveben som resultat) og ellers er mit
typiske styrt for høj fart midtsvings = hjulene drifter ud af kontrol og man
taber balancen, men det er oftest rimelig udramatisk.

Og så taler vi slet ikke om styrtene på jord, der kan jeg et utal af
varianter

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-12-01 11:20

> [...]
> hvor jeg prøvede Morten D's GSXR600 var den alt rigeligt (jeg brugte kun
> 2-3-4 gear, og den var nedgearet) og den havde mere end rigeligt med

nu er det jo såen at i alle mine ombygningsplaner og bla bla. (du kender
hist. og resten kan du få over humle d.21) står jeg til overs med et bulet
GSXR stel og en motor der har fået smadret generator siden.. den kan være vi
skal til at samle stumper til en Jackass TrackDay monster....

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 11:47

> [...]
vi
> skal til at samle stumper til en Jackass TrackDay monster....

Jup fin ide.

Desuden kunne den der gixxer motor godt bruges enten i vores Ellert projekt,
eller som drivmiddel for den telefonboks jeg har fundet

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-12-01 11:48

> vi
>
> Jup fin ide.
>
> Desuden kunne den der gixxer motor godt bruges enten i vores Ellert
projekt,

Er den ikke en anelse voldsom??

> eller som drivmiddel for den telefonboks jeg har fundet

Øhh i don´t want to know..

arghh. så kom da med det.

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 12:00

> projekt,
>
> Er den ikke en anelse voldsom??

En ellert ?????? nej det er sådan en sløv ting med form som en ligkigste

> Øhh i don´t want to know..
>
> arghh. så kom da med det.

Det tåler nok ikke dagens lys, og forhåbentlig når vi at blive ædru inden vi
starter konstruktionsfasen

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-12-01 12:20

> En ellert ?????? nej det er sådan en sløv ting med form som en ligkigste

Det er nu nogle (skøre?) amerikaner der har puttet en 20kw elmotor i. Så
hvorfor ikke 30hk benzin ?

Den er jo en trehjulet motorcykel, men mon ikke der skal svare afgift hvis
man vil have plader på den efter konverteringen ....

/A

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 12:24

> Det er nu nogle (skøre?) amerikaner der har puttet en 20kw elmotor i. Så
> hvorfor ikke 30hk benzin ?

Vi var nok nærmere ude i 100 hk bensin

Et af kravene er at den skal kunne køre på baghjul. Men det er nok et
projekt der kommer, når vi finder en hærget ellert hos en hugger med tiden.

Den kunne jo egentlig bygges til et amfibie offraod køretøj, hmmmmmmmm . . .
.. . . ikke nogen dårlig ide, lige et bånd fra en snescooter og så 2 støtte
ski sammen med forhjulet, så skulle den være hjemme.

> Den er jo en trehjulet motorcykel, men mon ikke der skal svare afgift hvis
> man vil have plader på den efter konverteringen ....

Jeg er villig til at sponsorere 1000 kr til den der vil køre den i
synshallen, hvis jeg må optage den efterfølgende spanking på video

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-12-01 12:40

> Jeg er villig til at sponsorere 1000 kr til den der vil køre den i
> synshallen, hvis jeg må optage den efterfølgende spanking på video

For 1000kr skal jeg med glæde gøre det, samt optage det med mit nye
DV-kamera...

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 12:54

> For 1000kr skal jeg med glæde gøre det, samt optage det med mit nye
> DV-kamera...

Er det et stødsikkerrt DV du har fået så har jeg nemlig ne ide.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 14-12-01 17:12

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> Desuden kunne den der gixxer motor godt bruges enten i vores Ellert
> projekt, eller som drivmiddel for den telefonboks jeg har fundet

Hold dig til telefonboksen - Den med Ellert'en er gjort før (i Odense)!

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 15-12-01 01:29

> Hold dig til telefonboksen - Den med Ellert'en er gjort før (i Odense)!

Data og billeder ønskes.

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 16-12-01 13:40

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

Kun historien:
- En VF 500 motor monteret i en ellert, der af nød havde fået fast
bagaksel, og derfor måtte have hjulene sølet godt ind i motorolie for
at kunne dreje rundt om hjørnerne.
- Kun ét enkelt hit imod amerikaner og GTI -drengenes fredag aften på
Odenses hovedstrøg: Op til lyskrydset ved siden af en Brian, der sikkert
ærgrede sig grundigt over manglende konkurrence i sporet ved siden af
ham - Grønt lys og vild dækrøg fra ellerten, og så var den ellers væk

- Rundt om to hjørner og op bag i "sin" kassevogn og hjem i garagen og
fnise med kammesjukkerne )

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 18:54

> [...]
til en
> god motor. istedet lavede de selv en, som jeg alså ikke er specielt

Øh?
Stellet er da levet af Benelli!
Ligesom at motoren er købt ved Rotax

I bund og grund laver Aprilia vel kun scootere selv, imens motorcyklerne
er et puslespil der samles på deres fabrik :-/

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 09:57

> Øh?
> Stellet er da levet af Benelli!
> Ligesom at motoren er købt ved Rotax

Grill, så er det Rotax der skal klantres. Så har Aprilia jo egentlig gjort
alt andet end motorindkøbet perfekt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 18:53

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> Tag R1 som eksempel, motoren bruger olie og.............

Hov!
Jørund har da bedyret at det klassiske FZ/YZF -forbrug ikke er medbragt
på R1'eren!

> [...]
> udstillingsvinduet + nogle nye sko. Og lur mig om ikke det var en
> ZX9'er der vandt den klasse foran 2 GSXR1000'ere

Really?
Gix'eren gjorde da suveræn kål på konkurrenterne ved Le Mans!

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 11-12-01 19:45

> Jørund har da bedyret at det klassiske FZ/YZF -forbrug ikke er medbragt
> på R1'eren!

På bane bruker den litt olje (men det gjelder dog flere maskiner enn R1'en),
men ved gatekjørsel har jeg aldri hatt "problemer". 2000km kombinert
autobahn og kjørsel i Harzen, medførte et forbruk på ca. 1½-2 dl. Det har
jeg ingen problemer med å akseptere.

Men en ting er oljeforbruk, en annen ting er motorens kvalitet forøvrig.
Etter over 35.000 harde km på R1'en, er jeg imponert over at motoren stadig
er i toptrim. Det har ikke vært nødvendig å justere ventiler i de 3 år jeg
har hatt den, og karburatorene har nøyet seg med een årlig justering. På min
"gamle" Kawa, skulle ventilene justeres hver 10.000, og noen ganger
tidligere enn det. Jeg har skiftet kjedekit 2 ganger. Den originale DID
kjede holdt omkring 14.000km, hvorpå jeg skifet til Regina. Et nytt Regina
skulle på ved 25.000km, og det ble igjen skiftet ved små 35000km. Ikke
dårlig for en maskine som har tilbragt mesteparten av de siste 2 år på bane.
Utover dette, har det kun vært nødvendig å skifte luftfilter, motorolje,
oljefilter, gaffelolje, bremseveske, bremseklosser og dekk. Utskiftning av
diverse kåpedeler kan jeg neppe klandre maskinen for )

--
JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 10:04

> [...]
> men ved gatekjørsel har jeg aldri hatt "problemer". 2000km kombinert
> autobahn og kjørsel i Harzen, medførte et forbruk på ca. 1½-2 dl. Det har

Din hører ganskegivet til blandt de gode R1'ere. Jeg har hørt om en del, som
har accepteret at motoren bruger olie i samme stil som FZR motoren. Bl.a.
har jeg en kammi på Fyn, som kører med en R1 pilot, og hans brugte 1/2 - 1
liter olie/1000 km.

> [...]
min
> "gamle" Kawa, skulle ventilene justeres hver 10.000, og noen ganger

Nu er ZZR motoren jo også kendt for at have meget svage ventiler. Især
indsugningsventilerne ligner noget man tror er løgn efter 20.000-30.000 km.

Jeg har aldrig skiftet ventilbrikker på 9'eren, jeg kontrollerede den gamle
motor en enkelt gang (efter 25.000 km) og den havde kørt små 35.000 da jeg
satte den nye motor i.

MAds Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 14-12-01 10:32

> [...]
> har jeg en kammi på Fyn, som kører med en R1 pilot, og hans brugte 1/2 - 1
Min ZZR1100 brukte det samme på en weekend. Er det typisk for de maskiner?

> Jeg har aldrig skiftet ventilbrikker på 9'eren, jeg kontrollerede den
gamle
> motor en enkelt gang (efter 25.000 km) og den havde kørt små 35.000 da jeg
> satte den nye motor i.
Ja, Kawaens motor *burde* holde, den veier det samme som en middels
bilmotor, LOL.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 10:50

> Min ZZR1100 brukte det samme på en weekend. Er det typisk for de maskiner?

Nej. I år' de vi var på tur til Irland, kørte vi på en RX1000, en ZZR1100,
en GPZ1100 (den nye) og min 9'er. Og 11'eren og min 9'er brugte ca 1/2 liter
på 3500 km, GPZ1100'eren brugte stort set ingenting (måske 1-2 dl) og
RX'eren der har kørt 70.000 brugte ca 1 liter.

Olieforbrug på kawaer er typisk et tegn på at cylinderen trænger til lidt
opmærksomhed.

> Ja, Kawaens motor *burde* holde, den veier det samme som en middels
> bilmotor, LOL.

Tjo, de ligger på små 70 kg. Og når man så gerne vi hente lidt hk ud af dem,
så er det sku meget rart de er lidt overdimensionerede. Så kan man jo altid
selv bestemme hvor meget vægt man vil hive ud af dem.
Desuden er en af de store forskelle på disse tunge gamle motorer og de
nyeste, stålforinger i cylinderen og generatorens placering bag cylinderen,
isteden for i enden af krumptappen.
Men når 12'er motorerne begynder at dukke op til priser man kan synes om, så
er den det foretrukne hjerte.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 14-12-01 11:02

> [...]
> på 3500 km, GPZ1100'eren brugte stort set ingenting (måske 1-2 dl) og
> RX'eren der har kørt 70.000 brugte ca 1 liter.

Takk, du understøtter hermed mitt poeng omkring oljeforbruk på R1'en perfekt
)

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 14-12-01 11:16

> Takk, du understøtter hermed mitt poeng omkring oljeforbruk på R1'en
perfekt
> )

Ja man kan sige at din R1,har det man vil kalde et normalt olie forbrug. Men
der findes en stak R1'er som slubre meget mere olie i sig, også selv om de
ikke har kørt den halve jord rundt.

Yamaha er og bliver et oliefyr.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-12-01 11:22

> Yamaha er og bliver et oliefyr.

Hvem sagde SDI´´r ???

-
Morten Dahl

Fra : origo@earthling.net

Dato : 10-12-01 17:09

> [...]

> et andet rør smider den 180 hk på hjulet, det gør hayabusaer ikke ved blot
I USA er det en gut som arbeider en hel del med 12'eren, men 180 på hjulet,
det fikk den ikke ved blot å endre utstødningen.

> De kan 2 ting, motorer og aredynamik.
Men også der halter de etter. Den nye ZX12 har dårligere aerodynamik enn
Hayabusaen...
Siden starten av 90'erne, har Kawsa skuffet mere og mere. De hadde en klar
vinner på sport/touring siden med ZZR1100, men den var kun en vinner på
motor og aerodynamik. Chassiset kunne ikke matche f.eks. CBR1000.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 10:34

> I USA er det en gut som arbeider en hel del med 12'eren, men 180 på
hjulet,
> det fikk den ikke ved blot å endre utstødningen.

Den 12'er motor jeg har købt i uk, har jeg en kurve på der sige 179,5 hk og
det er med et Japansk titaniums system, som jeg også fik med.
Nu var det hverken på en MJP eller dynojet bænk, så jeg glæder mig lidt til
vi får den færdig, og får testet cyklen på en bænk vi kender.

> Men også der halter de etter. Den nye ZX12 har dårligere aerodynamik enn
> Hayabusaen...

Tjo, tja I 200 mph klubben i uk mener de at 12'eren er bedst. Naturligvis
tricker de lidt med spejle håndtag , fodhvilere osv. Men relativt std 12'ere
ligger sig mmidt i 190'erene. De busaer der var med, lå nogenlunde lige så,
men de havde alle 200+ hk (der var ingen std busa'er med). Men ok, busaen er
absolut ikke dårlig hvad areodynamik angår. Det har bare medført et lidt
bulky design.

> Siden starten av 90'erne, har Kawsa skuffet mere og mere. De hadde en klar
> vinner på sport/touring siden med ZZR1100, men den var kun en vinner på
> motor og aerodynamik. Chassiset kunne ikke matche f.eks. CBR1000.

Hmm, ZZR1100D har ellers den stærkeste ramme jeg har set. Men affjedringen
lader meget tilbage, samt at det er en meget konservativ geometri de har
anvendt. Men lad os nu se når vi har den ZX10R færdig vi arbejder på, den
bliver med ZZR1100D stel, og modificeret ZX9R forende + öhlins og JMC
bagende, samt marchesinni magnesium hjul. Og det regner vi da med bliver en
ganske velstyrende highspeed tourer.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-12-01 13:32

> [...]
> bliver med ZZR1100D stel, og modificeret ZX9R forende + öhlins og JMC
> bagende, samt marchesinni magnesium hjul. Og det regner vi da med bliver

var det ikke samme cykel der blev udstyret med tidliger nævnte 12´r motor
med nye rør bagud??

og jeg har hørt den med gennemsnittet, men 11+9+12/3 giver altså også
nærmere en 11´r ..

-
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 14:33

> var det ikke samme cykel der blev udstyret med tidliger nævnte 12´r motor
> med nye rør bagud??

jow jow.

> og jeg har hørt den med gennemsnittet, men 11+9+12/3 giver altså også
> nærmere en 11´r ..

Nu tager vi jo affjedring+kåbe fra en 9'er =9
+ hjul fra en ZX7RR = 7
+ motor fra en zx12r = 12
+ stel fra en zzr1100 = 11
+ nummerplade fra en zx10 = 10

ialt 49/5 = 9,8 som vi afrunder til 10.

Og da papirerne er fra en zx10, så er det jo egentlig en nedgradering på 4%
fra 10 til 9,6 og da man må tune 20% så skulle det være helt iorden

Der er næsten lidt HD projekt over det.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 18:49

> Eller hvad med WSB og 7'eren....har den flyttet nogle grænser siden
> den i 1800-hvidkål blev introduceret ??

Mnjaeh :-/
Det ér nu altså den eneste række-firer der har siddet på tronen siden
klør konge var knægt, og den eneste ikke-Ducati; hvis ikke at lige
VTR'eren havde klaret sig sidste år!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 19:15

On Mon, 10 Dec 2001 18:48:30 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det ér nu altså den eneste række-firer der har siddet på tronen siden
>klør konge var knægt

Bop-bop glemmer du ikke lige gixxeren og R7'eren i forhold til dem
var/er den jo ikke noget særligt,men den har jo holdt ved længst deri
har du ret,men det er vel ikke en kvalitet i sig selv,måske netop
tværtimod )

>, og den eneste ikke-Ducati; hvis ikke at lige
>VTR'eren havde klaret sig sidste år!

Tjah førhen var der jo også RC45,den kunne den jo heller ikke klare
sig imod,indrømmet jeg har kun fulgt serien de sidste 3-4 år....og
slet ikke i år,har totalt tabt interessen for den såvel som flere
fabrikanter har ...det er i MotoGP det sner.

-M

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 23:07

> Bop-bop glemmer du ikke lige gixxeren og R7'eren i forhold til dem
> var/er den jo ikke noget særligt,

På tronen (= noget med laurbær!)???

> Tjah førhen var der jo også RC45,den kunne den jo heller ikke klare
> sig imod

Øhh?
Nåede RC 45'eren at blive champ? - Det kniber sgu pludseligt, med de små
grå

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 23:54

On Mon, 10 Dec 2001 23:06:36 +0100, "Armand"

Jeps, John Kocinski i 1997...

-M

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 17:29

> Jeps, John Kocinski i 1997...

Ups!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-12-01 10:49

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<as0R7.52$t84.7837@news.get2net.dk>...

> Men Honda, de holder udemærket, det minder bare lidt for meget om en
> mellemklassebil.

Pffft....

http://www.motorcyclenews.com/content/images/Racing/Brolly_Babes/images/0171
3641.jpg

--
Mikkel
Researcher

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-01 11:06

http://www.motorcyclenews.com/content/images/Racing/Brolly_Babes/images/0171
> 3641.jpg

Grill, det er sku nogle år siden de er blevet tilbudt at holde paraplyer

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 13:02

Mummel <nh.sall@mail.dk> skrev i en news:9v232v$sel$1@tux.netsite.dk...

> [...]
> kun til armikanske havetraktorer
> vi har da alle lov til at køre på hvad vi vil jeg har selv en stor

Jeg tror at lige netop min antipati imod nævnte traktorer er større end
mit (efterhånden mest påtagede) Honda-had
Og trick'et med lige at spise brød til sådanne rygklapper-forum's er
universel !!

Min indstilling til Honda, stammer tilbage fra dengang at jeg som nybagt
motorcyklist var en ung og sårbar sjæl:
Jeg købte af nød den billigste/rimeligste model jeg økonomisk kunne
klare: En Yamaha, hvorefter jeg mig stille og roligt udviklede til at
være en Yamaha-freak hvis entusiasme var fuldt ud på højde med de
CB-ejere, hvis jern var for meget metervare for mig. At så importøren
dengang havde den indstilling at Honda'er solgte sig selv og derfor ikke
så nogen grund til at udlåne til test (lige netop Gold Wing'en husker
jeg kun blev "testet" ved at MC-Revy lige lånte en af de først
indregistrerede ved den stolte ejer, og kun for en kort tur op og ned ad
gaden!), gjorde ikke min spirende antipati mindre.
Da det så skulle hænde at Bol D'Orene havde ventilproblemer samt højt
bensin og olieforbrug (begge dele godt skjult bag røgslør af Honda), og
at der var store knastproblemer med VF-seriens 7½'ere og 1000'ere, faldt
der en sten fra mit hjerte: Honda var altså ikke så usårlig som man
udgav sig for :-/
Dette har samtidig sparet mig for på et tidspunkt at skulle begynde at
give nogen større indrømmelser
- - - - - Selvom der måske nok var et enkelte par Honda'er der kunne stå
på årets ønskeseddel

--
Armand.
(der sidenhen blev Benelli-ejer og derefter Kawa-freak)

Fra : Mummel

Dato : 10-12-01 14:16

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:9v288f$30dn$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der sidenhen blev Benelli-ejer og derefter Kawa-freak)
Svar til Armand
ja så fik vi det på plads så lad os gå til det væsenlige nemlig Motorcyklen
venlig hilsen
Mummel

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 18:46

Mummel <nh.sall@mail.dk> skrev i en news:9v2clg$4gb$1@tux.netsite.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> ja så fik vi det på plads så lad os gå til det væsenlige nemlig
> Motorcyklen

Motorcyklen!?
Det var jo en Honda! - Glem det!

IT tip:
Du behøver ikke at gøre så meget ud af at navngive i overskrift (oftest
kaldet: "Subj."), og i tekst! Prøv at sammenlign dine egne besvarelser
med andres, og se at din/vores browser selv indrykker den tekst der
bliver ladt tilbage med en: ">", således at man ved at tælle ">'er" kan
tyde hvem der står for teksten!
Skulle du bruge tid på noget, så væn dig til at skære det
efterladte/citerede ind til benet! Hvis alle lod 100% stå villle det
hurtigt mangedoble sig i længde og størrelse, og eftersom at alle
tidligere indlæg er til at "spole tilbage til" i gruppen er der ikke
behov for 100% citering!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 10-12-01 14:40

On Mon, 10 Dec 2001 13:02:16 +0100, "Armand"
> [...]

>at der var store knastproblemer med VF-seriens 7½'ere og 1000'ere, faldt
>der en sten fra mit hjerte: Honda var altså ikke så usårlig som man

Der er faktisk en artikel om netop Honda's problemer i starten/midten
af firserne i det nye nr. af Bike UK,den vil glæde dig

>- - - - - Selvom der måske nok var et enkelte par Honda'er der kunne stå
>på årets ønskeseddel

Jow,man kunne jo nok nævne et par stykker eller 10....

-M

Fra : Armand

Dato : 10-12-01 18:48

> Der er faktisk en artikel om netop Honda's problemer i starten/midten
> af firserne i det nye nr. af Bike UK,den vil glæde dig

Heey!
Til kiosken med det vuns!

> Jow,man kunne jo nok nævne et par stykker eller 10....

Mnjaeh - Så skulle der nok fem til af hver

--
Armand.
(der skulle fylde 30 førend at han købte sin første Honda; og siden har

Fra : boe

Dato : 11-12-01 08:28

>og at der var store knastproblemer med VF-seriens 7½'ere og 1000'ere, faldt
> der en sten fra mit hjerte

Der har aldrig, aldrig siger jeg, været problemer med VF-seriens knaster!
Og hold så op med at sprede det gamle, useriøse rygte. Der har muligvis
været en mindre udfordring i forhold til at tilføre tilstrækkelige mængder
af smøremiddel til topstykket under drift, men det er også alt
Og der er i øvrigt ikke faldet nogen sten fra dit hjerte, det er lige så
hårdt som det altid har været. Fnys!

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 11-12-01 18:52

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
> [...]
> knaster!..... hold så op med at sprede det gamle, useriøse rygte.
> Og der er i øvrigt ikke faldet nogen sten fra dit hjerte, det er lige

Shit!
Jeg glemte at køre forbi banegården efter Bike-UK, så jeg venter lige
med modargumenterne :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-12-01 11:02

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9v5hub$1ig9$4@news.cybercity.dk>...
> boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
>
> Shit!
> Jeg glemte at køre forbi banegården efter Bike-UK, så jeg venter lige
> med modargumenterne :-|

Skynd dig - det er lige vand på din mølle

--
Mikkel
Abbonent

Fra : Armand

Dato : 12-12-01 17:15

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> <9v5hub$1ig9$4@news.cybercity.dk>...
> Skynd dig - det er lige vand på din mølle

Mere Shit!
Ikke at finde på så meget som én hylde (generelt er der 10 forskellige
PC-blade; men kun ét enkelt mc-magasin ). Og ejheller på
biblioteket

Abonnent-Mikkel:
Gider du ikke sende mig et scan?
(I fald: vær opmærksom på spamsikringen á "stave-stregen", samt Ø for:
O!)

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-12-01 08:29

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9v83jj$1h9r$1@news.cybercity.dk>...

> Abonnent-Mikkel:
> Gider du ikke sende mig et scan?
> (I fald: vær opmærksom på spamsikringen á "stave-stregen", samt Ø for:
> O!)

Jow.

Jeg ser lige om jeg kan finde en scanner et sted og mailer dig den friske
ammo

--
Mikkel

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-12-01 11:17

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> [...]
> af smøremiddel til topstykket under drift, men det er også alt
> Og der er i øvrigt ikke faldet nogen sten fra dit hjerte, det er lige så

Hrm, såvidt jeg husker har det vært en hel del problemer. I 80erne hadde jeg
flere venner som bandet VF'eren langt vekk pga dens problemer.

Tjek forøvrig nedenstående links:
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_PB.html

http://w1.271.telia.com/~u27104172/history.htm

Et uttrekk fra en av sidene:
The big issues with these early bikes (VF) were pitted camshafts and
short-lived cam chains. It was very controversial at the time, and Honda
dodged the issue amid a barrage of accusations and criticism

JS

Fra : boe

Dato : 12-12-01 13:31

<origo@earthling.net> wrote in message news:9v7as4$e19$1@sunsite.dk...

> Hrm, såvidt jeg husker har det vært en hel del problemer. I 80erne hadde
jeg
> flere venner som bandet VF'eren langt vekk pga dens problemer.

Kjære Jørge..øh, Jømm..æh, Jønn..nøh nej, Jørlund. Vi er midt i en hellig
mærke-krig, startet at Hr. Mads Lund tidligere i tråden, så jeg vil gerne
frabede mig ethvert seriøst, velbegrundet eller for den sags skyld sandt
indlæg
Der er i mit indlæg indbygget en bevidst ironisk vinkel (idet jeg jo netop
indrømmer, at der er problemer med Viffere, og har selv ved tidligere
lejligheder skrevet indlæg om disse). Jeg er imidlertid af den opfattelse,
at din manglende evne til at opfatte ironien i mit indlæg må skyldes din
opvækst i et land langt fra vores fædreland, så du skal være undskyldt denne
gang. Lad det dog ikke gentage sig. Ellers vil jeg starte en tråd om
udlændinges adgang til at skrive i en dansk NG

Bo, VF1000F

Fra : origo@earthling.net

Dato : 12-12-01 13:44

>Lad det dog ikke gentage sig.
Det kan jeg ikke garantere. Muligvis kan en fortsatt feiltolking være
medvirkende til, at du forbedrer din formuleringsevne så det ironiske islett
fremtreder tydeligere. LOL .

>Ellers vil jeg starte en tråd om
> udlændinges adgang til at skrive i en dansk NG
Den diskusjon er nok tapt på forhånd

JS

Fra : boe

Dato : 12-12-01 14:10

<origo@earthling.net> wrote in message news:9v7jeo$c9g$1@sunsite.dk...

> Det kan jeg ikke garantere. Muligvis kan en fortsatt feiltolking være
> medvirkende til, at du forbedrer din formuleringsevne så det ironiske
islett
> fremtreder tydeligere. LOL .

Jeg skal forsøge - sig så ikke at jeg ikke er imødekommende overfor mine
medmennesker

> Den diskusjon er nok tapt på forhånd

NEJ!!!!!

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 12-12-01 15:32

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang. Lad det dog ikke gentage sig. Ellers vil jeg starte en tråd om
> udlændinges adgang til at skrive i en dansk NG

Aha! Så er det _ham_, der har fået Rittig & Lund til at skrive Benzin med s!

P.S. Ikke Jørlund. Jørund.

--
Jakob *<

Fra : Armand

Dato : 12-12-01 18:16

> [...]
eller for
> den sags skyld sandt indlæg
> Der er i mit indlæg indbygget en bevidst ironisk vinkel...

Ohkæy så!
Jeg mente da ellers også at kunne huske dig for andet en ren fanatisme;
men jeg hoppede også på manglen af smileys i dit indlæg

--
Armand.

Fra : boe

Dato : 12-12-01 19:14

> Ohkæy så!
> Jeg mente da ellers også at kunne huske dig for andet en ren fanatisme;
> men jeg hoppede også på manglen af smileys i dit indlæg

Jaah, men smileys hører ikke til i en krig - nå, så pyt da ))

Bo, VF1000F